p.buggy - Vento VR6 goes Stylish
- p.buggy
- VR6 Guide
- Inlägg: 145
- Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
- Ort: Haninge, Stockholm
- Kontakt:
p.buggy - Vento VR6 goes Stylish
Kan börja med att presentera mig själv...
Jag är då Putte, egentligen döpt Thomas Patrik. Jag jobbar som tekniker, är 23 år gammal och bor i en hyrestvåa i haninge...
Jag slant in på VR6 snåret genom att en kompis köpte en Vento VR6 i mitten på förra året, jag vart lika kär i den nu som första gången 92... Jag var bara tvungen att ha den... Sagt och gjort, papper skrevs och min Golf 4 försvann till förmån för bilen...
Åkte ett litet tag med dålig kylning, bytte termostatgivare, kylfläktsstyrdon, termostat, termostathus samt lite pill
Inför vinterns avställning rasade lådan, direkt efter sommarens påställning rasade motorn.. Nu står jag här, massa kronor fattigare, massor av erfarenheter rikare...
Planen är BR -07
Lite fakta om bilen...
Effekt / Vridmoment (kortfakta): 174 hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem: Motor: AAA 174hk 2.8L VR6
Växellåda: Original
Avgassystem: 2,5" Simons med en Megan Racing Dämpare
Effekt och prestanda (ingående): Effekt: Ca 174hk,Chip, avgassystem samt öppet filter
Prestanda: 0-100, ca 6,5-7s mätt med tidtagarur åt flera håll
Toppfart: ca 240kmh
Chassi: Coilver skruvben, ljusterade för minimal markfrigång
Rullade innerskärmar bak för frigång
Kapade skärmkanter bak
Borttagna innerskärmar fram för frigång
Valsade skärmkanter fram
Fälgar, däck och bromsar: Radius R6 7x17 ET35
Toyo R888 205/40r17 R-däck
Interiör / Inredning: Svart helskinn, inklusive dörrsidor
Bilstereo och multimedia: Pioneer 7400MP
Power Acoustic 4-kanalsteg
Panasonic 10" basar, 2st
Mark DVD Spelare
DVD skärm på brädan
AUX från pioneer
Exteriör / Styling: Golf 4 Cab framskärmar
Golf 4 Cab Motorhuv
Golf 4 Stötfångare fram
Golf 4 grill
Golf 4 stålkastare
FK bakljus i klarglas(röd/svarta)
Golf 4 Euroclear skärmblinkers
Tonade rutor runt om(NRC 7, mörkaste filmen)
Framtidsplaner: Turbo konvertering
Slipa om samt polera insug
Större bromsar fram
Hellack
Nya strålkastare
Bättre stereo
Övrigt: Började som en skoj bruksbil -06
Spårade ur till en sommarbil som mest går sönder och kostar pengar, men Vad skoj jag har....
För er som kan undra vad de kostar, jag hymlar inte med något...
Inköp av bil = Byttes mot min Golf 4 -99(finns på garaget), låg runt 160k nedlagt i den
STYLING
Coilovers = 500kr (beggat med fastärgade ljusteringar)
Front = ca 13k inkl lack (allt utom stötfångare samt grill nytt med BRA rabatt)
Sidoblinkers = ca 300kr
Bakljus = ca 1550kr (import ARZ-tuning.de)
Toning = 4500kr (HRC Haninge)
STEREO
Huvudenhet = 3700kr
Slutsteg = 3000kr
Basar = 4000kr
Baslåda = 600kr
AUX enhet = 500kr
TV+DVD = 3000kr
Kablar = ca 800kr
SLITAGEDELAR
Motor = 2500kr
Växellåda = 3000kr
Däck = 2800kr
Olja, filter + div. småsaker = ca 3000kr
Har missat massa, men ger ett hum om vad de handlar om...
Lite bilder då?
Brunna 06, körde lite race direkt efter inköp...
Hur det ser ut just nu...
Fälgarna, köpt av vwgrau här på forumet... R-däck...
Bilen är högre på bilden än vad den är när man kör...
Typ rätt höjd, dock gammla fälgarna, innan toningen m.m...
Jag är då Putte, egentligen döpt Thomas Patrik. Jag jobbar som tekniker, är 23 år gammal och bor i en hyrestvåa i haninge...
Jag slant in på VR6 snåret genom att en kompis köpte en Vento VR6 i mitten på förra året, jag vart lika kär i den nu som första gången 92... Jag var bara tvungen att ha den... Sagt och gjort, papper skrevs och min Golf 4 försvann till förmån för bilen...
Åkte ett litet tag med dålig kylning, bytte termostatgivare, kylfläktsstyrdon, termostat, termostathus samt lite pill
Inför vinterns avställning rasade lådan, direkt efter sommarens påställning rasade motorn.. Nu står jag här, massa kronor fattigare, massor av erfarenheter rikare...
Planen är BR -07
Lite fakta om bilen...
Effekt / Vridmoment (kortfakta): 174 hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem: Motor: AAA 174hk 2.8L VR6
Växellåda: Original
Avgassystem: 2,5" Simons med en Megan Racing Dämpare
Effekt och prestanda (ingående): Effekt: Ca 174hk,Chip, avgassystem samt öppet filter
Prestanda: 0-100, ca 6,5-7s mätt med tidtagarur åt flera håll
Toppfart: ca 240kmh
Chassi: Coilver skruvben, ljusterade för minimal markfrigång
Rullade innerskärmar bak för frigång
Kapade skärmkanter bak
Borttagna innerskärmar fram för frigång
Valsade skärmkanter fram
Fälgar, däck och bromsar: Radius R6 7x17 ET35
Toyo R888 205/40r17 R-däck
Interiör / Inredning: Svart helskinn, inklusive dörrsidor
Bilstereo och multimedia: Pioneer 7400MP
Power Acoustic 4-kanalsteg
Panasonic 10" basar, 2st
Mark DVD Spelare
DVD skärm på brädan
AUX från pioneer
Exteriör / Styling: Golf 4 Cab framskärmar
Golf 4 Cab Motorhuv
Golf 4 Stötfångare fram
Golf 4 grill
Golf 4 stålkastare
FK bakljus i klarglas(röd/svarta)
Golf 4 Euroclear skärmblinkers
Tonade rutor runt om(NRC 7, mörkaste filmen)
Framtidsplaner: Turbo konvertering
Slipa om samt polera insug
Större bromsar fram
Hellack
Nya strålkastare
Bättre stereo
Övrigt: Började som en skoj bruksbil -06
Spårade ur till en sommarbil som mest går sönder och kostar pengar, men Vad skoj jag har....
För er som kan undra vad de kostar, jag hymlar inte med något...
Inköp av bil = Byttes mot min Golf 4 -99(finns på garaget), låg runt 160k nedlagt i den
STYLING
Coilovers = 500kr (beggat med fastärgade ljusteringar)
Front = ca 13k inkl lack (allt utom stötfångare samt grill nytt med BRA rabatt)
Sidoblinkers = ca 300kr
Bakljus = ca 1550kr (import ARZ-tuning.de)
Toning = 4500kr (HRC Haninge)
STEREO
Huvudenhet = 3700kr
Slutsteg = 3000kr
Basar = 4000kr
Baslåda = 600kr
AUX enhet = 500kr
TV+DVD = 3000kr
Kablar = ca 800kr
SLITAGEDELAR
Motor = 2500kr
Växellåda = 3000kr
Däck = 2800kr
Olja, filter + div. småsaker = ca 3000kr
Har missat massa, men ger ett hum om vad de handlar om...
Lite bilder då?
Brunna 06, körde lite race direkt efter inköp...
Hur det ser ut just nu...
Fälgarna, köpt av vwgrau här på forumet... R-däck...
Bilen är högre på bilden än vad den är när man kör...
Typ rätt höjd, dock gammla fälgarna, innan toningen m.m...
Vento VR6 -92
Vento VR6 -93
Vento VR6 -94
Vento VR6 -97
Jetta VR6 -98
Golf 1.6 MF -10
Caddy TDI -13
Vento VR6 -93
Vento VR6 -94
Vento VR6 -97
Jetta VR6 -98
Golf 1.6 MF -10
Caddy TDI -13
- p.buggy
- VR6 Guide
- Inlägg: 145
- Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
- Ort: Haninge, Stockholm
- Kontakt:
Jag ville ha min Vento... Sen vart golfen ganska sliten på slutet, hade en smitning så ena bakskärmen samt dörren var intryckt, sen hade npgon ristat in ett hakkors i andra bakskärmen, katalysatorn pajade... Dags att byta kamrem... Men vart nog en förlust för mig...
Vento VR6 -92
Vento VR6 -93
Vento VR6 -94
Vento VR6 -97
Jetta VR6 -98
Golf 1.6 MF -10
Caddy TDI -13
Vento VR6 -93
Vento VR6 -94
Vento VR6 -97
Jetta VR6 -98
Golf 1.6 MF -10
Caddy TDI -13
- Ronnie Mattsson
- Site Admin
- Inlägg: 1166
- Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
- Ort: Sorunda
- p.buggy
- VR6 Guide
- Inlägg: 145
- Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
- Ort: Haninge, Stockholm
- Kontakt:
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Det bra att du satsar på det.
Gamla topppackningen såg förjävligt ut.
Vetilstyrningarna var så slitna så det vart absolut det billigaste renovering av toppen när Nike hade det.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Gamla topppackningen såg förjävligt ut.
Vetilstyrningarna var så slitna så det vart absolut det billigaste renovering av toppen när Nike hade det.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
- p.buggy
- VR6 Guide
- Inlägg: 145
- Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
- Ort: Haninge, Stockholm
- Kontakt:
- Ronnie Mattsson
- Site Admin
- Inlägg: 1166
- Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
- Ort: Sorunda
- p.buggy
- VR6 Guide
- Inlägg: 145
- Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
- Ort: Haninge, Stockholm
- Kontakt:
- p.buggy
- VR6 Guide
- Inlägg: 145
- Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
- Ort: Haninge, Stockholm
- Kontakt:
- p.buggy
- VR6 Guide
- Inlägg: 145
- Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
- Ort: Haninge, Stockholm
- Kontakt: