xlarge skrev:Impulsgivaren ger inpuls till ECUn som i sin tur ger signal till tändspolen....
Eftersom du får gnista när du drar isär multikontakten, så tyder det på att inga pulser kommer till Ecun...
Men utan att du bytt den så vet man inte!!
Hallgivaren i fördelaren har ingen sån funktion att detta påverkas, den talar bara om för Ecun vilken cylinder som är "på gång" Har kört och besiktigat min ena bil med kontakten EJ monterad av misstag, det ända som märktes var att den gick med reducerad effekt på grund av Ecun fick ingen kontroll på culindrarnas tändläge/Knackning så den sänkte tändningen på alla cylindrar...
/xlarge
Underbart svar! Dock sitter man ju iaf på en fördelare extra nu
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Alltid bra i reserv! Kan inte vara så att du har en impulsgivare över för en billig peng? Har en reservdelsmotor där det sitter en i men verkar inte vara samma ytter diameter på dom där man trycker in dom i hålet. AAA vs ABV motorn.
Kan man läsa av impulserna från givaren?
MVH
Anton
edit: Sitter föresten en kontakt jag inte bergriper mig på, 5 st stift uppe i fågelbadet, det kan inte vara så att VR6 har tändförstärkare eller någon annan konstig manick som måste vara inkopplad?