diverse el fel

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
b.man
Ny vaxad
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 23:26

diverse el fel

Inlägg av b.man »

Hej första gången jag skriver här.
Har en golf VR6 syncro -97 har en del el fel
#farthållaren fungerar inte i början fungerade den ett tag men kunde plötsligt falla bort nu fungerar den inte alls
#fönsterhissarna fungerar lite titt som tätt oftast inte alla (roligast var det förra vintern när jag skulle låsa bilen och fönstrena fram åkte ner
#belysninge till climatronic annl. blinkar
#radio mottagningen är ganska dårlig och kanalerna hörs bättre en halv frekvens över det dom ska vara på
har mest kollat på fönsterhissarna och prvat lite grejor. rengjort kontakter kopparpasta mm. brukar fungera men bara 1-2 månader

Har någon nått tipps på ett eller flera av felen känsliga jordpunkter eller liknande?
Finns det någon stans man kan få tag på ins. hur kablar är dragna som ibilen, jordpunkter sitter. Har kabel schema men är ju inte lika lätt att följa alla kablar i bilen
/taksam för svar
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Att fönstrerna åker ner/upp är en komfortfunktion.

Testa att gå ut och lås bilen och håll kvar nyckeln i låst läge så förstår du ;)
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
b.man
Ny vaxad
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 23:26

Inlägg av b.man »

okej, kan inte låsa med nyckel antingen fel nyckel eller trasig/kärvande låscylinder, använder cargard fjärrkontroll. men om jag förstår dig rätt att om jag låser upp och håller kvar nyckeln ska rytorna gå ner?
b.man
Ny vaxad
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 02 feb 2010, 23:26

VAG-com?

Inlägg av b.man »

hur mycket information kan man få av VAG-com systemet felsöknings instruktioner, demonterings instruktioner?
Eller finns det bara till nyare bilar?
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Re: diverse el fel

Inlägg av TheDeadDorkster »

b.man skrev:Hej första gången jag skriver här.
Har en golf VR6 syncro -97 har en del el fel
#farthållaren fungerar inte i början fungerade den ett tag men kunde plötsligt falla bort nu fungerar den inte alls
Är tydligen ganska vanligt fel vad jag har hört, vet dock ej vad lösningen kan vara.
b.man skrev: #fönsterhissarna fungerar lite titt som tätt oftast inte alla (roligast var det förra vintern när jag skulle låsa bilen och fönstrena fram åkte ner
Fungerar ditt backljus? Det finns en risk att den säkringen är trasig/glappar om fönsterhissarna inte alltid fungerar. Det är backljussäkringen du då måste byta. Att dina fönster åker ner vid låsning/öppning är komfortfunktionen. Håller du nyckeln ett tag i "öppet" läge öppnar den rutorna, och i "låsa" = stänger.
b.man skrev: #belysninge till climatronic annl. blinkar
Är det enbart belysningen eller hela displayen som leker discokula?
b.man skrev:#radio mottagningen är ganska dårlig och kanalerna hörs bättre en halv frekvens över det dom ska vara på
har mest kollat på fönsterhissarna och prvat lite grejor. rengjort kontakter kopparpasta mm. brukar fungera men bara 1-2 månader
Låter som en kombination av en antenn som är slut och eftermarknadsstereo som inte kan hantera inbyggda antennförstärkaren.
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar