Golf 3 RWD Racing
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Måste bara fråga lite mer då detta bygge är nått helt annat
man är van vid att se då det gäller golf.
(Om man bortser från damhäck racing golfen)
Hur ska bilen chassiet byggas, dvs vad ska det anpassas för?
Fyrlänk och wattlänk är ju beprövade grejer som alltid funkar.
Framvagnen, blir det mc perhsson ben, eller dubbla a armar?
Ser ut som du har tänkt dig mc P ben.
Hur gör du med ride heigt? ställer du främre bärarmarna vågrätt
vid extrem sänkning (anpassat för asfalt banåka) och låter bärarmarna
peka neråt vid mer normala "gatåka"?
Du skulle flytta fram främre hjulhusen en bra bit, hur sitter
fjäderbens tornen i förhållande till orginal?
Ska du köra med ca:8graders caster eller mer?
man är van vid att se då det gäller golf.
(Om man bortser från damhäck racing golfen)
Hur ska bilen chassiet byggas, dvs vad ska det anpassas för?
Fyrlänk och wattlänk är ju beprövade grejer som alltid funkar.
Framvagnen, blir det mc perhsson ben, eller dubbla a armar?
Ser ut som du har tänkt dig mc P ben.
Hur gör du med ride heigt? ställer du främre bärarmarna vågrätt
vid extrem sänkning (anpassat för asfalt banåka) och låter bärarmarna
peka neråt vid mer normala "gatåka"?
Du skulle flytta fram främre hjulhusen en bra bit, hur sitter
fjäderbens tornen i förhållande till orginal?
Ska du köra med ca:8graders caster eller mer?
Show us the meaning of haste
-
- Ny vaxad
- Inlägg: 12
- Blev medlem: tor 21 apr 2005, 20:47
Uppdateringarna kan man ju kämmas för men nått har ju hänt i garaget under tiden
Allt har flytit på utan några större motgångar
Bygg besikning av SFRO är gjord
Ombyggnaden av skärmar, front, bakkjol är gjord=uppbyggnad, avgjutning till form, gjutit upp nya i glasfiber
Dörrar, huv, tak är gjort i kolfiber.
Bagagelucka är gjord i kevlar
Motorn är bromsad i bänk, 592HK
Allt är mer lr mindre ihopsatt, bara det sista kvar (lite el)
Här kommer lite bilder
Orkade inte kommentera bilderna(för sent nu) utan dom får tala för sig själv
Är det nått ni undrar så fråga gärna
Allt har flytit på utan några större motgångar
Bygg besikning av SFRO är gjord
Ombyggnaden av skärmar, front, bakkjol är gjord=uppbyggnad, avgjutning till form, gjutit upp nya i glasfiber
Dörrar, huv, tak är gjort i kolfiber.
Bagagelucka är gjord i kevlar
Motorn är bromsad i bänk, 592HK
Allt är mer lr mindre ihopsatt, bara det sista kvar (lite el)
Här kommer lite bilder
Orkade inte kommentera bilderna(för sent nu) utan dom får tala för sig själv
Är det nått ni undrar så fråga gärna
- MickeAndersson
- VR6 Guide
- Inlägg: 188
- Blev medlem: sön 19 sep 2010, 19:46
- Ort: Gamleby
- Sjöqvistan
- VR6-mentor
- Inlägg: 828
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 19:13
- Ort: Nyköping
Oh shit!!!!!
Kör:
Golf III VR 6 Syncro -96
VW Bora 1,6 -01
----------------------------
Kan läsa av felkoder OBD II/CAN-BUS/CANBUS till vw, audi, skoda och seat.
http://www.garaget.org/Sjoqvistan
Golf III VR 6 Syncro -96
VW Bora 1,6 -01
----------------------------
Kan läsa av felkoder OBD II/CAN-BUS/CANBUS till vw, audi, skoda och seat.
http://www.garaget.org/Sjoqvistan
-
- Lustgasare
- Inlägg: 377
- Blev medlem: mån 03 maj 2010, 16:02
- Ort: Kungälv
Så otroligt grymt bygge Bara älskar det! Hade varit grymmare om de suttit nån vr6a i istället, men kan tänka mig att de blev lättare med volvomotor pga de här med bakhjulsdriften istället.
Min bil: http://www.garaget.org/?car=210746" onclick="window.open(this.href);return false;
Utför Kamkedjebyten och annan service!
Utför Kamkedjebyten och annan service!
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 485
- Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
- Ort: ängelholm
- Kontakt:
-
- Ny vaxad
- Inlägg: 12
- Blev medlem: tor 21 apr 2005, 20:47
Tack allihopa.
Kul att ni gillar stuket, premiären turen kanske blir Bug Run?
Jag vet inte vad bilen väger än, skall snart göra en corner weight så
jag vet exakt vad den väger i alla hörn.
Tyvärr e VR6 motorn alldeles för tung o gammal modig, det är svårt att
plocka ut dom hästarna och få den driftsäker.
Volvo motorn är uppbyggd på ett helt annat sätt och väldigt lätt.
Den finns en projekt tråd på zatzy, sök på Golf RWD lr turbo henke.
Kul att ni gillar stuket, premiären turen kanske blir Bug Run?
Jag vet inte vad bilen väger än, skall snart göra en corner weight så
jag vet exakt vad den väger i alla hörn.
Tyvärr e VR6 motorn alldeles för tung o gammal modig, det är svårt att
plocka ut dom hästarna och få den driftsäker.
Volvo motorn är uppbyggd på ett helt annat sätt och väldigt lätt.
Den finns en projekt tråd på zatzy, sök på Golf RWD lr turbo henke.
-
- VR6 newbie
- Inlägg: 47
- Blev medlem: mån 12 apr 2010, 16:50
- Ort: sthlm
- Kontakt:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 154888&p=1Cham skrev:Kan man få Länkarna på det här i Garaget och Zatzy...???=)
-
- Ny vaxad
- Inlägg: 12
- Blev medlem: tor 21 apr 2005, 20:47
Dom är custom gjorda, jag spacklade upp original dörrarna och gjorde dom helt släta, ingen list lr kant under listen kvar sedan gjöts dom av till en form sedan gör man kolfibret med autoklav sedan limmades allt ihop, väger kanske 1-1,5kg styck men dyrt är det;)Nyman skrev:Mycket vackert bygge,detta skall bli en roligt att se in action! vartifrån köpte du kolfiber dörrarna?? finns väl bara till 3 dörrars??