Någon som vill beskriva den ädla konsten med maskinpolering?
Vann en polermaskin nyligen så, vore kul att testa lite (har en skitbil hemma som jag kan leka lite med)
Maskinpolering
-
- *Donator*
- Inlägg: 345
- Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Maskinpolering
Golf MKIV -03
"Vi är inte de sista av igår, möjligen de första av idag"
"Vi är inte de sista av igår, möjligen de första av idag"
-
- Ny här
- Inlägg: 2
- Blev medlem: sön 12 jun 2005, 02:57
- Ort: Trollhättan
-
- *Donator*
- Inlägg: 345
- Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
-
- Ny här
- Inlägg: 2
- Blev medlem: sön 12 jun 2005, 02:57
- Ort: Trollhättan
- VR6istheshit
- VR6 Guide
- Inlägg: 106
- Blev medlem: ons 26 jul 2006, 16:20
- Ort: V-ås
Som vi gjorde på rekondfirrman vi körde halva huven först o torka av sen den anndra halvan.
Lite tryck ska du ha för att det ska hända nått,för det måste bli värme mellan trissan/trissorna och lacken genom medlet och medlet jag snackar om är 3m:s med svart kårk.
Det finns orlika färger på korkarna som betyder villken slip funktion dom har,t.ex svart normal som vi körde med,vit det är groft som fan,den ska man bara köra med om det är grova repor och om man är van för det är lätt att man går igenom lacken med den vita.
Och en med blå kork,det är polervättska det är som vatten men den kan man köra med efter man kört med den svarta då blir det glanns.
Lycka till
Lite tryck ska du ha för att det ska hända nått,för det måste bli värme mellan trissan/trissorna och lacken genom medlet och medlet jag snackar om är 3m:s med svart kårk.
Det finns orlika färger på korkarna som betyder villken slip funktion dom har,t.ex svart normal som vi körde med,vit det är groft som fan,den ska man bara köra med om det är grova repor och om man är van för det är lätt att man går igenom lacken med den vita.
Och en med blå kork,det är polervättska det är som vatten men den kan man köra med efter man kört med den svarta då blir det glanns.
Lycka till