Sitter här nu och kollar å lite olika sprut till bilen och funderar på ett ms. Är det några fel på dessa spruten pga att dom säljs så billigt?
Det är billigt för att det är skräp! Så många motorer som rasat pga buggiga MS. MS och Vems är samma skit. Dynga om du frågar de som byggt några motorer.
Satsa på ett riktigt sprut typ Vipec, Nira. Du tjänar på det i längden!
nira är riktigt bra ,mycket fina loggnings möjligheter ,men tycker det är lite dyrt ,hade hellre satsat på ett vipec v44 ,sjukt fin lambda kontroll
eller varför inte dtas80 som har inbyggd tändning
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
Så. Då har jag varigt ute och börjat att skrapa rent blocket lite. Men jag funderar på att blästra det. Vad tror ni om det? Hur har ni fått era block rena?
Blästrar man kanske man får in sand i olje kanalerna osv.
zero_18 skrev:Så. Då har jag varigt ute och börjat att skrapa rent blocket lite. Men jag funderar på att blästra det. Vad tror ni om det? Hur har ni fått era block rena?
Blästrar man kanske man får in sand i olje kanalerna osv.
va du än gör blästra inte sett folk som gjort det och det behövs ett litet sand korn fel så är det ganska stor risk för ras sen
skrapa och sen kör med stål trissa på borrmaskinen så blir det rätt så rent faktiskt sen kan du måla med motor färg det blir kanon
johan_vit_vr6 skrev:du kan ju lämna den till motorslip så rengör dom den ganska duktigt.. tror dom glasblästrar den till dig.. samt dom gör inga misstag..
bättre att lämna til Gert på motor mecano i Halmstad han har bättre koll än Halmstad motorslip dessutom är han 100ggr trevligare
det är han som preppar motorena till köningsegg innan dom sätter ihop dom i fabriken
funkar ja men optimalt nej ,tänk på att cyl 1,3,5 bör ha lägre runners
,om du ska köra med orginal kammar och får plats med orginal insuget så e det bäst ,men oftast får man ju lite plats brist då turbon sitter ivägen
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]