Bosses: Lupo s3 Turbo
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 20/4
ang huv wire ska du inte bara köra lite sport låsning då ?
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 20/4
huv wire får de bli , de andra har jag ingen användning av på en gatbil =)
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 20/4
ja då var man inne på skruvat idag och hämta ett stycke bromswire til lupo gti som skal passa till mina skivbromsar , den andra beställde jag från vag då de bara hade en på lager i sverige =) sen passade jag på o köpa nya bromsköldar fram då det va svinbilligt
http://www.skruvat.se/Bromsskold-P207793.aspx
http://www.skruvat.se/Bromsskold-P207794.aspx
http://www.skruvat.se/Bromsskold-P207793.aspx
http://www.skruvat.se/Bromsskold-P207794.aspx
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 20/4
ja då är det nog bäst att pula dit en ny bara jävlar vad värt med bromsköldarna billigaste jag sett!!
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 20/4
jo d e helt ok pris om man får säga så!!!
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 20/4
Båda bromswirarna e hämtade och monterade likaså bromsslangar bak även fram balken e tillverkat och upphängd, ffrämre motorfästet av kortat lite va o köpte gummibussningar till mitt motorfäste på bilbuttrix billigt o bra lagerbocken till koppling provmonterad ska försöka fixa så jag kan använda original kopplingswire till den, siktar på att få ihop allt så de sitter som de ska sitta och sen när allt e ihop så kommer jag ta ur de mesta i motorutrymmet för o lacka om o göra fint, samma sak med motor alla packningar ska bytas kanske t.o.m kolvringar när ändå motorn är isär
Är dessvärre mitt uppe i en flytt just nu så bilder får ni ej förrän till helgen
Är dessvärre mitt uppe i en flytt just nu så bilder får ni ej förrän till helgen
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 485
- Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
- Ort: ängelholm
- Kontakt:
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 20/4
Bra jobbat!
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 20/4
Orginal kopplings wire går fint att använda!bossebud skrev:Båda bromswirarna e hämtade och monterade likaså bromsslangar bak även fram balken e tillverkat och upphängd, ffrämre motorfästet av kortat lite va o köpte gummibussningar till mitt motorfäste på bilbuttrix billigt o bra lagerbocken till koppling provmonterad ska försöka fixa så jag kan använda original kopplingswire till den, siktar på att få ihop allt så de sitter som de ska sitta och sen när allt e ihop så kommer jag ta ur de mesta i motorutrymmet för o lacka om o göra fint, samma sak med motor alla packningar ska bytas kanske t.o.m kolvringar när ändå motorn är isär
Är dessvärre mitt uppe i en flytt just nu så bilder får ni ej förrän till helgen
Du får dock svetsa dit ett rätt kraftigt mothåll.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 20/4
tack henke , jo jag såg att jag måste vända på gummibussningen där och svetsa ett mothåll
iaf en liten uppdatering här då ,
började med o svetsa fast höger bak motorfästet så det är nu helsvetsat,
sen kapade jag bort ett "öra"på växellådan så det blev lite bättre frigång mot framvagnsbalken , en bild på hela motorpaketet
främre motorfästet avkortat dock inte helt färdigt , måste nog förstärka det på nå vis
sen köpte jag på mig en besiktningsturbo med tillhörande slangar och rör , måste dock svetsa en lr två sprickor i avgashuset!
vr6 kylare vs lupo original
motorn på plats, dock inte för gott fick bli en specialare ppå främre balken , dock så är min svets trasig så jag ha svetsat med enn kattskitsvets, men d funkar de med, blir dock inte vackert
sen måste jag bara visa hur otroligt tajt det är mellan rambalkarna på bilen , känns som om alla som bygger lupo 1.8t påpekar detta
kylaren på plats för o kolla frigång, allt passade perfekt och det va bra frigång mellan hu och motor
hittade oxå en lämplig multirem till min applikation, då jag kör utan viskofläkt så behöver multiremen va 10cm kortare original är 1300mm lång och 17,8mm bred med 5 ribbor och jag hittade en som är 1219mm 17,8mm bred och 5 ribbor så de blir nog perfa
sen en fråga till dig Henke, tänkte köra med en annan turbo sen här är måtten
Compressor
Trim 48
Inducer Diamter 49.20 mm
Exducer Diamter 71 mm
A/R 0.6
Turbine
Trim 76
Inducer Diamter 53.8mm
Exducer Diamter 47mm
A/R 0.64
tror du de blir bra för en ca 300hk?
de va allt för idag
iaf en liten uppdatering här då ,
började med o svetsa fast höger bak motorfästet så det är nu helsvetsat,
sen kapade jag bort ett "öra"på växellådan så det blev lite bättre frigång mot framvagnsbalken , en bild på hela motorpaketet
främre motorfästet avkortat dock inte helt färdigt , måste nog förstärka det på nå vis
sen köpte jag på mig en besiktningsturbo med tillhörande slangar och rör , måste dock svetsa en lr två sprickor i avgashuset!
vr6 kylare vs lupo original
motorn på plats, dock inte för gott fick bli en specialare ppå främre balken , dock så är min svets trasig så jag ha svetsat med enn kattskitsvets, men d funkar de med, blir dock inte vackert
sen måste jag bara visa hur otroligt tajt det är mellan rambalkarna på bilen , känns som om alla som bygger lupo 1.8t påpekar detta
kylaren på plats för o kolla frigång, allt passade perfekt och det va bra frigång mellan hu och motor
hittade oxå en lämplig multirem till min applikation, då jag kör utan viskofläkt så behöver multiremen va 10cm kortare original är 1300mm lång och 17,8mm bred med 5 ribbor och jag hittade en som är 1219mm 17,8mm bred och 5 ribbor så de blir nog perfa
sen en fråga till dig Henke, tänkte köra med en annan turbo sen här är måtten
Compressor
Trim 48
Inducer Diamter 49.20 mm
Exducer Diamter 71 mm
A/R 0.6
Turbine
Trim 76
Inducer Diamter 53.8mm
Exducer Diamter 47mm
A/R 0.64
tror du de blir bra för en ca 300hk?
de va allt för idag
- Banzai!
- V.I.P
- Inlägg: 1731
- Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
- Ort: Göteborg
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 5/5
Fan va fint Bosse!
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 5/5
gött det börjar röra på sig i garaget!
Blir nog lagom med 300hk och det kommer räcka fin fint i lätta lupon!
Blir nog lagom med 300hk och det kommer räcka fin fint i lätta lupon!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- Affa
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 293
- Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
- Ort: Norrköping
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 5/5
Nu händer det grejjer, så första steget är att få ihop allt och besiktiga? Sedan på med större turbo?
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
- Banzai!
- V.I.P
- Inlägg: 1731
- Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
- Ort: Göteborg
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 5/5
Vad är det för vikt på en Lupo med motor monterad? (turbo snurra)
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 5/5
oj det vette fan inte mkt iaf heheheh
tjänstevikten med chaufför och full tank är 1040kg enligt papprena menjag vägde in den på mindre än så på en vågstation , men med nya motorn så kanske 1100kg då jag inte kommer lätta den nåt utan ska ha den som en vanlig bruks/sommarbil
tjänstevikten med chaufför och full tank är 1040kg enligt papprena menjag vägde in den på mindre än så på en vågstation , men med nya motorn så kanske 1100kg då jag inte kommer lätta den nåt utan ska ha den som en vanlig bruks/sommarbil
- Banzai!
- V.I.P
- Inlägg: 1731
- Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
- Ort: Göteborg
Re: Bosses: Lupo Turbo UPDATE 5/5
Med 300hk så kommer det röra på sig som fan ;Dbossebud skrev:oj det vette fan inte mkt iaf heheheh
tjänstevikten med chaufför och full tank är 1040kg enligt papprena menjag vägde in den på mindre än så på en vågstation , men med nya motorn så kanske 1100kg då jag inte kommer lätta den nåt utan ska ha den som en vanlig bruks/sommarbil