J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Här skriver du om ditt projekt
Låst
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av mathias »

Nu ska jag vara lite gubbe och tråkig.
Ta det väldigt lungt med laddet, tänk på att du har orginal komp.förhållande, bara orginal soppa pump.
Har du luftkompressor i garaget? en laddtrycksmätare? Testa att anslut tryckluft på wg`n (ha den lös så att du ser vad som händer)
sätt ner trycket på kompressorn till 0,2bar och öka försiktigt tills du ser att ventilen öppnar.
Börja försiktigt med en 0,2-0,3 bars fjäder i wg`n och se att allt lirar som det ska.
0,2-0,3bars ladd i början är bättre än för högt ladd i några sek innan motorn går åt helvete.

Har du tänkt på det där med stiften? jag kommer inte ihåg beteckningen i huvudet, tror det är ngk7bkre. Finns andra forumsmedlemmar som kanbeteckningen på vilka stift du ska ha.

Du har byggt med en turbo motor med en väldans iver, ungdomlig entusiasm och en jävla kämparglöd. Stort beröm till dig Jesper.
Lycka till med turbomotorn och ta det lite laze i början.
Mvh Mathias
Show us the meaning of haste
graul
VR6-mentor
Inlägg: 454
Blev medlem: tor 06 aug 2009, 12:09
Ort: Stockholm

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av graul »

Önskar lycka till =)
Men ta det fan lugnt, vet att man blir effektkåt men tänk på att om det går åt helvete så blir nog väldans ledsen. Bättre att börja lugnt som mathias säger. Kom ihåg också att du har org bromsar på bilen!
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

LÅGT LADD 03-04 på låga varv för att first test! http://www.youtube.com/user/torbj796#p/ ... QNjv14eafs är nu så jävla trött att jag inte orkar lägga upp bilder eller skriva nått mer idag :P imorgon kommer bilder på motorytrymme etc ! och en ny video med lite agressivare körning och nån flyby :) GOD NATT
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av RobbanSJ »

Nog för att du vart snabb och säkerligen så kommer nog någonting strula. MEN. Jag måste berömma dig, du har byggt turbo på ca 2 veckor. Och de funkar. Det är ett grymt lyft för mig och säkert för andra som vill bygga lite mer åt budgethållet. Grymt jobbat. Hoppas de håller
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

RobbanSJ skrev:Nog för att du vart snabb och säkerligen så kommer nog någonting strula. MEN. Jag måste berömma dig, du har byggt turbo på ca 2 veckor. Och de funkar. Det är ett grymt lyft för mig och säkert för andra som vill bygga lite mer åt budgethållet. Grymt jobbat. Hoppas de håller
Tack Tack !, en vecka och 1 dag om man räknar när jag började skruva ;D
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av RobbanSJ »

äre nå drag i grejjerna då??
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

RobbanSJ skrev:äre nå drag i grejjerna då??
jadå drar loss på 1.2.3 inte vågat testa mer!
Användarens profilbild
Silver_Style
VR6-mentor
Inlägg: 683
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
Ort: Perstorp

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av Silver_Style »

SE där ja, grattis =) Ta de nu lugnt med din växellåda ;) det är som att hänga en elefant i en tvättlina hehe kul att de lirar annars mvh
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

Yes Yes nu har jag en ny fråga ! nästa steg som ska ske under vintern är att jag vill lägga i en spacer för lägre komp då jag siktar mot kanske 1 bar(eller så högt jag kan komma med bara spacer) tips om just spacers och nya bolts ? vad ni har använt er av och från vilken sida etc ! HJÄLP OCH TIPS = WELCOME!
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av Pouzar »

Vet att det är utöver rekomendationer, men jag körde med 0.9kg laddtryck på original oöppnad maskin som gått 15 000mil och fick över 600mil som min bruksbil förra sommaren. Och det var ganska hårda mil. Men som sagt, inte helt rätt...
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar.
PM el Tel: 076-8224087

www.oijoij-society.com
VW Golf VR6T Syncro Variant -95
Audi RS4 B7 V8 -07 ++
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av z-vr6nitrous »

Pouzar skrev:Vet att det är utöver rekomendationer, men jag körde med 0.9kg laddtryck på original oöppnad maskin som gått 15 000mil och fick över 600mil som min bruksbil förra sommaren. Och det var ganska hårda mil. Men som sagt, inte helt rätt...
det är helt rätt gjort! är alla värden ok så är ju faktiskt så högt komp som möjligt att föredra ur ren effekt synpunkt
,sen e det också stor skillnad på 0.9bar med liten turbo eller en stor turbo :)
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

Hehe okey Grabbar , men jag vill nog ha spacer tror jag nog :P så om ni har tips om spacers,packingar , sidor jag införskaffar dem på vore det snällt!

sen till det tråkiga idag när jag körde så brände det hål på min tryckslang jag dragit upp till spjället från turbon, så var bara plocka bort allting och då visade sig att skiten bara tålde 49 grader vilket som var dumt av mig att inte kolla innan :) , så jag åkte till hyrdoscand och köpte en kompressorslang 2" som tål 100grader konstant hetta ,och såg till så den ligger minst 5 cm ifrån downpipe som är helt lindat med bandage nu , hoppas det håller nu då jag har hållt på i typ 8 timmar + ! :P blev precis färdig GODNATT alla! :)
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av mathias »

Skicka ett pm till kandevik och goffen båda finns här på forumet, angående spacerplattan.
Jag tror dom båda har en spacerplatta till salu.

J.J , silikonslang klarar hetta bäst, du hade ju en hel låda med silikonslang.
Show us the meaning of haste
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av mathias »

Kolla säljes avd. 2mm kompplatta till salu.
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

mathias skrev:Kolla säljes avd. 2mm kompplatta till salu.
Tack Uncle Mathias!
Låst