Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Soon to be turbocharged :)
Uppsala Motorslip gissar jag på att du menar då.
Är dit jag tänkt kasta in toppen för planing så fort jag lyckas fixa ut alla ventiler
Ventilbåge från Biltema funkar ju bara till dom yttre tydligen, sen når den inte ner ordentligt utan slår i kanterna på toppen.
Så ska försöka komma på någor bra sätt att modda den på
En annan sak jag kom att tänka på nu.
När jag kör med Blaster 2 spolen, hur skall allt kopplas då ?
På den gamla sitter det ju en tändmodul i botten samt 3 sladdar som går in i den.
Är dit jag tänkt kasta in toppen för planing så fort jag lyckas fixa ut alla ventiler
Ventilbåge från Biltema funkar ju bara till dom yttre tydligen, sen når den inte ner ordentligt utan slår i kanterna på toppen.
Så ska försöka komma på någor bra sätt att modda den på
En annan sak jag kom att tänka på nu.
När jag kör med Blaster 2 spolen, hur skall allt kopplas då ?
På den gamla sitter det ju en tändmodul i botten samt 3 sladdar som går in i den.
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Soon to be turbocharged :)
D e bara förlänga den översta delen som du sätter överifrån, kapa o svetsa dit en förlängning
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Golf 3 VR6 1992 - Soon to be turbocharged :)
jag moddade min båge, bara att kapa ur så gick de fint. ang planing så rekommenderar jag bergenfors, de ligger vid bilomatic typ vid gamla farmek. billigare än motorslip vad jag har erfarenhet av
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Soon to be turbocharged :)
Fixat lite med vevhusventilation.
Samt tvättat och tömt toppen på allt så den kan planas.
Samt tvättat och tömt toppen på allt så den kan planas.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Då ska vi se.
Nu börjar det närma sig tiden då jag skall verkligen börja bygga något.
Får lite delar idag sen kan jag återmontera motorbalken och börja pilla ner motorn i bilen igen.
Men jag talade ju om att köra med chip på bilen nu för att kunna få ut den på vägen till sommaren.
Nu har det dykt upp en annan sak som bara är lite dyrare än chip.
Det är DTA S80Pro som jag kan få för en mycket bra slant, typ 2000kr dyrare än vad ett chip kostar.
Men hur är det styrsystemet, pratade lite med z-vr6nitrous och han tyckte jag skulle spara dom slantarna
och köra på ett Link istället, men att spara ihop 6000kr till kommer göra att bilen inte kommer ut till sommaren som jag vill.
Ja lite tips när det gäller DTA är välkomna, är det något att ha eller sätter jag mig i skiten om jag
väljer att köra ett sådant.
Anledningen att just DTA kommit upp är för att jag då kan ta in det via jobbet och det underlättar mycket för mig
Nu börjar det närma sig tiden då jag skall verkligen börja bygga något.
Får lite delar idag sen kan jag återmontera motorbalken och börja pilla ner motorn i bilen igen.
Men jag talade ju om att köra med chip på bilen nu för att kunna få ut den på vägen till sommaren.
Nu har det dykt upp en annan sak som bara är lite dyrare än chip.
Det är DTA S80Pro som jag kan få för en mycket bra slant, typ 2000kr dyrare än vad ett chip kostar.
Men hur är det styrsystemet, pratade lite med z-vr6nitrous och han tyckte jag skulle spara dom slantarna
och köra på ett Link istället, men att spara ihop 6000kr till kommer göra att bilen inte kommer ut till sommaren som jag vill.
Ja lite tips när det gäller DTA är välkomna, är det något att ha eller sätter jag mig i skiten om jag
väljer att köra ett sådant.
Anledningen att just DTA kommit upp är för att jag då kan ta in det via jobbet och det underlättar mycket för mig
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Dtat är bättre än chippet. Kan bistå med start map till det.
Men som jag sa det finns bättre sprut på marknaden.
Men som jag sa det finns bättre sprut på marknaden.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Vänta tills jag fått svar från streetpower så kan vi plocka ut två link, jag har ju en lista på 30k där så jag borde ju kunna få dom billigare om jag köper två
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Dta e iaf bättre än ms och japp d e bättre än chip
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Ms är inte ens värt namnet sprut bosse chip i orginal box e tom bättre hehebossebud skrev:Dta e iaf bättre än ms och japp d e bättre än chip
Gamla dta p8 pro däremot är rena skräpet mot s80.
Det som är bra med dtat är att den har rätt fina inbyggda tändsteg så det funkar att köra direkt på orginal spolarna, glöm dock inte koppla bort orginal steget som sitter i coilpacket.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
z-vr6nitrous skrev:Ms är inte ens värt namnet sprut bosse chip i orginal box e tom bättre hehebossebud skrev:Dta e iaf bättre än ms och japp d e bättre än chip
Gamla dta p8 pro däremot är rena skräpet mot s80.
Det som är bra med dtat är att den har rätt fina inbyggda tändsteg så det funkar att köra direkt på orginal spolarna, glöm dock inte koppla bort orginal steget som sitter i coilpacket.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Jag kör fördelare också just nu så att det klarar driva massa spolar spelar inte lika stor roll just nu.
Men nu vet jag lite om allt iaf.
Ska ta mig en funderare, om inte så får det duga som lösning nu för att få ut bilen på gatan
och få allt rullandes innan besiktningsperioden går ut
Men nu vet jag lite om allt iaf.
Ska ta mig en funderare, om inte så får det duga som lösning nu för att få ut bilen på gatan
och få allt rullandes innan besiktningsperioden går ut
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Då var iaf bussningarna på plats i balken.
även motorfästet är på plats
även motorfästet är på plats
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Några tips på vart man kan köpa kontakter till spridare och alla givare ?
om jag nu ska göra eget elsystem.
om jag nu ska göra eget elsystem.
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
jag brukar plocka från gamla härvor , menom man vill va überpetig så går de o köpa på vag, gå in på vagcat o kolla upp artickel nr
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
Mjo kanske ska slakta den gamla härvan då eller kolla ETKA sen.
Men dom på VAG är duktiga på att ta betalt
Får kolla över hur kontakter mm ser ut på den härvan jag har och börja fixa
lite med den
Men dom på VAG är duktiga på att ta betalt
Får kolla över hur kontakter mm ser ut på den härvan jag har och börja fixa
lite med den