Affa's VR6T Syncro 98, Bes. till Maj 2015

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av RobbanSJ »

Afr 10innan laddtryck är inte så konstigt om du trycker full gas direkt. Då lägger du tps:en i "fullastläge" och där har du ju soppa som ska räcka till laddtrycket. När du ska acca upp får du istället dra gaspedalen sakta uppåt tills du når laddtryck. Sen i botten. De är de som är de liriga med att köra chipp, de går inte att pressa fullt från noll eftersom då hamnar du i fel mapp. Gasa upp saktare istället. De spelar ingen roll om du trycker gasen i botten endå för den orkar inte varva för de. De är som att dra upp värmen i bilen till fullt när de är svinkallt ute, du kommer inte snabbare upp i 20 grader för att du sätter den på 30
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av z-vr6nitrous »

What!? Lmm mäter ju luft mängd.
Kass programerare skulle jag vilja säga till 100%
Och det borde fekzen fixa utan problem, skicka en logg till han så bör han dona till det bättre!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av RobbanSJ »

Tro mig, jag stökade hur länge som hellst med fekzen. Tillslut fick jag bilen att gå helt 100 på 1,6bar. Men de var med drastiskare åtgärder och helt manuella inställningar
Användarens profilbild
Affa
Hardcore VR6:are
Inlägg: 293
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
Ort: Norrköping

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av Affa »

Sjukaste är att köra motorväg med fekzens chip. 5:ans växel 3000-4000 varv (laddtrycksområde RPM), samt LMM signalen maxas vid lagom gas, då slår den upp mappar som är för fullt laddtryck.

Detta resulterar i att man endast kan köra med lite lite gas, eller max... Det kan ju bli bättre om jag öker LMMen till 4'' rör?
Bild
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av RobbanSJ »

Eller ber han magra ur låg och dellast mapparna enbart. Kan räcka med att magra ur låglastmappen
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av mathias »

Eller så lägger du din tid på att jobba lite extra så har du snabbt tjänat in både lite extra pengar och mindre bekymmer.
Jag körde c2 motorsport #42 tune på min vr6a, det som jesper köpte av mig till sin förra vr6a. Plug n play! byt styrbox,lmm hus och 440cc spridare.
Den mjukvaran gick lite fett på full mutter men inte så fett, perfekta afr under blandad körning och starta alltid och gick på perfekt tomgång.

Men är inte lambda och lmm sensor i bra skick så kommer aldrig mjukvaran fungera bra heller.
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
Smunkish
Hardcore VR6:are
Inlägg: 275
Blev medlem: sön 22 apr 2012, 18:11
Ort: Oskarshamn

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av Smunkish »

Vems är billigt och bra annars har ett gäng polare som kör det i sina bilar, är själv sugen på det.
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av mathias »

Finns många bra och stabila styrsystem, många gånger är det bäst att köpa ett sprut där man vet att man kan få hjälp att ställa in det.
Link/vipec är också bra styrsystem
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av VanDamage »

mathias skrev:Eller så lägger du din tid på att jobba lite extra så har du snabbt tjänat in både lite extra pengar och mindre bekymmer.
Jag körde c2 motorsport #42 tune på min vr6a, det som jesper köpte av mig till sin förra vr6a. Plug n play! byt styrbox,lmm hus och 440cc spridare.
Den mjukvaran gick lite fett på full mutter men inte så fett, perfekta afr under blandad körning och starta alltid och gick på perfekt tomgång.

Men är inte lambda och lmm sensor i bra skick så kommer aldrig mjukvaran fungera bra heller.
ja jag hade inte ens Bredbandslambda och den gick fan klockrent!
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av bossebud »

Och varför skulle bilen gå bättre med en bb lambda när du kör med ett original styrsystem? Bb lambdan e bara till för o övervaka och mappa efter alternativt att man låter sprutet följa ett visst lambda värde, men det du hade e gjort för en vanlig lambda och skulle inte gynnas av en bb lambda!
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av VanDamage »

bossebud skrev:Och varför skulle bilen gå bättre med en bb lambda när du kör med ett original styrsystem? Bb lambdan e bara till för o övervaka och mappa efter alternativt att man låter sprutet följa ett visst lambda värde, men det du hade e gjort för en vanlig lambda och skulle inte gynnas av en bb lambda!
precis ! det jag menade var att det fungerade jätte bra behövde inte ens bevaka värdena för att jag aldrig upplevde nått problem :)
var väldigt trött när jag formulerade meningarna igår klockan 4 :D
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av bossebud »

amen då e jag me =)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
Affa
Hardcore VR6:are
Inlägg: 293
Blev medlem: lör 03 mar 2012, 21:50
Ort: Norrköping

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av Affa »

Provade en sak idag, jag har kört med laddtrycksstyrningen stängd ett tag, alltså endast på wastegatens fjäder, för det problem jag haft innan var att då jag ökade laddet med tryckregulatorn kunde bilen plötsligt tappa kraft på höga varvtal. Det sitter en utgång/ingång på tryckregulatorn för att förmodligen göra laddtryckstyrningen sluten, den körde jag med helt öppen bara förut. Kan det göra så att det blir skillnad i tryck så att dumpen öppnar, t ex. då wastegaten öppnar / stänger?

Jag kör med pyskoppling och nu har jag blockerat den extra anslutningen på tryckregulatorn, och nu fungerar det fint med att höjja ladd, och det går bra genom hela registret.

Kanske någon kan förklara varför det inte skulle fungerar då jag inte blockerar den extra anslutningen på tryckregulatorn? Är det ungefär som min egna teori att det blir lite skillnad i tryck och dumpen öppnas?

Skiss över min pyskoppling:
Bild
Bild
http://www.garaget.org/Affa" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
gnytt
VR6-mentor
Inlägg: 981
Blev medlem: tis 19 feb 2008, 03:11
Ort: Kristianstad

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av gnytt »

Hmm, låter som du har ett tryckfall eller något i systemet, låter inte logiskt att plugga den anslutningen,skall ju fungera som en pysläcka som gör att högre tryck behövs för att wg skall öppna?

Mvh
Golf mk2 vr6 (reggad och klar dec -09)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 121180&p=1
Användarens profilbild
gnytt
VR6-mentor
Inlägg: 981
Blev medlem: tis 19 feb 2008, 03:11
Ort: Kristianstad

Re: Affa's Vr6 Syncro Turbo *Lite Styling*

Inlägg av gnytt »

Eller rättare sagt lurar wg.

Mvh
Golf mk2 vr6 (reggad och klar dec -09)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 121180&p=1
Skriv svar