Robbans VR6-T #1 FWD | 9/10 Lite höstporr!

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av RobbanSJ »

helt rätt! nån som vet var man får tag på mk4ans ventilkåpa? sitter den på v6-4m? motorkod?

// R
Användarens profilbild
Silver_Style
VR6-mentor
Inlägg: 683
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
Ort: Perstorp

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av Silver_Style »

RobbanSJ skrev:helt rätt! nån som vet var man får tag på mk4ans ventilkåpa? sitter den på v6-4m? motorkod?

// R
skroten,, alla golf v6
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av RobbanSJ »

men hur ser ventilationen ut på den? :S för på mk3 så är ju knölen till för vent
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av VWallin »

Nu måste jag rätta lite, den vetilkåpan sitter på mk4 ja men på 12v versionen av mk4 som knappt finns i Europa.
Såhär ser den ut. vw artnr: 021103429G
Bild
Jag har beställt en just pga att det blir så mycket lättare att dra tryckrören då vevhusventen sitter på andra sidan bakom
oljelocket. Jag beställde min på Ebay och den gick på 29$ :)
graul
VR6-mentor
Inlägg: 454
Blev medlem: tor 06 aug 2009, 12:09
Ort: Stockholm

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av graul »

Precis, ursäkta om jag var otydlig. Menade såklart 12v. 24v passar INTE. Det borde bara vara att knalla in på närmsta vw och beställa en.
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av VWallin »

Jag provade det också ~2400:- skulle den gå på hos vag :(
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av RobbanSJ »

svetsade oljeretur idag, även dragit kablar till alla mätare, de jag funderar över där är över bredbandslambdan, för de är en svart, en röd och en vit, den svarta ska till jord, den röda till + och den vita till + på lyset (för att den ska få samma dimmerfunktion som lysen har)?? kan jag inte bara sätta den på samma + som den röda?

dragit vakuumslangar, provmonterat front och grill, tyvär lite konstig passform på fronten och fästena lossnade men de får man leva med :P

Bild

röret är drygt en dec och invändig diameter på 10mm. första biten från turbon är 1dm av aluminiumkoppling, efter det är det stålomspunnen slang till röret i tråget

Bild

thats it, börjar närma sig nu!
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av VanDamage »

ser bra ut det där tycker jag!
graul
VR6-mentor
Inlägg: 454
Blev medlem: tor 06 aug 2009, 12:09
Ort: Stockholm

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av graul »

Jag har lite svårt för alunätet längst ner, men annars så =)
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av RobbanSJ »

graul skrev:Jag har lite svårt för alunätet längst ner, men annars så =)

hehe håller helt med där. som sakt så är de bara provmonterat än så länge, vet inte om jag kör med galler eller inte. dessutom är den inte ens lackad :P och kör jag med galler blir de svart! men tack iaf! och tack jeppe!

//R
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av RobbanSJ »

nu jobbas de på igen som förrut med ca 65h jobb i veckan. ska försöka hinna med testrun på söndag. hoppashoppashoppas!

jobbat 12h idag men han ordna lite gosaker så som laddtrycksstyrning och ett sprillans batteri då en cell pajja i mitt förra. de vart ett tudor 275mm 65a (älskar att va sponsrad av MECA)

uppdaterar med bilder senare

ps, 440cc spridare någon?????????????????????
//R
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans VR6-T | Update 11/3

Inlägg av RobbanSJ »

NU JÄVLAR

jobbat hela dagen. fick ont som fan i huvet på eftermiddagen men hade bestämt mig att idag skulle bilen igång.

men hjälp av kusin så meckar vi satan, rullar ut och ska starta, pumpar upp bränsle till fuelrailen. som en jävla fontän runt btren. aha okej tänker jag, de blir väl ingen start idag. men, tänkte vafan den ska igång.

tar loss btren ur fuelrailen, tar bort den stora o-ringen och lindar gängtejp i spåret där o-ringen sitterför att trycka ut den mot väggen. vips så pallade den med 8bar. snurrar på starten, allt funkar som de ska men ingen fart i motorn, gnistan va fin och alla parametrar stämde. gav upp igen. men, provade som sista utgång startgas och vips så hoppar den igång med ett lambdavärde på 9,5. fuck it tänker jag och kör iväg, lambdan gick till sig och höll sig runt 11-12, höll på att strula en del för att få de bra men de gick. ut och köra för att slita in kolvringarna, ställde upp laddet till ca 1. jävla rulle de vart i bilen. blev en färd på kanske 1 mil innan vi gav upp för dagen. massa fix kvar innan lambdan ligger där man vill ha den och att ställa in laddet. samt så vandrade den som fan på tomgång, förmodligen luftläckage i någon slang, ska kolla de imorgon. ska även försöka fixa en film så ni får se att den lever!

vill tacka alla som hittills har hjälpt till men extra stort tack till bossebud och z-vr6nitrous som alltid funnits som teknisk support.

nu måste jag fan sova.

gonatt från en evigt glad 19åring som för första gången kört en vr6turbo.

// ROBBBAAAAAN
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Re: Robbans VR6-T | Update 2/4 DEN LEVER!!! (ÄRLIGT)

Inlägg av Pouzar »

Den lyckan är svårslagen :)
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar.
PM el Tel: 076-8224087

www.oijoij-society.com
VW Golf VR6T Syncro Variant -95
Audi RS4 B7 V8 -07 ++
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans VR6-T | Update 2/4 DEN LEVER!!! (ÄRLIGT)

Inlägg av RobbanSJ »

Pouzar skrev:Den lyckan är svårslagen :)
de är faktist helt sant. från att verkligen ha haft hela motorn i beståndsdelar till att allt lirar någorlunda fint.

bättre än sex :)
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Robbans VR6-T | Update 2/4 DEN LEVER!!! (ÄRLIGT)

Inlägg av VanDamage »

RobbanSJ skrev:
Pouzar skrev:Den lyckan är svårslagen :)
de är faktist helt sant. från att verkligen ha haft hela motorn i beståndsdelar till att allt lirar någorlunda fint.

bättre än sex :)
har du haft sex än ? :O !?!?! skämt o sido! jävligt härligt mannen!!! minns känslan som om det vore igår!!! du får dra upp en film snart också :) godnatt sov gott och dröm om TURBO´s nu :D
Skriv svar