VW Golf 3 Vr6. Renovering av motorrum/torpedvägg,Motor.

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
WallinJR
VR6 Guide
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:43

Inlägg av WallinJR »

jöns skrev:det är ett jävla meck att få ut rutan.
men som sagt ett packe brytknivar och lite pianotråd.
dock blev min stel och gick av.
jag skar igenom och petade sedan igen tråden, bara det tog en bra stund.


jag har en ruta sen om du behöver. du får den för en burk kakor. :wink:

Vart lite ändringar när ja tänkte igenom det åter en gång.
så det kommer att dröja lite längre än planerat men den
kommer åka ur men ja kommer nästan garanterat höra
av mig till dig angående rutan, för ja har en underlig känsla
av att den kommer gå i 1000 bitar! haha :D
WallinJR
VR6 Guide
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:43

Inlägg av WallinJR »

Bild
idag vart det övertid på jobbet så hann inte mycket i mitt egna garaget ... vart att bara ta lite mått och skära ut 2 former. har även ändrat mig lite angående projektet ... kör del för del istället ... så kommer att göra klart fronten till att börja med. Så det blir att fara iväg till örebro till helgen och köpa hem glasfiber,polyester,bonocell,2 komp skumm,spackel m.m så ska ja börja bygga på den nya fronten! :) ang mallen så blir det en skiss på den nya och laserskära ut den i svart materil
WallinJR
VR6 Guide
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:43

Inlägg av WallinJR »

Tycker att ni är lite dåliga på att kommentera, Det skulle uppskattas. :)


Svar
16


Visningar
184
Hedberg
*Donator*
Inlägg: 345
Blev medlem: fre 18 mar 2005, 13:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hedberg »

Tycker det är asgrymt att se tråden. Intressant med bilder och spännande att se hur resultatet kommer bli :D
Golf MKIV -03
"Vi är inte de sista av igår, möjligen de första av idag"
WallinJR
VR6 Guide
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:43

Inlägg av WallinJR »

Hedberg skrev:Tycker det är asgrymt att se tråden. Intressant med bilder och spännande att se hur resultatet kommer bli :D


hehe tack så mycket, Ja det får bi hoppas! :)
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Hahah dåliga...vafan hinner ju inte ens läsa dina inlägg innan det har kommit nya inlägg igen osv =)
Jag följer tråden så fortsätt uppdatera :oops:
Användarens profilbild
freeman
VR6 Guide
Inlägg: 183
Blev medlem: sön 09 jul 2006, 04:47
Ort: örebro
Kontakt:

Inlägg av freeman »

Nice work! keep it going :)
WallinJR
VR6 Guide
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:43

Inlägg av WallinJR »

Kroll skrev:Hahah dåliga...vafan hinner ju inte ens läsa dina inlägg innan det har kommit nya inlägg igen osv =)
Jag följer tråden så fortsätt uppdatera :oops:







haha, tyckte de va dålig respons ja med tanke på hur mycket folk som har kollat men inte lämnat ett spår :D ... Känns bättre att kämpa på om de finns någon själv som taggar en :) ...
men iaf tack så mycket och japp det kommer ja göra! kommer en uppdatering om någon timme ... ska ut o riva isär lite alldeles strax! :D
WallinJR
VR6 Guide
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:43

Inlägg av WallinJR »

freeman skrev:Nice work! keep it going :)




Tack så mycket :D ... Japp, det vet du! ;)
Wildstlye
VR6-mentor
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 21 jul 2009, 15:32
Ort: Västerås

Inlägg av Wildstlye »

haha, tyckte de va dålig respons ja med tanke på hur mycket folk som har kollat men inte lämnat ett spår :D ... Känns bättre att kämpa på om de finns någon själv som taggar en :) ...
men iaf tack så mycket och japp det kommer ja göra! kommer en uppdatering om någon timme ... ska ut o riva isär lite alldeles strax! :D[/quote]


Keep up the good work ;)
http://www.teamhb.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/teamhbmotorsport" onclick="window.open(this.href);return false;
WallinJR
VR6 Guide
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:43

Inlägg av WallinJR »

Wildstlye skrev:haha, tyckte de va dålig respons ja med tanke på hur mycket folk som har kollat men inte lämnat ett spår :D ... Känns bättre att kämpa på om de finns någon själv som taggar en :) ...
men iaf tack så mycket och japp det kommer ja göra! kommer en uppdatering om någon timme ... ska ut o riva isär lite alldeles strax! :D

Keep up the good work ;)[/quote]





Det tackar jag för! :D har varit ute och grejat lite så nu kommer det en update! :D.
WallinJR
VR6 Guide
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:43

Inlägg av WallinJR »

Jahopp, va ute några timmar förut ...
så här kommer lite bilder och info! :)






Bild
hade planerat att göra ett ryck att demontera ute i garaget igen. plockade bort kofångaren, sidobreddningarna, kollade efter lite rost o defektheter.


Bild
Min bästa vän under kvällens gång! :D


Bild
efter ett antal "Jaha, va det en skruv till?" och slitande så lossna den till slut :).



Bild
Fronten, Ska säljas grund kommer att läggas ... för i det hära skitiga skicket kan ja inte lämna iväg. Någon som kanske intresserad av den ?


Bild
Drog och kände lite hur allt satt fast och fick hela kylaren i näven så ja tvär vek mig i garaget ... vägde ju bly den dära jäveln haha ... så imorgon blir det att släppa ut vattnet i den och tvätta av den lite.


Bild
Passade även på att plocka av balken och tvättade av.


Bild
tvättad. nu syns de ju iaf vilken färg den va i :D.


Bild
Blir att slipa av denna o kasta på lite ny färg ... även om den inte syns, så skyddar den ... för ja antar att ja skulle få någon kommentar över om varför ja ens tar mig tid att fräscha upp den dära, men där har ni anledningen! :)


Bild
Vart lite naket. :)



Bild
oj oj, här har man planer alltså! :D


Bild
Ja kunde tyvärr inte fortsätta med fronten, hade ingen balja eller dyligt att tömma kylaren i. Så det blir att böra med en dunk ut imorgon så fronten kan fortsätta! säg tog direkt tag i plastbreddningarna, hört att de va lätt att det skapades rost där osv så tänkte att de va lika bra att kolla .:D


Bild
Höger framskärm såg bra ut till en början tills ja tog en blick på skärmen igen.


Bild
hittade en liten fläsk som såg lite konstig ut ... Så knackade med pennan o den gick rakt igenom, haha va som att klämma på en skorpa ... Men det är väl inte konstigt att det bildas rost här med tanke på allt stänk kommer ju hit ... Tror tyvärr mina trösklar även e skrot ... Men ja ger inte upp, Det ska bli som nytt! :D.


Bild
även vänster fram skärm va total skrot. så nu letar ja efter någon som har 2 framskärmar till salu ? säg till här eller skicka ett pm! :) ... Började oroa mig hur ser då bakskärmarna ut ? ...


Bild
Vänster bakskärm va som ny! :D


Bild
även höger bakskärm va kanon! :D så började montera bort skärmarna ifrån.


Bild
och här körde ja stopp igen. har tagit bort muttrarna mellan lysena upp till fästena för huven, 3 skruvar i hjulhuset men den sitter fast på något mer ställe, letade efter skruvar innanför dörren, för det är ju där som dom brukar sitta, vikta även ut ena för o se lite bättre, så nu ser ena skärmen ut som ett stort V ... Tacksam för hjälp!, Det här va även allt för ikväll. han med en liten del iaf, blir mer imorgon, nu känner jag mig riktigt laddad på att fortsätta för nu börjar det hända grejer
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Bra jobb även ikväll.
Där du har hålet i framskärmen är tok vanligt tyvärr, en ny pirat skärm kostar ca 350:- plus ev frakt. Kolla på www.vimmerbybildemontering.se

Vart bor du, är det inte för långt så kan jag tänka mig köpa kofångarn.
WallinJR
VR6 Guide
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:43

Inlägg av WallinJR »

Kroll skrev:Bra jobb även ikväll.
Där du har hålet i framskärmen är tok vanligt tyvärr, en ny pirat skärm kostar ca 350:- plus ev frakt. Kolla på www.vimmerbybildemontering.se

Vart bor du, är det inte för långt så kan jag tänka mig köpa kofångarn.



Tack så mycket:)
men vad menade du med det dära ? förstod inte. "där du har hålet i frmskärmen" ? vid blinkersen eller ?.
Jaha de va ju inte så farligt! tack.


Jag bor i Degerfors. Mvh.
WallinJR
VR6 Guide
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:43

Inlägg av WallinJR »

blir även en update idag.
ska släppa ut allt vatten ur kylaren, få bort stänk samt framskärmarna.
så får vi se lite hur även fjädrarna ser ut. till helgen kommer glasfiber väv + polyester fram.
mer säger ja inte ;). även motorn kommer eventuellt åker ur till helgen så stor update på G!




mvh
Skriv svar