Har du luftat systemet ordenligt, blir brädan varm på värmepaketet då går det i alla fall vatten genom paketet, kolla då om vajern till spjället sitter som det ska och spjället rör sig.
Osäker på luftningen, ska göras bättre imorgon. Bästa sättet? Hela motorn renoverad och värmepaketet var precis bytt när jag köpte bilen. Vart sitter det spjället? Fortfarande nybörjare på vr6 motorn
Kommer inte ihåg exakt men, vredet du väljer värme med går det en vajer ifrån som går till värmepaketet(har för mig att det va i botten på värmepaketet).
I paketet sitter ett spjäll som väljer om det skall vara full värme och då leder all luft genom elementen(är som en pytteliten kylare ungefär) eller om det skall vara full "kyla" och då leder luften i en kanal förbi elementet.
Eller då helt enkelt blandar mellan kanalerna.
Om du även har AC så sitter det ju en kylare som all luft går igenom innan den kommer till värmespjället.
Kollade lie saker idag, kan lista vad jag observerade, kanske går att komma en bit på vägen. Vissa saker kanske är normalt, skriver bara det jag gjorde
Körde hem från jobbet, ca 5km, lämnade den på tomgång.
1. När jag öppnade exp kärlet pös det till, men kom inte upp något vatten
2. övre kylarslangen kändes mjuk under hela testet
3. när jag klämmde på slangarna bubblade det i kärlet, men slangarna fylldes med luft igen direkt
4. Om jag varvar bilen på tomgång till typ 3000rpm blir det varmare luft
5. Under de 10min på tomgång gick aldrig fläktarna igång, vattentempen gick från 70 till 90, men sjönk sedan lite