Skee^s Bil. vR6 Makeover, Slut men ändå inte! :D
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
Ja den laddar 0.5(ska ladda 0.56) om man tittar på Laddmätarn, vet dock inte hur mycket man ska lita på den.
Bytte nyligen chip till nr 2 som tydligen ska köra utan LMM enligt min leverantör.
Chippet är lite udda men mer kraft har jag defenetivt.
Vid exakt 3600rpm trycker/hoppar/skuttar det till och massa motorkraft kommer, mer än innan, och den kämpar upp till 7000, det gjorde den inte på mantorp.
bilen har en tendenns att dö ibland,, den måste dö sen får jag starta den igen, typiskt efter kraftigt motorpådrag.
Tomgången varierar också, ibland ligger den på 640rpm o då skakar bilen som F, ibland ligger den på 800rpm som jag tycker är bättre!
Sitter o funderar på om man ska skaffa en riktig mapp för bilen.
Just nu kämpar jag med satans glapp i styrning som gör lite som den vill, nu glappar det i en annan bussning, dock vart den skruven rostig så den är på väg att bli ersatt,, så störande....
Bytte nyligen chip till nr 2 som tydligen ska köra utan LMM enligt min leverantör.
Chippet är lite udda men mer kraft har jag defenetivt.
Vid exakt 3600rpm trycker/hoppar/skuttar det till och massa motorkraft kommer, mer än innan, och den kämpar upp till 7000, det gjorde den inte på mantorp.
bilen har en tendenns att dö ibland,, den måste dö sen får jag starta den igen, typiskt efter kraftigt motorpådrag.
Tomgången varierar också, ibland ligger den på 640rpm o då skakar bilen som F, ibland ligger den på 800rpm som jag tycker är bättre!
Sitter o funderar på om man ska skaffa en riktig mapp för bilen.
Just nu kämpar jag med satans glapp i styrning som gör lite som den vill, nu glappar det i en annan bussning, dock vart den skruven rostig så den är på väg att bli ersatt,, så störande....
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Då är det dags för lämna in den för mappning helt enkelt.
Det kommer bli jävelsk skillnad om det är rätt inställd.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Det kommer bli jävelsk skillnad om det är rätt inställd.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
Ikkk 6500kr + tim debitering för mappning!!!!!
Fick samtal från min engelska leverantör, han väntar samtal från Stealth Racing i england,, han ska få beskrivning hur jag ska logga data i vag för att få ett bättre chip för min bil, något om att köra 20minuter från kall bil och sedan 20 minuter med varm bil med vissa blocks som ska loggas då.
Fick också ett glapp i främre vänstra bärarmsbussning, bilen var hemsk i köra, ingen kontroll alls, bytte skruven.
Hur som hellst hjälpte det, skruven var inte så dålig, varför?
Tror jag måste göra en hjulinställning igen!
en liten bild på senaste hjulinställningen,, tänkte dra på en igen imorgon.
Fick samtal från min engelska leverantör, han väntar samtal från Stealth Racing i england,, han ska få beskrivning hur jag ska logga data i vag för att få ett bättre chip för min bil, något om att köra 20minuter från kall bil och sedan 20 minuter med varm bil med vissa blocks som ska loggas då.
Fick också ett glapp i främre vänstra bärarmsbussning, bilen var hemsk i köra, ingen kontroll alls, bytte skruven.
Hur som hellst hjälpte det, skruven var inte så dålig, varför?
Tror jag måste göra en hjulinställning igen!
en liten bild på senaste hjulinställningen,, tänkte dra på en igen imorgon.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 217
- Blev medlem: lör 21 aug 2004, 01:05
- Ort: boden
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
Vart på mantorp i helgen,, precis innaN jag åkte så blev det en hjulinställning på Pekkas manuella vilket blev fantastiskt, gjorde laser innan vilket funka skit.
Mötte upp med Timbertaz där uppe som kom direkt från norge.
Fin syn =) dOck träffade vi bara en Vr6.nu kille vilket var tråkigt.
Mycket fin SYN!!!!!
Kumho visade däck med blå rök i/på.
Röd med.
Lite lastbilsdrift blev det med.
Tvättning är bra med, Timbertaz gav en hjälpande hand.
Testade ljudet, säkringen gick vid 129DB dock, 80A säkringen klarade inte det.
Ska byta ut lite saker som 21mm2 sladden till 50mm2 sladd och 300A säkring fram samt säkringsblock bak med.
Sen blev det inte mycket mer bilder utan hemresan!
kunde inte låta bli ta ett foto på killen som hade sina handtag högre upp än huvudet ...
Mötte en Toyota MR2 på sista milen om det blev lite rajs med,, vilket jag verkade vinna med något snabbare acc. i 100-180km/h på motorvägen.
På väg till mantorp i Fredags hände det något tråkigt, bilen framför lyfte upp en stor bit gummi rakt på min bil bara 6 mil hemmifrån på väg till mantorp, som tur var blev inget större skadat men jag fick lackrepor och ena backspegeln så den måste lackas om, även sidoskärmen fram höger och motorhuven tog stryk, dom får vänta på omlackering tills nästa år då jag har planer för motorhuven iaf.!
Får skryta med att jag använder bilen i trafik iaf
Fick mail från Gatbilar.se idag, dom vill jag ska stå i deras monter på säve den 7/7 EDPS! så det blir att panik fixa lite saker.
Att göra;
1, Lacka om fälgarna i bilens färg eller svart samt laga skadan på en av dem.
2, Montera den nya Skärmbreddarn som flögloss på bugrun då vi var fulllastade i bilen.
3, Lacka om Ena bakspegeln.
Saker som kommer ske inom snar tid;
Montera Samco slangar, dom är beställda men blev senarelagda till nästa vecka.
Har köpt Bling bling till motorn, kommer om 1-2 veckor!
Det är äkta kromat så det är riktigt fint!!! alltså inte polerat hemma!
Går i tankar på att beställa dessa till mitt strömförsörjnings system till stereon! behövs ju uppgraderas till 50mm2.
Denna ska vara bak i skuffen.
Dessa ska vara vid batteriet.
Har fortfarande lite problem med motorn,, saknar ett antal HK än, felsökning pågår, får ständig koder på Lamban som kommer o går, får ta o byta den snart för att utesluta den.
Friday, 29 June 2007, 11:02:30
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 021 906 258 AG
Component and/or Version: MOTOR PMC 1
Software Coding: 0261203109
Work Shop Code: 1267357531
3 Faults Found:
00533 - Idle Speed Regulation
10-10 - Adaptation Limit Not Reached - Intermittent
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
11-00 - Control Limit Not Reached
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------
Sunday, 01 July 2007, 20:36:58
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 021 906 258 AG
Component and/or Version: MOTOR PMC 1
Software Coding: 0261203109
Work Shop Code: 1267357531
2 Faults Found:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00533 - Idle Speed Regulation
10-10 - Adaptation Limit Not Reached - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------
Gissar just nu på antingen lambdan eller Luftmassemätarn.
Ecun är nästan utesluten, fick prova en del chip uppe på Manrorp som et proffs från POWERCHIP.SE "Jörg" gjorde åt mig men det blev bara sämre konstigt nog, men inga av dem gav effekt ökningar.
Mötte upp med Timbertaz där uppe som kom direkt från norge.
Fin syn =) dOck träffade vi bara en Vr6.nu kille vilket var tråkigt.
Mycket fin SYN!!!!!
Kumho visade däck med blå rök i/på.
Röd med.
Lite lastbilsdrift blev det med.
Tvättning är bra med, Timbertaz gav en hjälpande hand.
Testade ljudet, säkringen gick vid 129DB dock, 80A säkringen klarade inte det.
Ska byta ut lite saker som 21mm2 sladden till 50mm2 sladd och 300A säkring fram samt säkringsblock bak med.
Sen blev det inte mycket mer bilder utan hemresan!
kunde inte låta bli ta ett foto på killen som hade sina handtag högre upp än huvudet ...
Mötte en Toyota MR2 på sista milen om det blev lite rajs med,, vilket jag verkade vinna med något snabbare acc. i 100-180km/h på motorvägen.
På väg till mantorp i Fredags hände det något tråkigt, bilen framför lyfte upp en stor bit gummi rakt på min bil bara 6 mil hemmifrån på väg till mantorp, som tur var blev inget större skadat men jag fick lackrepor och ena backspegeln så den måste lackas om, även sidoskärmen fram höger och motorhuven tog stryk, dom får vänta på omlackering tills nästa år då jag har planer för motorhuven iaf.!
Får skryta med att jag använder bilen i trafik iaf
Fick mail från Gatbilar.se idag, dom vill jag ska stå i deras monter på säve den 7/7 EDPS! så det blir att panik fixa lite saker.
Att göra;
1, Lacka om fälgarna i bilens färg eller svart samt laga skadan på en av dem.
2, Montera den nya Skärmbreddarn som flögloss på bugrun då vi var fulllastade i bilen.
3, Lacka om Ena bakspegeln.
Saker som kommer ske inom snar tid;
Montera Samco slangar, dom är beställda men blev senarelagda till nästa vecka.
Har köpt Bling bling till motorn, kommer om 1-2 veckor!
Det är äkta kromat så det är riktigt fint!!! alltså inte polerat hemma!
Går i tankar på att beställa dessa till mitt strömförsörjnings system till stereon! behövs ju uppgraderas till 50mm2.
Denna ska vara bak i skuffen.
Dessa ska vara vid batteriet.
Har fortfarande lite problem med motorn,, saknar ett antal HK än, felsökning pågår, får ständig koder på Lamban som kommer o går, får ta o byta den snart för att utesluta den.
Friday, 29 June 2007, 11:02:30
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 021 906 258 AG
Component and/or Version: MOTOR PMC 1
Software Coding: 0261203109
Work Shop Code: 1267357531
3 Faults Found:
00533 - Idle Speed Regulation
10-10 - Adaptation Limit Not Reached - Intermittent
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
11-00 - Control Limit Not Reached
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-10 - No Signal - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------
Sunday, 01 July 2007, 20:36:58
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 021 906 258 AG
Component and/or Version: MOTOR PMC 1
Software Coding: 0261203109
Work Shop Code: 1267357531
2 Faults Found:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00533 - Idle Speed Regulation
10-10 - Adaptation Limit Not Reached - Intermittent
---------------------------------------------------------------------------
Gissar just nu på antingen lambdan eller Luftmassemätarn.
Ecun är nästan utesluten, fick prova en del chip uppe på Manrorp som et proffs från POWERCHIP.SE "Jörg" gjorde åt mig men det blev bara sämre konstigt nog, men inga av dem gav effekt ökningar.
- Janne
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 66
- Blev medlem: tor 17 jun 2004, 00:38
- Ort: Ängelholm
Fantaskiskt jobb med din bil, verkligen !Skee^ skrev:Har fortfarande lite problem med motorn,, saknar ett antal HK än, felsökning pågår, får ständig koder på Lamban som kommer o går, får ta o byta den snart för att utesluta den.
Men.. En sak reagerar jag på: Borde du inte ta och fixa rätt på motorgången, eftersom du säger att den inte går som det ska...!?
Det borde vara prio 1 att få motorn till att må bra. Det kan ju faktiskt vara så att något annat pajar som resultat i att den inte går som det ska.
Ta och köp en ny Lambdasond & LMM, istället för att köpa loss en massa "Bling, bling" som du beställt precis. Dom e garanterat billigare investeringar i längden.
Annars,, keep up the good work..
//Janne
*¤ Sharan VR6 ¤*
Tillbaks på forumet
Tillbaks på forumet
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
Varför inte göra båda????Janne skrev:Fantaskiskt jobb med din bil, verkligen !Skee^ skrev:Har fortfarande lite problem med motorn,, saknar ett antal HK än, felsökning pågår, får ständig koder på Lamban som kommer o går, får ta o byta den snart för att utesluta den.
Men.. En sak reagerar jag på: Borde du inte ta och fixa rätt på motorgången, eftersom du säger att den inte går som det ska...!?
Det borde vara prio 1 att få motorn till att må bra. Det kan ju faktiskt vara så att något annat pajar som resultat i att den inte går som det ska.
Ta och köp en ny Lambdasond & LMM, istället för att köpa loss en massa "Bling, bling" som du beställt precis. Dom e garanterat billigare investeringar i längden.
Annars,, keep up the good work..
//Janne
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt: