Skee^s Bil. vR6 Makeover, Slut men ändå inte! :D
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 55
- Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
- Ort: Norrköping
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Tjena.
Jag var med Skee på bugrun när bilen bromsades,
pratade med killen som skötte bromsningen.
Enligt han så var det korrigeringsfaktorer inlagda i programmet så effekten var den beräknade svänghjuls effekten, dvs 204hk.
Har inga uppgifter på hur många procent som den beräknade drivline förlusten låg på. Visst hadde man fått lite missvisande värden om
bänken trodde det var 20c men temp faktorn låg på 36c vilket det nog var för tillfället (tokigt varmt).
Provkörningar på vägen innan bromsningen bekräftade att det kändes tamt, inte helt olikt orginalmotorn faktiskt. Killen som bänkade bilen instämde och tyckte att det var lite slött.
Laddtrycksmätare inhandlades för att säkerställa att det inte var läckage någonstans. Laddade runt o,5-0,6bar på landsvägen och något mindre
i bänken.
Skee ringde upp försäljaren och var lite besviken...
Försäljaren trodde att luftmassemätaren var ur funktion.
Vag com bekräftade att luftmasse mätaren och lambdan gav felkoder.
Vad jag vet så har Skee köpt ny lambda och så lånar säkert nån vänlig
göteborgare ut sin luftmassemätare för vidare felsökning .
Forsättning följer.
Mvh Mathias
Jag var med Skee på bugrun när bilen bromsades,
pratade med killen som skötte bromsningen.
Enligt han så var det korrigeringsfaktorer inlagda i programmet så effekten var den beräknade svänghjuls effekten, dvs 204hk.
Har inga uppgifter på hur många procent som den beräknade drivline förlusten låg på. Visst hadde man fått lite missvisande värden om
bänken trodde det var 20c men temp faktorn låg på 36c vilket det nog var för tillfället (tokigt varmt).
Provkörningar på vägen innan bromsningen bekräftade att det kändes tamt, inte helt olikt orginalmotorn faktiskt. Killen som bänkade bilen instämde och tyckte att det var lite slött.
Laddtrycksmätare inhandlades för att säkerställa att det inte var läckage någonstans. Laddade runt o,5-0,6bar på landsvägen och något mindre
i bänken.
Skee ringde upp försäljaren och var lite besviken...
Försäljaren trodde att luftmassemätaren var ur funktion.
Vag com bekräftade att luftmasse mätaren och lambdan gav felkoder.
Vad jag vet så har Skee köpt ny lambda och så lånar säkert nån vänlig
göteborgare ut sin luftmassemätare för vidare felsökning .
Forsättning följer.
Mvh Mathias
Show us the meaning of haste
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
- timbertaz
- *Donator*
- Inlägg: 76
- Blev medlem: mån 16 feb 2004, 21:21
- Ort: Borås
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
Foffa eller Nexen har ni ett telenr jag kan ringa när jag sitter på laptopen i bilen..
Förstår inte alla siffror i vag.
Fick felkod 00561 nu.
Bränsletrycks regulatorn har en slang som går till insuget, den har jag kapat o satt en turbotrycksmätare på, dock är den inte ansluten så det sitter ett litet hål där nu.
Sätta dit mätarn igen nästa gång laptopen har batteri.
Suck...
Förstår inte alla siffror i vag.
Fick felkod 00561 nu.
Bränsletrycks regulatorn har en slang som går till insuget, den har jag kapat o satt en turbotrycksmätare på, dock är den inte ansluten så det sitter ett litet hål där nu.
Sätta dit mätarn igen nästa gång laptopen har batteri.
Suck...
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
Tog bort Felkoden så gick bilen bättre, ringde Foffa och han tipsas mig om att tryck testa systemet.
hittade någon småläcka som jag åtgärdade, men till saken, jag har nu ett pys i motorn som hörs bättre när jag tar av oljelocket , jag försökta lyssna runt motorn men det låter som det kommer i Motorn.
Tog bort Fel 00561 i Vag men vart tog lambda felet vägen?
vad för pys kan låta i motoroljepåfyllningen?
Satt kamaxlarna fel???? frågat flera ggr men alla säger nej.
hittade någon småläcka som jag åtgärdade, men till saken, jag har nu ett pys i motorn som hörs bättre när jag tar av oljelocket , jag försökta lyssna runt motorn men det låter som det kommer i Motorn.
Tog bort Fel 00561 i Vag men vart tog lambda felet vägen?
vad för pys kan låta i motoroljepåfyllningen?
Satt kamaxlarna fel???? frågat flera ggr men alla säger nej.