Vinande ljud från någonstans trots byte av spännare :/

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
Pzycko
Ny vaxad
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 01 aug 2006, 02:15

Vinande ljud från någonstans trots byte av spännare :/

Inlägg av Pzycko »

Hallon , nån som kanske vet vad F*N man ska göra när man bytt spännaren och bilen fortsätter o vina mellan 1-2000 varv? Spännremmen spänns ju automatiskt. Provade o spruta på lite vanliga låsolja på den nya spolen till spännaren o då slutar vinandet i ca 15-60 sek. Blir tokig juuuuuu :shock:
Anonymous

Inlägg av Anonymous »

Min VR6:a lät konstigt "ett tjutande" ljud, så jag lämnade in den på VAG, & de trodde det var spännrullen, men trots att de hade bytt ut den så fortsatte ljudet, senare kom de på att det var vattenpumpen som hade "sagt upp sig"... Så då bytte jag ut den, sen vart det bra... Om det är samma fel, det vet jag inte. Men kolla vart ljudet kommer ifrån, man kan lätt misstolka vartifrån ljudet kommer... :wink:
Användarens profilbild
VR6istheshit
VR6 Guide
Inlägg: 106
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 16:20
Ort: V-ås

Inlägg av VR6istheshit »

Min VR6:a tjuter/viner också vid ett visst varv men trampar jag ner kopplingen och håller samma varv så slutar det,sen släpper jag upp o kör så kommer det tillbaka vid samma varv.

Kan det va spännaren fasst den är bytt för 3000-4000 mil sen??

Vad kan det vara?,kan det vara samma fenomen som "pzycko" har??

Urseckta om jag lånar denna tråd.

MVH Tommy
Man blir aldrig för gammal att leka med bilar=)

Min Volvo 855R http://www.garaget.org/?car=210062
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Re: Vinande ljud från någonstans trots byte av spännare :/

Inlägg av polomannen »

Pzycko skrev:Hallon , nån som kanske vet vad F*N man ska göra när man bytt spännaren och bilen fortsätter o vina mellan 1-2000 varv? Spännremmen spänns ju automatiskt. Provade o spruta på lite vanliga låsolja på den nya spolen till spännaren o då slutar vinandet i ca 15-60 sek. Blir tokig juuuuuu :shock:
Köp en stetoskop på biltema och lyssna noga varifrån ljudet kommer.
Kostar en hundring.
Så det är värt pengarna.


http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Skriv svar