Vågar man köpa??

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
andy halmstad
Ny här
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 06 jun 2006, 00:03
Ort: Halmstad

Vågar man köpa??

Inlägg av andy halmstad »

Hallå där! Jag funderar på att skaffa mig en VR6:a i dagarna men vet inte riktigt om jag vågar... man har ju hört en del av rasslande kamkedjor och andra "sjukdomar" som bilarna kan få... men jag kan inte förneka att jag är kär i ljudet=) :lol:
Bilen i fråga är en -96:a som gått 17300mil, importerad -05, svart metallic, helskinn (fullutrustad) och är helt orginal. Den har däremot automatväxlad... det är inget problem i sig eftersom jag mest pendlar, men håller dom? Någon som har erfarenhet??

På besiktningen fick bilen en "att tänka på" om bilens ALLA skivor vilket skulle kunna tyda på falska mil i bilen, men behöver det verkligen det??

I övrigt tyder allt på en fin bil men man kan ju aldrig vara riktigt säker... Killen begär 37000:-, låter det rimligt?

Jätte tacksam för svar samt lite övriga tips på hur man kollar skicket på automatlådan/motorn mm... Jag vill verkligen ha bilen!!!
Anonymous

Re: Vågar man köpa??

Inlägg av Anonymous »

andy halmstad skrev:Hallå där! Jag funderar på att skaffa mig en VR6:a i dagarna men vet inte riktigt om jag vågar... man har ju hört en del av rasslande kamkedjor och andra "sjukdomar" som bilarna kan få... men jag kan inte förneka att jag är kär i ljudet=) :lol:
Bilen i fråga är en -96:a som gått 17300mil, importerad -05, svart metallic, helskinn (fullutrustad) och är helt orginal. Den har däremot automatväxlad... det är inget problem i sig eftersom jag mest pendlar, men håller dom? Någon som har erfarenhet??

På besiktningen fick bilen en "att tänka på" om bilens ALLA skivor vilket skulle kunna tyda på falska mil i bilen, men behöver det verkligen det??

I övrigt tyder allt på en fin bil men man kan ju aldrig vara riktigt säker... Killen begär 37000:-, låter det rimligt?

Jätte tacksam för svar samt lite övriga tips på hur man kollar skicket på automatlådan/motorn mm... Jag vill verkligen ha bilen!!!
Figgosand här på forumet har en bil med automatlåda, & den håller fint.

Ta bilens reg nummer & kolla med VAG om dom kan söka information om bilen, ända tebax till den tiden då den var i Tyskland.

Kolla på blocket, det finns bra många fler bilar som säljs just nu... Jag har lärt mig att man ska inte ta den första utan prova fler VR6:or innan man bestämmer sig. Det kan det vara värt...

Angående motorn osv, så kan jag inte ge dig några direkta råd... Sök på forumet... Såna här frågor har tagits upp tidigare...

Lycka till :wink:
figgosand
VR6 newbie
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 12 sep 2005, 00:49
Ort: Linköping

Inlägg av figgosand »

Som sagt så har jag automatlåda. Har inte haft några problem med den än, eller bilen i övrigt!
Skriv svar