![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Om man dömer efter bilderna behöver du inga råd, detta gör du fint.
Du kommer säkert att märka stor slillnad i stjärtdynon sedan när du fått programvaran i synk...Bra jobbat
tackarveärsex skrev:Låter lite som min setup - men jag kör E85 också![]()
Om man dömer efter bilderna behöver du inga råd, detta gör du fint.
Du kommer säkert att märka stor slillnad i stjärtdynon sedan när du fått programvaran i synk...Bra jobbat
Härligt att dom fungerade bra dåveärsex skrev:Catcams 268 sitter i min motor, lagom aggressiva tycker jag, drar så ini-h-vete från 3500rpm upp till rödmarkering.
Var lite orolig att motorn skull tappa kraft på låga varv, men den känns som orginalkammarna sitter i när man fis-kör..
d.v.s bra vrid när man ligger runt 1500-2000rpm. Funderade också på TechTronic-kammar när jag skulle uppgradera men
ett bra tillfälle dök upp så det blev catcams, ångrar inte 1 sekund att jag valde dom. Men läst mkt bra om TT.
Jag hade bytt kedjor + tillbehör något halvår innan kammarna åkte in så markeringarna stämde inte
en halv kugg fram eller bakåt, testade bägge och gick på det den svarade bäst på. Matchporta
överallt när du byter kammar, motorn behöver optimalt flöde vid höga varv, och toppen är ju
inte ett under av flöde i sig, men matchportning gjorde mkt mer än jag trodde.
(ställbart kamdrev kan ju vara ett alt.)
Avgaset är ett kapitel för sig, testade alla möjliga konfigurationer, även extraktor, men fick till slut
tag på ett Ray 2,5" i SS-stål som helsvetsades med racekatt (tack Daniel!) och orginal grenrör och
downpipe som också matchportades och då kände jag att motorn började trivas. Så mkt
trial-and-error innan bra balans i motorsetup uppnåddes, så för tillfället är jag
ybernöjd och bilen används dagligen och går genom besiktningar med blanka
papper utom sist då en idiot gav en 2a på för högt ställda dimljus och la in
det i datorn och printade ut det innan jag hann dra ut säkringen...suck![]()
Lycka till och ska bli kul att se vad du tycker när du är färdig med allt.
vwracingvr6 skrev:Ställbara kamdrev har jag vart inne på men har inte hittat något till vr6 en, tips på vart man kan köpa?
veärsex skrev:vwracingvr6 skrev:Ställbara kamdrev har jag vart inne på men har inte hittat något till vr6 en, tips på vart man kan köpa?
Om du PM'ar Erik och frågar snällt kanske han har tid att tillverka några åt dig, han
gjorde det till sin egen projektbil, Stahlhertz 4-motion har jag för mig tråden heter..
Här kan du titta ang MJM, där står det vad som gick fel för migcheeva skrev:ser grymt bra ut !
Såg att du haft problem med din beställning från mjm ? berätta gärna mer då jag också tänkt beställa därifrån, du får gärna berätta om kammarna sen när bilen är ihopmycket sugen på sådana men tvekar lite på om det kanske är för vasst ( man kanske ska våga sig på 288orna ?!? )