Hallå igen
Projektet har stått still i några veckor , familjen kommer först
Men igår fick ja lite gjort, beställde in coilovers till lupon istället för dom kW coilisarna som jag hade, sparar dom till fin vr6:an sen.
Dom nya coilisarna är iaf monterade fram och bak måste bara köpa in nya bultar till de nedre fästet för dämparna i bak, dom bultarna va ruttna
Nya bromsslangar beställda och nya hjullager bak och lite småplock,
Styrlederna är några cm för korta så hjulen pekar utåt i framkant, men Henke nämnde att några golf mk4 styrleder ska bota det problemet, ska bara få loss skiten solister där nu=mission impossible
Ändrade dessutom lite planerna för hur motorn ska hänga /sitta planerade i början att motorn ska sitta på motorfästena som den gör på vr6:an i original , men de e ganska tajt bakom växellådan så jag kommer nog köra lupo original upphängning på förarsidan dvs hänger i växellådan och så,får den sitta på motorfästet på passagerar sidan som på golfen och så får jag bygga motorfästet i fram med tillhörande balk som Henke gjort , kommer även använda lupo original "dogbone" som sitter från framvagnsbalken till motorns under sida för o förhindra rörelse . Uppdaterar med lite bilder senare ikväll
Fyll gärna på med synpunkter dessa är viktiga för bygget både negativa och positiva,