Golf MK2 VR6 Turbo 4motion
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
du kom på en sak skulle inte du regga bilen med turbo o etanol? du kan få lite problem med en sån stor turbo vid reggning trots lågt ladd :s allt ska typ va anpassat för vad motorn ska prestera dvs väldigt liten turbo o lågt ladd typ 0,2-0,3 bar det är vad jag fick för info från gustaf ulander en sfro bes. man
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Nä det blir inte nu...jag har pratat med min sfro man och gustaf och dom tycker jag ska vänta tills
Det blir nya regler (snart). Kommer då självklart slänga på något mindre....tex en k24 eller något annat blött
Det blir nya regler (snart). Kommer då självklart slänga på något mindre....tex en k24 eller något annat blött
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
men kommer inte dom ändra reglerna så man inte får konvertera till etanol med turbo?!?!?! heheh annars har jag fått allt om bakfoten för meningen med ett smyghål i lagstiftningen e väl att den kommer täppas till? lr kommer det någon lag som gynnar oss bilbyggare =)
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Det kommer komma nya lagar som kommer öppna upp för vissa modifieringar av
Motorer. Däribland turbo och annan typ av överladdning. Självklart kommer man inte kunna
Ha hur mycket effekt som helst men det kommer ju gå
Motorer. Däribland turbo och annan typ av överladdning. Självklart kommer man inte kunna
Ha hur mycket effekt som helst men det kommer ju gå
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
bra att du kommer med goda nyheter!!!!! =)
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
4" downpipe i rf klar var ett helvete att få ihop med svetsen jag hade att tillgå.
funkade bara med pedal, elektroden ramlade ut handtaget 100ggr pga färdig hylsa
och skitkonstig tändning...usch.
funkade bara med pedal, elektroden ramlade ut handtaget 100ggr pga färdig hylsa
och skitkonstig tändning...usch.
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Ser bra ut!!!
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 52
- Blev medlem: ons 14 mar 2012, 16:53
- Ort: Kungsör
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
ser riktigt bra ut !:) . ska följas !
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Tryckrör klara få se om det kanske blir uppstart imorn!
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
4" dp är jävligt manligt! Får du verkligen plats med det mellan styrväxeln och torpeden?
Hur grovt blir resten av systemet?
Hur grovt blir resten av systemet?
Show us the meaning of haste
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Japp den går till och med att ta bort snabbt om man vill trodde faktiskt inte det skulle gå. 3" blir resten av systemet men direkt efter downpipen kommer det sitta ett yrör med en cutout
Ventil så man kan väsnas lite vid behov
Ventil så man kan väsnas lite vid behov
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Stökigt och jäkligt men såhär såg det ut imorse iaf. Är lite mer gjort nu och imorn kommer icn
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 444
- Blev medlem: ons 29 aug 2007, 11:31
- Ort: Skåne
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
90Graders vinkeln (insugsröret) borde du göra lite störe radie på tycker jag eftersom du förlorar nästan 10 % flödde på skitet för du får en turbulens vid 90Gradern.
VW Corrado Vr6 -94
- veärsex
- V.I.P
- Inlägg: 1627
- Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
- Ort: Sthlm
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
En 45gr strax efter fjäderbenstornet och en 45gr istället för 90gr kanske hade varit att
föredra, jobbigt att göra om och frågan är om du förlorar så mycket att det är värt att göra om..
föredra, jobbigt att göra om och frågan är om du förlorar så mycket att det är värt att göra om..
Golf vr6-93
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Mmmm nja, hade nog hellre lagt krutet på att bygga nytt insug med större volym, dock svårt att få till det pga plats brist men en liten tumregel sägs vara 1.5x motorvolymen och ska man krångla till det lite till så lika långa runners
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/