VR-T bygge
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
Slut tjatat om lådor nu:) - jag kör så länge det går så får man se hur det blir sen.
Dax för update!
Nu har jag målat AC/Generator/Servo/Vattenpump/oljefilterhållare/"olje vattenkylaren"/Bröstkåporna/
Även målat hållarna till AC/Generator/Servo. Dessa saker blev blanksvarta, tycker det passar till det pippigula blocket:)
Sedan måla jag ventilkåpan i samma gul som blocket!
Dax för update!
Nu har jag målat AC/Generator/Servo/Vattenpump/oljefilterhållare/"olje vattenkylaren"/Bröstkåporna/
Även målat hållarna till AC/Generator/Servo. Dessa saker blev blanksvarta, tycker det passar till det pippigula blocket:)
Sedan måla jag ventilkåpan i samma gul som blocket!
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
är det någon som vet om man kan måla avgassidan på turbon med 1000C avgasfärg? eller blir det ännu varmare?
sedan undrar jag om det är någon som vet om denna ide funkar? - som ni säkert vet så finns det ju en liten triangelformat utstick på oljefilterhållaren med den har jag kapat bort, så nu har jag prov monterat 2 slang (inte på bild) så nu ser jag inga mera hinder för om det skulle funka eller inte? - MEN det kanske någon annan vet??
[img][img]http://forumbilder.se/images/c9201094359AM8eb6.jpg[/img][/img]
sedan undrar jag om det är någon som vet om denna ide funkar? - som ni säkert vet så finns det ju en liten triangelformat utstick på oljefilterhållaren med den har jag kapat bort, så nu har jag prov monterat 2 slang (inte på bild) så nu ser jag inga mera hinder för om det skulle funka eller inte? - MEN det kanske någon annan vet??
[img][img]http://forumbilder.se/images/c9201094359AM8eb6.jpg[/img][/img]
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
i dag beställs:
*Delrin "steg 3" motorfästen (antar att det är snäppet innan stummontering )
*Spec steg 3 kopplings kit som håller för 560 NM
*ARP bult till ramöverfallen
*packnings sats för undre delen av motorn
Jag RÅKA även räkna på hur mkt jag är uppe i nu med detta bygge....... det var inte kul.
*Delrin "steg 3" motorfästen (antar att det är snäppet innan stummontering )
*Spec steg 3 kopplings kit som håller för 560 NM
*ARP bult till ramöverfallen
*packnings sats för undre delen av motorn
Jag RÅKA även räkna på hur mkt jag är uppe i nu med detta bygge....... det var inte kul.
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Hahaha.
Gör dig själv en tjänst, räkna aldrig kvitton.
När jag skulle bygga min bil gjorde jag en budget, sen så lånade
jag dubbelt så mycket för att vara på säkra sidan.
Lånet gick åt på några månader och idag 2-3år senare är det fortfarande
massor av saker jag skulle vilja ha till bilen.
Det är oftast 1000saker man inte har räknat med från början som man
sedan bara måste ha.
Men man får se det så här: Man lär sig massa under projektes gång
och man har roligt under tiden.
Köper man en ny familjebil så förlorar man också 100 000 inom några
år på fanskapet.
Du har en trevlig inköpslista, du kommer få massor av glädje (och motgångar och ras också ).
Om jag skulle köra turbo skulle jag köra med en större turbo,
du behöver ju inte ladda 1,5bar bara för att det går.
En för liten turbo ger ju tråkig karaktär, stark från början men
turbon går i väggen vid 5000rpm och det blir bara segt och tråkigt.
Väldigt många som köper den lilla turbon från början (den ingår i kinetic turbosats bla) tröttnar fort och köper en större snurra.
Z-nitr... foffa, erik mfl har provat många olika turbo,kompressorsatser
mm och gemensam nämnare är att turbon/ turbona blir större för
varje byte.
Lycka till med bygget!
Gör dig själv en tjänst, räkna aldrig kvitton.
När jag skulle bygga min bil gjorde jag en budget, sen så lånade
jag dubbelt så mycket för att vara på säkra sidan.
Lånet gick åt på några månader och idag 2-3år senare är det fortfarande
massor av saker jag skulle vilja ha till bilen.
Det är oftast 1000saker man inte har räknat med från början som man
sedan bara måste ha.
Men man får se det så här: Man lär sig massa under projektes gång
och man har roligt under tiden.
Köper man en ny familjebil så förlorar man också 100 000 inom några
år på fanskapet.
Du har en trevlig inköpslista, du kommer få massor av glädje (och motgångar och ras också ).
Om jag skulle köra turbo skulle jag köra med en större turbo,
du behöver ju inte ladda 1,5bar bara för att det går.
En för liten turbo ger ju tråkig karaktär, stark från början men
turbon går i väggen vid 5000rpm och det blir bara segt och tråkigt.
Väldigt många som köper den lilla turbon från början (den ingår i kinetic turbosats bla) tröttnar fort och köper en större snurra.
Z-nitr... foffa, erik mfl har provat många olika turbo,kompressorsatser
mm och gemensam nämnare är att turbon/ turbona blir större för
varje byte.
Lycka till med bygget!
Show us the meaning of haste
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
Då var det dax för update igen:)
- ARP bult
-Dem nya ramlagren (med "oljebana")
-tänkte att när jag ändå höll på så vikta jag in stakar/kolvar. viktade ner till 0,010gram, så nu väger stakar/kolvar på 100dels gramet lika mycket! jag vikta in kolvarna på: 43,10 och stakarna på: 69,10.
Så nu att små pila lite å vänta på dem nya delarna:
*Vevaxel lagrena
*Delrin motorfästen
*ARP ramöverfalls bultar
*Packningssats
*Spec 3 koppling
Lurar även på om jag skall beställa ett lättat svänghjul eller inte?? - någon som har bra motivering om jag bör det eller inte?
- ARP bult
-Dem nya ramlagren (med "oljebana")
-tänkte att när jag ändå höll på så vikta jag in stakar/kolvar. viktade ner till 0,010gram, så nu väger stakar/kolvar på 100dels gramet lika mycket! jag vikta in kolvarna på: 43,10 och stakarna på: 69,10.
Så nu att små pila lite å vänta på dem nya delarna:
*Vevaxel lagrena
*Delrin motorfästen
*ARP ramöverfalls bultar
*Packningssats
*Spec 3 koppling
Lurar även på om jag skall beställa ett lättat svänghjul eller inte?? - någon som har bra motivering om jag bör det eller inte?
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 169
- Blev medlem: tis 16 sep 2008, 18:19
- Ort: Docksta, Ångermanland
-
- VR6 guru
- Inlägg: 346
- Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
- Ort: öa
- Kontakt:
svarva av det du har funkar aldeles utmärkt de har ja i räserbilen ta bort de u ytter radien in mot start kransen så får di bort vikten som har högst hastighet men ta inte riktigt lika långt in som kransen för så kommer du in i bult hålen för tryck plattans gängor å jämna till den utgjutningen på baksidan sedan balansera de.. tappa närmare 2 kilo om ja innte minns fel..BB_POWER skrev:Då var det dax för update igen:)
- ARP bult
-Dem nya ramlagren (med "oljebana")
-tänkte att när jag ändå höll på så vikta jag in stakar/kolvar. viktade ner till 0,010gram, så nu väger stakar/kolvar på 100dels gramet lika mycket! jag vikta in kolvarna på: 43,10 och stakarna på: 69,10.
Så nu att små pila lite å vänta på dem nya delarna:
*Vevaxel lagrena
*Delrin motorfästen
*ARP ramöverfalls bultar
*Packningssats
*Spec 3 koppling
Lurar även på om jag skall beställa ett lättat svänghjul eller inte?? - någon som har bra motivering om jag bör det eller inte?
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
som jag sa i början, - ""Som vanligt när man håller på så börjar man "alltid" smått, men sedan i slutändan så blir det större ! - så får se hur det blir till slut"" - å det stämde även denna gång sedan jag köpte min VR6 så har det vart rost på bakluckan, i nu i vintras så hade det blivit ett hål i vänstra hörnet av rutan. Så ja tänkte att jag lagar luckan o lackar om den..... - Det sluta med att jag ska lacka om hela bilen ! färgen blir blank svart. Jag har även planer på att ta bort plastbräddarna å göra en riktigt plåtbreddning, jag fick lite ide från Protoxal - ( http://www.garaget.org/?car=36764&image=1249131 ). Planen är att skära snitt (som på länken) sedan köra med skärmvalsare tills jag tycker att det räcker svetsa ihop flikarna igen.. - någon som tror detta kan funka?
Ja kommer även att lägga igen bakluckan,
- eftersom jag tycker att det är mer jobb att fixa all rost:
som man ser så är det en del rost!
Kommer även att ta bort sidolisterna (vill ha lite mera sleeper look på bilen
Är det någon i Motala trakten som har en skärmvalsare att låna ut för en peng?!?
Är det någon som kan ge info på hur man får bort org sidokjolarna? - har fått bort listen som går hela vägen, men sedan så vet jag inte hur man får bort resten..
Ja kommer även att lägga igen bakluckan,
- eftersom jag tycker att det är mer jobb att fixa all rost:
som man ser så är det en del rost!
Kommer även att ta bort sidolisterna (vill ha lite mera sleeper look på bilen
Är det någon i Motala trakten som har en skärmvalsare att låna ut för en peng?!?
Är det någon som kan ge info på hur man får bort org sidokjolarna? - har fått bort listen som går hela vägen, men sedan så vet jag inte hur man får bort resten..
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
- BB_POWER
- VR6 Guide
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
- Ort: Motala
- Kontakt:
Update Pga mycket jobb så har jag inte hunnit lägga upp bilder.
Efter att ha tagit bort org kjolarna och upptäckt att det fanns en del rost på förarsidan
sedan har jag även fått hem SPEC 3 kopplingen,derling motorfästen, ARP bult till ramöverfallena och dem nya Axiellagrena
Här om dagen så tag jag o en kompis bort dörrarna och börjar lägga igen sidolisterna, har oxå köpt 2 eftermarkands kjolar - kommer inte ihåg märket men kan lägga upp dem så kan ni se själva.
Men nu ska det åkas till Elmia bye
Efter att ha tagit bort org kjolarna och upptäckt att det fanns en del rost på förarsidan
sedan har jag även fått hem SPEC 3 kopplingen,derling motorfästen, ARP bult till ramöverfallena och dem nya Axiellagrena
Här om dagen så tag jag o en kompis bort dörrarna och börjar lägga igen sidolisterna, har oxå köpt 2 eftermarkands kjolar - kommer inte ihåg märket men kan lägga upp dem så kan ni se själva.
Men nu ska det åkas till Elmia bye
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER
Better to understand a little than to misunderstand a lot!
http://www.garaget.org/BB_POWER