Hej
Jag tänkte köpa mig en liten leksak som jag kan ha på vintern och köra på isarna och åka på banträffar på somrarna så då föll mina tankar på bla
Golf vr6 syncro men hur bra är syncron och hur väl håller fyrhjulsdriften om man plågar den ???
Självklart kommer jag använda samma däck osv runt om
Sen hur är fyrhjulsdriften att köra griper den in fort när däcken tappar grepp typ i fullt uppställ
Tacksamm för svar
sluggo74 skrev:Hej
Jag tänkte köpa mig en liten leksak som jag kan ha på vintern och köra på isarna och åka på banträffar på somrarna så då föll mina tankar på bla
Golf vr6 syncro men hur bra är syncron och hur väl håller fyrhjulsdriften om man plågar den ???
Självklart kommer jag använda samma däck osv runt om
Sen hur är fyrhjulsdriften att köra griper den in fort när däcken tappar grepp typ i fullt uppställ
Tacksamm för svar
sybcron med wisco koppling e skit å sladda men då ska du ha golf 4 4 motion dom e riktigt fina som att åka bak hjuls drivet..
wisco kopplingen hinne rinte kollpa i ur å så när man gasar släpper gasar släpper samt att de under styr länge länge sedan får du hålla plattan i mattan å hoppas att det går klart.. hand broms sladd går dej att göra med wisco heller för då bromsar den på alla 4 typ å beter sej underligt ..
4motion e ju handex elektroniskt så den e 10 000 ggr snabbare i å ur så de e massa bättre haldex e en nödlösning för akut 4wd samt att oljan blir varm å då tappar man driften bak
det enda man kan klaga över syncron är att den har tendens att vara "bakhjulsdriven" när man som mest behöver alla 4 hjul:) men som sagt går att åka brtt i både rondeller och på stan
Kandevik Motorsport skrev:
sybcron med wisco koppling e skit å sladda men då ska du ha golf 4 4 motion dom e riktigt fina som att åka bak hjuls drivet..
wisco kopplingen hinne rinte kollpa i ur å så när man gasar släpper gasar släpper samt att de under styr länge länge sedan får du hålla plattan i mattan å hoppas att det går klart.. hand broms sladd går dej att göra med wisco heller för då bromsar den på alla 4 typ å beter sej underligt ..
4motion e ju handex elektroniskt så den e 10 000 ggr snabbare i å ur så de e massa bättre haldex e en nödlösning för akut 4wd samt att oljan blir varm å då tappar man driften bak
Då måste jag säga att du och jag har helt andra meningar om en syncro. Min fd. syncro var en underbar vinterbil som var hur härlig som helst att köra på is med, detta gjorde jag flera gånger och det har varit hur härligt som helst gång på gång på gång. Går jag efter din beskrivning om hur man ska köra en syncro, så tror jag att du och jag har kört helt andra bilar. Vid passiv körning och understyrning var det bara att växla ner vid understyrning och gasa lite, så fick man kontrollen tillbaka på bilen. Vid aktiv körning hade man fäste oavsett, och ville man köra på bredden var det enbart att trycka på gasen lite extra.
Min VR6 syncro var otroligt mycket lekfullare än min nuvarande passat som enbart har fäste oavsett och knappt ens vill släppa fästet även med ESP avslagen.
Om du vill veta:
Jag ägde min VR6 syncro i 5 år och 7500 mil och passaten har jag haft i lite mer än 2 år och 3000 mil.
Syncron är kung, hur kul som helst, om det understyr släpp gasen snabbt och kliv på igen blir hur brett som helst, på sommaren slipper du en massa hjulspinn vid rödljusen.
Har oxå haft en 4hjulsdriven Passat med tiptronic skit kul att göra dounats med, lås på 2:an kicka till med ratten o fullgas snurrar hur länge som helst