Golf vr6 -96 CC
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 108
- Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
- Ort: Helsingborg
Golf vr6 -96 CC
Tja!
Då var det dags för mig att skriva en tråd om min bil som är halvt klar för sommaren
Kan väll skriva lite snabbt om mig själv. Heter Rozh, 20 bast född uppväxt i Bjuv utanför Helsingborg! Jobbar för det mest och pillar med bilen.
Köpte bilen av en kompis som börjat köra mc istället och slumpa iväg den för en turkiet resa! 24000 kr senare och den var min!
Helt orginal var den, svensksåld rullat 11000 mil med servicebok och kamkedje byte!
Temat på bilen är blått/svart
Det som gjorts på bilen in/utan för:
Lättat det mesta som går av den bakreinredningen!
Slängt i nytt framsystem, med eclipse enhet!
Shortshift från DLI teknik, samt att vajrarna är justerade!
Svf Madrid fälgar, dock dåliga däck men nya köps till våren!
Xenon konvertering!
Klarglas sidoblinkers!
"gti" läppen!
Svart emblemlös gril.
Motor/avgas:
Jr öppet filter med avskärmning!
Powerrorh!
Ny renoveradmotor med ny koppling!
Nexens kompletta steg 2 Insug, polerat!
TT kammar 268 med fjädrar!
Hårdare bussningar för motor/växellåda!
Nytt batteri!
Extraktorgrenrör och racekat!
Meknomen rör baktill dtm dämpare från nooze, funkar hur fint som helst
Som kommer hända innan sommaren:
Fixa till karossen lite, ngn buckla i dörren och lite tråkig rost nere på de 2 fram dörrarna
Coilovers är på g!
Mappning söker jag fortfarnade inte riktigt säker på var!
Nya bromsar, har inte bestämt mig ännu!
Förhoppningvis satsa lite på väghållningen!
Första gången jag skriver projekt tråd så säker ngt skit man glömt
Men ja juste bilder kommer imorgon den var för jävla smutsig för att fottas idag hehe!
Då var det dags för mig att skriva en tråd om min bil som är halvt klar för sommaren
Kan väll skriva lite snabbt om mig själv. Heter Rozh, 20 bast född uppväxt i Bjuv utanför Helsingborg! Jobbar för det mest och pillar med bilen.
Köpte bilen av en kompis som börjat köra mc istället och slumpa iväg den för en turkiet resa! 24000 kr senare och den var min!
Helt orginal var den, svensksåld rullat 11000 mil med servicebok och kamkedje byte!
Temat på bilen är blått/svart
Det som gjorts på bilen in/utan för:
Lättat det mesta som går av den bakreinredningen!
Slängt i nytt framsystem, med eclipse enhet!
Shortshift från DLI teknik, samt att vajrarna är justerade!
Svf Madrid fälgar, dock dåliga däck men nya köps till våren!
Xenon konvertering!
Klarglas sidoblinkers!
"gti" läppen!
Svart emblemlös gril.
Motor/avgas:
Jr öppet filter med avskärmning!
Powerrorh!
Ny renoveradmotor med ny koppling!
Nexens kompletta steg 2 Insug, polerat!
TT kammar 268 med fjädrar!
Hårdare bussningar för motor/växellåda!
Nytt batteri!
Extraktorgrenrör och racekat!
Meknomen rör baktill dtm dämpare från nooze, funkar hur fint som helst
Som kommer hända innan sommaren:
Fixa till karossen lite, ngn buckla i dörren och lite tråkig rost nere på de 2 fram dörrarna
Coilovers är på g!
Mappning söker jag fortfarnade inte riktigt säker på var!
Nya bromsar, har inte bestämt mig ännu!
Förhoppningvis satsa lite på väghållningen!
Första gången jag skriver projekt tråd så säker ngt skit man glömt
Men ja juste bilder kommer imorgon den var för jävla smutsig för att fottas idag hehe!
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 169
- Blev medlem: tis 16 sep 2008, 18:19
- Ort: Docksta, Ångermanland
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 108
- Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
- Ort: Helsingborg
Jodå där är mkt att skriva om hela grejen efter renoveringen, men tänkte jag väntar med det tills frågan kommer så ge några frågor så skriver jag lite allmän infoimorn för övrigt funderar jag på en etanol konv nu när bilen rullar in i garaget, inte så hemma på de ngn som vill dela lite info?:)
skriver om kammarna imorn lovar håller på med bilderna nu med, ledig imorn så hehe
skriver om kammarna imorn lovar håller på med bilderna nu med, ledig imorn så hehe
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 108
- Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
- Ort: Helsingborg
Idag blev det lite bortagning av listorna nere vid dörrarna Blev bra mkt finare tycker jag, dock lite pilligt att få av de jävla klistret där bakom..skönt att där inte var någon rost i alla fall Emblemen baktill rök också, samt skifte till vinterdäck som den kan stå på i garaget Nu till bilderna har tagit en massa men vete fan hur man laddar upp de ngn som kan hjälpa???
- veärsex
- V.I.P
- Inlägg: 1627
- Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
- Ort: Sthlm
- veärsex
- V.I.P
- Inlägg: 1627
- Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
- Ort: Sthlm
eMiL skrev:Ibland lyckas jag inte få hela länkar av uppladdningssidan och därför skriver jag så
Har hänt mig med, men tror dom har högtryck på servern då, så jag brukar använda någon annan sida vid dom tillfällena
Rozh: Nu får du sätta lite fart här med bilder och kommentarer om kammarna, dom är vi nyfikna på
Golf vr6-93
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 108
- Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
- Ort: Helsingborg
Yes då ska vi se om det går. Tackar för hjälpen.
Ska fixa fler bilder men här kommer några gamla o nya!
Första dagen efter köpet
Fälgarna, dock så är oken svartmålade nu!
Motorn precis efter första starten, lite rörigt men ska fixas till lite och putsas satan i de
Listerna borttagna, jävla pill att få bort klistret där bakom bara..frös lagom mkt igår
Lagom tomt, ska fixas till mkt nu framöver. isoleras och snygga till det lite..möjligen förstärka och strippa mer
Ska fixa fler bilder men här kommer några gamla o nya!
Första dagen efter köpet
Fälgarna, dock så är oken svartmålade nu!
Motorn precis efter första starten, lite rörigt men ska fixas till lite och putsas satan i de
Listerna borttagna, jävla pill att få bort klistret där bakom bara..frös lagom mkt igår
Lagom tomt, ska fixas till mkt nu framöver. isoleras och snygga till det lite..möjligen förstärka och strippa mer
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 108
- Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
- Ort: Helsingborg
Så nu till motorn! Bilen hade ju som sagt inte rullat så mkt och var pigg som en vr6a ska va!
Första vr6an jag har som trimmas, så jag har inte så mkt att jämföra med förutom mina 2 andra corrados!
I alla fall sitter kammarna väldigt fint. Dock behövs en mapp som kommer senare.
I samma veva som kammarna slängde jag på insuget och helrenovering.
Bottenvridet känns bra mkt starkare förmodligen pga av insuget!
Innan kom bilen igång främst runt 3000 varv och körde på rätt fint fram till strax innan 6000, därefter märkte man att den blev lite trött.
Med kammarna kan jag säga att den största skillnaden kommer strax över 4000 varv och ger en jävla kick. Nästan som en svag turbokänsla. Efter 4000 drar den på riktigt fint och stannar inte förän det är dags att växla. Känns knappt som den tappar något efter 6000 bara ökar! Fråga på :D
Första vr6an jag har som trimmas, så jag har inte så mkt att jämföra med förutom mina 2 andra corrados!
I alla fall sitter kammarna väldigt fint. Dock behövs en mapp som kommer senare.
I samma veva som kammarna slängde jag på insuget och helrenovering.
Bottenvridet känns bra mkt starkare förmodligen pga av insuget!
Innan kom bilen igång främst runt 3000 varv och körde på rätt fint fram till strax innan 6000, därefter märkte man att den blev lite trött.
Med kammarna kan jag säga att den största skillnaden kommer strax över 4000 varv och ger en jävla kick. Nästan som en svag turbokänsla. Efter 4000 drar den på riktigt fint och stannar inte förän det är dags att växla. Känns knappt som den tappar något efter 6000 bara ökar! Fråga på :D
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 108
- Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
- Ort: Helsingborg
Alltså grejen är att jag har sånt jävla avgasljud nu så man hör inte så mkt skillnad, ska slänga på en liten dämpare till. Dock ska man ha en dag ledig från jobbet sen så ska man se till så att garaget är ledigt och de jävla svårt tyvärr. Men blir nog förhoppningsvis nästa vecka..får se hittar alltid något att göra innan de.
Men står man framme vid motorn låter det grovare helt klart, hör motorn mkt mer..fast man vill ju höra skillnaden på höga varv
Men står man framme vid motorn låter det grovare helt klart, hör motorn mkt mer..fast man vill ju höra skillnaden på höga varv
- Kroll
- V.I.P
- Inlägg: 1482
- Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
- Ort: Göteborg
Jag vete sjutton om det är sån skillnad på ljud och drag i motorn med 268 kammar och annat insug. Jag kör med schrick insug , 268 graders kammar, sportsystem, extraktor osv och tycker inte det är ngn speciell skillnad på varken draget eller ljudet
Ljudskillnaden skulle vara det lite burkiga ljudet ifrån extraktor......kan väl vara jag som har vant mig iofs!?
Ljudskillnaden skulle vara det lite burkiga ljudet ifrån extraktor......kan väl vara jag som har vant mig iofs!?