Röd vr6

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av bossebud »

ser så ut
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av mathias »

Ja det är vag 115f spolar jag kör med.
Bilen är inte tvättad sedan augusti förra året så den är jävligt dammig.
Har gjort värmesköldar mellan dp och bromsservo och klätt massa grejer i alu belagd glasfiber matta, det ser jäkla ostädat ut under huven
men jag vill först mappa in bilen bra och kolla så att allt håller innan jag börjar städa upp under huven.

Men tack för kommentarerna ändå
Show us the meaning of haste
Vw-Andreas
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1420
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
Ort: Ljungby

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av Vw-Andreas »

mathias skrev:Ja det är vag 115f spolar jag kör med.
Bilen är inte tvättad sedan augusti förra året så den är jävligt dammig.
Har gjort värmesköldar mellan dp och bromsservo och klätt massa grejer i alu belagd glasfiber matta, det ser jäkla ostädat ut under huven
men jag vill först mappa in bilen bra och kolla så att allt håller innan jag börjar städa upp under huven.

Men tack för kommentarerna ändå

man har sätt värre ;) funktion före form vet du väl haha :p
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av mathias »

Men oftast följer funktion och form varann ganska bra, många välstädade motorutrymme där kablar och slangar inte korsar varann hundra gånger
är riktigt snygga och det ser proffsigt ut. Annars kan man ha ett orm bo av kablar, och så gör man bara en täckplåt i nått snyggt material och täcker över skiten.

Jag är inte nöjd hur det ser ut med kabelhärvan till spolarna men det är trångt överallt och så vill jag ha kabelhärvan så långt bort från turbo/grenrör det går.
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
Maiden-VR6
Hardcore VR6:are
Inlägg: 291
Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
Ort: Jevnaker, Norge

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av Maiden-VR6 »

GO, Mathias!
12V, 35R/1.06, 02M, 630cc Pro Maf.
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av mathias »

Tack Kristian, är tyvärr arbetslös och så gick bruksbilen sönder också.....rövhål.
Har börjat mappa in bilen på grundtryck ca 1,4bar :shock: Z-nitr.. hjälper mig med mapparna. Och jag själv studerar loggarna och försöker
lära mig. Fick även en e85 mapp av VWallin för att kolla lite tomgångs inställningar på.
STORT TACK Grabbar!

Har inte gett fullt till varvstoppet än, har spridar duty på 80% vid 6600 och varvstoppet ligger på 7200 så det ska sänkas för att inte riskera nått.
Både bosch 044 pumpen och spridarna är nära maxade nu.
Det fina med e85, klarar mer tädning och ger lägre egt, oftast under 900grader när man ger järnet.
Bild

Har så taskigt med pengar så jag är nog för snål för att fylla upp tanken med e85 och mappa vidare.
Show us the meaning of haste
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av mathias »

Var ute och små busade lite i industri området runt garaget, tydligen gillade nått i drivlinan inte det så mycket...
Klonkar och slår någonstans men då jag har så högljutt avgassystem så är det väldigt svårt att lokalisera vart ljudet kommer ifrån.
troligtvis en drivknut eller liknande.

Hade tänkt att plocka bort fjädern i ena wastegaten och försöka lära mig att mappa lite i låglast området men det får bli lite felsökning av vad det är som håller på att gå sönder istället.
Jäkla synd att drivlinan börja krångla redan efter så kort tid men det är kanske inte så konstigt då 02a lådan och orginal drivaxlar inte är så jätte hållbara.
Finns ett företag i området där jag har garaget där ägaren gillar bilar, han har precis fått hem nån special utgåva av en ferrari som det var några års väntetid på
från beställning till leverans, han stod ute vid ferrarin då jag lekte lite, smattrade lite varvstopp på ettan och tvåan iväg från korsningen och förbi han, man får hoppas
att han bjuder upp till dans någongång man är ute och kör.

Blir nog inte så jätte mycket kört i sommar då man är arbetslös och har en bruksbil som också behöver lite omtanke och kärlek men det är så jäkla roligt
att köra så lite mer måste det bli iallafall
Show us the meaning of haste
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av mathias »

Liten ner gradering i projektet...
Har precis sålt min stora fina precision snurra (6766) och fått in pengar på kontot.
Har haft den till salu i flera månader men idag blev den betald och ska skickas på måndag, lite tråkigt att inte ens kunnat få provköra med den turbon
men som arbetslös/ ha lite strö jobb så är privat ekonomin tyvärr viktigare än att få några hundra hästar till i bilen.

Kommer dock att fortsätta med turbo vr6a såklart :D min gamla precision snurra sitter fortfarande kvar på motorn och så fort jag får ett riktigt jobb så ska det
forsättas att mappas klart.
Show us the meaning of haste
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av mathias »

En liten film inifrån en golf vr6t
https://www.youtube.com/watch?v=Tnjys1p ... 1374735230" onclick="window.open(this.href);return false;
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
Maiden-VR6
Hardcore VR6:are
Inlägg: 291
Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
Ort: Jevnaker, Norge

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av Maiden-VR6 »

Hærlig å se Mathias kjøre VR6 igjen :)
12V, 35R/1.06, 02M, 630cc Pro Maf.
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av david_malax »

mathias skrev:En liten film inifrån en golf vr6t
https://www.youtube.com/watch?v=Tnjys1p ... 1374735230" onclick="window.open(this.href);return false;
jävlar vad de går :)
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av mathias »

Svårt att få fart känslan med på film, ska göra ett stativ till kameran och köra med stängda rutor/taklucka så blir kvalitèn på filmen bättre.
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
Smunkish
Hardcore VR6:are
Inlägg: 275
Blev medlem: sön 22 apr 2012, 18:11
Ort: Oskarshamn

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av Smunkish »

mathias skrev:En liten film inifrån en golf vr6t
https://www.youtube.com/watch?v=Tnjys1p ... 1374735230" onclick="window.open(this.href);return false;
Mums!
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av Banzai! »

Har du enskilda coils för varje cylinder som på typ nya 5 cyl audi motorer? eller som vissa 1.8t's? :P
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: VR6 turbo usa modell

Inlägg av mathias »

Florian: Japp det stämmer, spolar från audi/vw. Kör med link ecu (eftermarknads styrsystem) så man välja lite friare vad man vill ha för kring utrustning till motorn.
Show us the meaning of haste
Skriv svar