Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Ser fint ut.

Skulle inte du kunna använda typ www.geting.se för bilderna är enorma, geting ger små bilder som är tryckbara till större.
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

grabbar va ni är känsliga ringarna är hållbara erik hadde nog mega otur bara. Jag tyckte inte det va så meckigt att slipa in dom och få dit kolvarna dock kändes det i fingrarna efteråt spara naglarna några dar innan så går det lättare att få ner kolvarna med ringarna hadde varit bra mycket enklare om det inte varit vinkel på cyllarna :)
mk2 vr6
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Inlägg av mathias »

Som nosisfun säger beror det nog bara på rejält med otur med kolvringshaveriet, kan ha hänt under frakten över atlanten??

Jag har kört många wiseco kolvar i diverse motocross cyklar
och det har funkat jättebra. Tror ditt problem beror mer på oöm
hantering än fabrikationsfel, (inte sagt att du har vart vårdslös) men
fraktbolagen är inte jätte försiktiga direkt.

Jag har befogenhet att uttala mig eftersom jag har arbetat för en större
transportörsfirma i sverige.

Fick du fel tryckplatta levererad eller varför passade den inte?

Foffa: kolvringsgapet beror väl på om man ska köra med gas eller
inte? Har fått rekommendationer att sätta gapet efter tillverkans rekommendationer och köra gas efter allt är väl inkört.
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Vad beträffar ringarna så var de som sagt paj redan när jag fick dem, och de konstiga var att bara en ring var paj å alla låg ju i samma påse. Om de brukats övervåld vid hanteringen så borde ju alla ringar vara paj eller att ringen knäckts på flera ställen. Svårt att tro på fraktskador de var ju faktiskt himla bra packeterade, nått som borde hänt innan eller vid packning. Annars kan jänkarna vara riktigt sopiga och skicka tex, toppackning tejpad på en liten tunn pappskiva så den ser ut som ett Z när den kommer fram. Såg de senast förra veckan, som tur var inte min packning hehe. Annars är otur mitt andra namn :D

Tryckplattan var som sagt helt fel, ca 10 mm för liten.

Angående kolvspelet så har jag inte funderat så jätte mycket över det, tänkte köra de som wiseco rekomenderar. Nu minns jag inte exakt vad som stog i tum men omräknat så har jag för mig att jag hamna på 3 tiondelar 0,3 mm me andra ord. Men Foffa som du skrev så blir ju ungefär 0,004 en tiondel och du skrev "inch per inch" Var de så att man räkna 0,1 X borrningen? För isf så hamnar man med 83 mm borrning på ca 0,32 mm i spel vilket kan stämma.

Mina bilder ligger på en kompis ftp och jag tycker de verkar funka bra. Men de man skulle kunna göra är att lägga in en funktion så bilderna krymps automatiskt. Vet att de ska funka med denna forumstyp php. Kanske nått för en moderator att kolla upp? Annars får du kolla samma tråd på vwgolf.se så får du krympta klickbara bilder, själv föredrar ja modemdödar bilder :wink:

Här kommer lite nytt oxså!

Bild
Mycket dynga som lär ur innan buren kan svetsas.
Bild
Bild
Gamla asfaltsmattor eller vad de nu kallas inte så spännande. Tror ja de flesta som hållit på med detta kan hålla med om.
Bild
Bild
STORT TACK till Montin som inte hade så jätte mycket för sig å kunde hjälpa mig att få bort skiten.
Bild
Bild
Bild
Lite torkning me thinner trasa gjorde "susen" de vart nästan en party kväll :D
Bild
Blir nog bra när de blir klart. Fick lov att ge upp för kvällen börja bli lite för snurrigt haha

Fick bara lov att posta denna bild från sommaren oxså! Glömde den tidigare.
Bild
Stay tuned...
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

Keep up the good work....!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :wink:


http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

åhh jag har också nyligen plockat väck allt ljuddämpnings klet fingrarna har inte hämtat sej helt än från detta lite bränn sår från varmluft pistolen kvar :) spruta karosseri kitt på golvet istället och hoppas på att det inte dönar för mycket :o
mk2 vr6
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Hehe ....blir det inte en 10.8 på 450hk i den sardinburken så är det konstigt :)


Kommer den att gå på gatan resten av året ?
Hamnar den under 1000kg ?
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

under 1000 är inte troligt! men kanske lite över 1150kg
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
NorrmanRacing
VR6 Guide
Inlägg: 128
Blev medlem: mån 08 jan 2007, 21:06
Ort: Olofström

Inlägg av NorrmanRacing »

Fyfan vilket projekt. ska fan med bygga turbo när jag har lärtmig och får råd.. :) :!: [/u]
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Som Henke säger så är nog 1150 kg de närmaste man kommer utan att verkligen total rensa. Minns jag rätt så regbesikta Birger här på forumet sin vr6a utan inredning å halv bur å den vägde nått på 1100 kg, även den med 4 dörrar. Själv tänker jag spara en del inredning vill ha lite komfort oxså ska gå på gatan igen ja. Får väl se hur mycket man får plats med när buren kommit på plats.
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

De senaste dagarna har de mest jävlats för mig. Saker å ting har inte riktigt flytit på som jag velat. Men sånt hör ju till de med :? Har jagat efter svets å alla dess tillbehör för att kunna köra igång me bur byggandet. Tog sin lilla tid innan jag fick ordning på allt men nu verkar de funka :D

Hittade ett litet rost hål i golvet på passagerar sidan oxså när thinner dimman lagt sig. Som tur är var de oxså de enda.
Bild
Hålet är inte så stort som de verkar för de satt en gummiplugg som de rostat runt. Äckligt med rost är de :evil:
Bild
Fick leka plåtslagare :D
Bild
Fast jag inte ens har ett städ i garaget utan ett litet jävla skruvstycke så lyckades jag mot alla odds banka ut denna plåtbit. Lite svets på de här så blir de nog bra nån gång...
Bild
På denna 4 mm bockade plåt kommer huvudbågen att placeras.
Bild
ungefär så här.
Bild
Lyckades efter många kapningar till slut resa huvudbågen. Än så länge är allt bara punktsvetsat. Känns tryggast så vet ju inte när nästa bakslag kommer, kanske får man göra om alltihop. Ett rör mindre i högen iaf, suck. Har även lämmnat ett litet glapp till taket med hopp om att få tillbaka mitt innertak. Vi får väl se hur de går med den saken.
JeppeK
Vr6 Beroende
Inlägg: 66
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 21:47

Inlägg av JeppeK »

Kommer bli mycket bra det där, ser skitfint ut :)
världens vigaste man, kröp in i arslet och försvann
Användarens profilbild
Henric
Hardcore VR6:are
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 09:22
Ort: Mjölby/Linköping

Inlägg av Henric »

ser ut som en krigs zon men det kommer bli as coolt det här... :)
Kämpa på.


Mvh Henric
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Henric skrev:ser ut som en krigs zon men det kommer bli as coolt det här... :)
Kämpa på.


Mvh Henric
Hehe du vet inte hur rätt du har! Hela garaget är en krigszon! Är man för lat å inte skrapar underedsmassa i skrärmarna där man tänkt svetsa kan de börja brinna å ryka så här fint :D
Bild
h0lle
Hardcore VR6:are
Inlägg: 295
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 02:08
Ort: Värnamo

Inlägg av h0lle »

hahaha! keep it coming!
"-JÄÄÄVLAR va den går! Dånar gött gör den ju också! Är det en sån där TDI eller?"
Skriv svar