Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
- nosisfun
- Moderator
- Inlägg: 816
- Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
- Ort: skottorp / jönköping
grabbar va ni är känsliga ringarna är hållbara erik hadde nog mega otur bara. Jag tyckte inte det va så meckigt att slipa in dom och få dit kolvarna dock kändes det i fingrarna efteråt spara naglarna några dar innan så går det lättare att få ner kolvarna med ringarna hadde varit bra mycket enklare om det inte varit vinkel på cyllarna
mk2 vr6
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Som nosisfun säger beror det nog bara på rejält med otur med kolvringshaveriet, kan ha hänt under frakten över atlanten??
Jag har kört många wiseco kolvar i diverse motocross cyklar
och det har funkat jättebra. Tror ditt problem beror mer på oöm
hantering än fabrikationsfel, (inte sagt att du har vart vårdslös) men
fraktbolagen är inte jätte försiktiga direkt.
Jag har befogenhet att uttala mig eftersom jag har arbetat för en större
transportörsfirma i sverige.
Fick du fel tryckplatta levererad eller varför passade den inte?
Foffa: kolvringsgapet beror väl på om man ska köra med gas eller
inte? Har fått rekommendationer att sätta gapet efter tillverkans rekommendationer och köra gas efter allt är väl inkört.
Jag har kört många wiseco kolvar i diverse motocross cyklar
och det har funkat jättebra. Tror ditt problem beror mer på oöm
hantering än fabrikationsfel, (inte sagt att du har vart vårdslös) men
fraktbolagen är inte jätte försiktiga direkt.
Jag har befogenhet att uttala mig eftersom jag har arbetat för en större
transportörsfirma i sverige.
Fick du fel tryckplatta levererad eller varför passade den inte?
Foffa: kolvringsgapet beror väl på om man ska köra med gas eller
inte? Har fått rekommendationer att sätta gapet efter tillverkans rekommendationer och köra gas efter allt är väl inkört.
Show us the meaning of haste
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Vad beträffar ringarna så var de som sagt paj redan när jag fick dem, och de konstiga var att bara en ring var paj å alla låg ju i samma påse. Om de brukats övervåld vid hanteringen så borde ju alla ringar vara paj eller att ringen knäckts på flera ställen. Svårt att tro på fraktskador de var ju faktiskt himla bra packeterade, nått som borde hänt innan eller vid packning. Annars kan jänkarna vara riktigt sopiga och skicka tex, toppackning tejpad på en liten tunn pappskiva så den ser ut som ett Z när den kommer fram. Såg de senast förra veckan, som tur var inte min packning hehe. Annars är otur mitt andra namn
Tryckplattan var som sagt helt fel, ca 10 mm för liten.
Angående kolvspelet så har jag inte funderat så jätte mycket över det, tänkte köra de som wiseco rekomenderar. Nu minns jag inte exakt vad som stog i tum men omräknat så har jag för mig att jag hamna på 3 tiondelar 0,3 mm me andra ord. Men Foffa som du skrev så blir ju ungefär 0,004 en tiondel och du skrev "inch per inch" Var de så att man räkna 0,1 X borrningen? För isf så hamnar man med 83 mm borrning på ca 0,32 mm i spel vilket kan stämma.
Mina bilder ligger på en kompis ftp och jag tycker de verkar funka bra. Men de man skulle kunna göra är att lägga in en funktion så bilderna krymps automatiskt. Vet att de ska funka med denna forumstyp php. Kanske nått för en moderator att kolla upp? Annars får du kolla samma tråd på vwgolf.se så får du krympta klickbara bilder, själv föredrar ja modemdödar bilder
Här kommer lite nytt oxså!
Mycket dynga som lär ur innan buren kan svetsas.
Gamla asfaltsmattor eller vad de nu kallas inte så spännande. Tror ja de flesta som hållit på med detta kan hålla med om.
STORT TACK till Montin som inte hade så jätte mycket för sig å kunde hjälpa mig att få bort skiten.
Lite torkning me thinner trasa gjorde "susen" de vart nästan en party kväll
Blir nog bra när de blir klart. Fick lov att ge upp för kvällen börja bli lite för snurrigt haha
Fick bara lov att posta denna bild från sommaren oxså! Glömde den tidigare.
Stay tuned...
Tryckplattan var som sagt helt fel, ca 10 mm för liten.
Angående kolvspelet så har jag inte funderat så jätte mycket över det, tänkte köra de som wiseco rekomenderar. Nu minns jag inte exakt vad som stog i tum men omräknat så har jag för mig att jag hamna på 3 tiondelar 0,3 mm me andra ord. Men Foffa som du skrev så blir ju ungefär 0,004 en tiondel och du skrev "inch per inch" Var de så att man räkna 0,1 X borrningen? För isf så hamnar man med 83 mm borrning på ca 0,32 mm i spel vilket kan stämma.
Mina bilder ligger på en kompis ftp och jag tycker de verkar funka bra. Men de man skulle kunna göra är att lägga in en funktion så bilderna krymps automatiskt. Vet att de ska funka med denna forumstyp php. Kanske nått för en moderator att kolla upp? Annars får du kolla samma tråd på vwgolf.se så får du krympta klickbara bilder, själv föredrar ja modemdödar bilder
Här kommer lite nytt oxså!
Mycket dynga som lär ur innan buren kan svetsas.
Gamla asfaltsmattor eller vad de nu kallas inte så spännande. Tror ja de flesta som hållit på med detta kan hålla med om.
STORT TACK till Montin som inte hade så jätte mycket för sig å kunde hjälpa mig att få bort skiten.
Lite torkning me thinner trasa gjorde "susen" de vart nästan en party kväll
Blir nog bra när de blir klart. Fick lov att ge upp för kvällen börja bli lite för snurrigt haha
Fick bara lov att posta denna bild från sommaren oxså! Glömde den tidigare.
Stay tuned...
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
- nosisfun
- Moderator
- Inlägg: 816
- Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
- Ort: skottorp / jönköping
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
under 1000 är inte troligt! men kanske lite över 1150kg
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- NorrmanRacing
- VR6 Guide
- Inlägg: 128
- Blev medlem: mån 08 jan 2007, 21:06
- Ort: Olofström
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Som Henke säger så är nog 1150 kg de närmaste man kommer utan att verkligen total rensa. Minns jag rätt så regbesikta Birger här på forumet sin vr6a utan inredning å halv bur å den vägde nått på 1100 kg, även den med 4 dörrar. Själv tänker jag spara en del inredning vill ha lite komfort oxså ska gå på gatan igen ja. Får väl se hur mycket man får plats med när buren kommit på plats.
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
De senaste dagarna har de mest jävlats för mig. Saker å ting har inte riktigt flytit på som jag velat. Men sånt hör ju till de med Har jagat efter svets å alla dess tillbehör för att kunna köra igång me bur byggandet. Tog sin lilla tid innan jag fick ordning på allt men nu verkar de funka
Hittade ett litet rost hål i golvet på passagerar sidan oxså när thinner dimman lagt sig. Som tur är var de oxså de enda.
Hålet är inte så stort som de verkar för de satt en gummiplugg som de rostat runt. Äckligt med rost är de
Fick leka plåtslagare
Fast jag inte ens har ett städ i garaget utan ett litet jävla skruvstycke så lyckades jag mot alla odds banka ut denna plåtbit. Lite svets på de här så blir de nog bra nån gång...
På denna 4 mm bockade plåt kommer huvudbågen att placeras.
ungefär så här.
Lyckades efter många kapningar till slut resa huvudbågen. Än så länge är allt bara punktsvetsat. Känns tryggast så vet ju inte när nästa bakslag kommer, kanske får man göra om alltihop. Ett rör mindre i högen iaf, suck. Har även lämmnat ett litet glapp till taket med hopp om att få tillbaka mitt innertak. Vi får väl se hur de går med den saken.
Hittade ett litet rost hål i golvet på passagerar sidan oxså när thinner dimman lagt sig. Som tur är var de oxså de enda.
Hålet är inte så stort som de verkar för de satt en gummiplugg som de rostat runt. Äckligt med rost är de
Fick leka plåtslagare
Fast jag inte ens har ett städ i garaget utan ett litet jävla skruvstycke så lyckades jag mot alla odds banka ut denna plåtbit. Lite svets på de här så blir de nog bra nån gång...
På denna 4 mm bockade plåt kommer huvudbågen att placeras.
ungefär så här.
Lyckades efter många kapningar till slut resa huvudbågen. Än så länge är allt bara punktsvetsat. Känns tryggast så vet ju inte när nästa bakslag kommer, kanske får man göra om alltihop. Ett rör mindre i högen iaf, suck. Har även lämmnat ett litet glapp till taket med hopp om att få tillbaka mitt innertak. Vi får väl se hur de går med den saken.
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt: