Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av Erik »

RobbanSJ skrev:På xenonlyse som som fan men måste ju vrta om du kört.av vevaxeln än?? Hur ser tiderna ut hittillss? :D

//robban
Robban vet inte om ja är trög å inte fattar nått eller om du fått i dig några för många kalla...;)
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av Erik »

VWallin skrev:Håll oss uppdaterade! Men vänta med rekordrepan till imorgon när jag är där :P
Kom du dit VWallin? Träffa rätt många men vetti fan om nån var du? eller?
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av VWallin »

Nä tyvärr så var jag snorbakis hela lördagen så kom aldrig iväg :(
SPW
Hardcore VR6:are
Inlägg: 238
Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
Ort: Norrköping

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av SPW »

Hur går det?
Hittat och bestämt dig för några nya lösningar i uppgraderingarna?

*spännande.
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av Erik »

Här kommer några snabba uppdates.

Har köpt nya dragrace däck denna gång blev det M&H Racemaster liksom tidigare men i dimension 13" alltså 24,5-9,5-13" Med andra ord lika höga som tidigare 1" bredare och 2" högre däckprofil. Detta innebar givetvis stora bromsproblem och näst intill helt omöjligt att hitta fälgar, såvida man inte vill lägga x antal tusen på ett par smidda weld racing fälgar :?

Men problem är ju till för att lösas, även om man får slita arselet av sig för att komma dit man vill. Så även i detta fallet.

Hitta efter lite letande 13" plåtfälgar med 5 bult anpassade för släpvagnar eller biltrailer. Problem 1 dom var bara 4,5" breda, till mina nya ostar rekomenderas 8" bred fälg
Fattas alltså 3,5"... hm vad göra?
Bild
Bara leta upp ett ämnesrör av större modell å kapa upp. Bara att dela detta var ett helvete sågen klara inte så stor dimesion :( Å vem fan vågar sticka av dessa monster bitar i svarven? inte ja iaf.. Blev en kombo av svarvning å vinkelslipande. En förmiddags jobb typ..
Bild
Bild
Börjar lika nått, tog ju sin lilla tid då man är en rookie i svarven.
Bild
Blev helt ok efter en hel arbetsdag på semestern...Fälgarna satt ja upp i fräsen å delade så de blev rakt å bra. Till vänster ser ni ett par orginal gamla vr6 skivor nedfrästa till 256mm :shock: mer om de snart.
Bild
Efter svetsning å blästring blev de såhär. Ja fräste även upp en extra bultdelning, som senare visade sig vara önödig så nu kallar ja de lättning :D
Bild
För att ha nån chans till att få dit frambromsar så krävdes en stabil spacer, blev en 60mm tjock egen tillverkad bastard av 7075 alu, endast de bästa är gott nog..
Sug på den ni fälgb#gar där ute hehe
Bild
Här är "nya" frambromsarna, blev ett par gammla sletna passat ok från skroten som bjöds på en pensel renovering. För att säkra upp att dom inte skulle ta i fälgen så fräste ja ner dom lite. Känns de tryggt?? neeee inte direkt.
Bild
Provmontering. Efter lite pulverlack så såg dom nästan orginal ut :D ovan i bild kan ni skymta lite av mitt quattro bygge. Har även renoverat bakaxeln på golfen men mer om de sen.
Bild
Vem fan är så dum att gå från 312mm audi TT bromsar till äckliga gamla 256 mm passat bromsar... En viss skillnad på storlek, men storleken har ju ingen betydelse eller hur var det nu??
BildBild
Jahapp de verkar kunna funka :D
Bild

Var ute och provbromsade lite igår å de känndes väldigt sketchy.. aja de ska nog funka för lite stripp körning. Mer om bakaxel bygget i nästa uppdate.

Nu ska ja tvätta bilen å dra till orsa på ppf´s årliga rejs. Så har ni tråkigt i helgen så vet ni vad ni ska åka om ni vill se många snabba turbo bilar.
Å håll tummarna för en rekord repa! Tack på förhand :wink: Mer om träffen: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... dcd68187d1" onclick="window.open(this.href);return false;

Om nån vill köpa mina gamla slicks med eller utan fälgar, tveka inte på att höra av er dom är till salu.

//Erik
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av RobbanSJ »

Idolen erik millberg. Så jävla bra jobbat! Sätt 10an nu!
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av z-vr6nitrous »

underbart jobbat! vore ju fan om du inte fick grepp med dom feta sulorna!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av Erik »

Tack grabbar! Nu ligger jag, lumpan å blasse å myser i husvagnen i orsa skogen. I morgon blire åka av!
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av z-vr6nitrous »

Uppdate??
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av heika_ »

Precis! hur går de ? :)
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av z-vr6nitrous »

10.97 222km/h

Stort grattis Erik!!!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
SPW
Hardcore VR6:are
Inlägg: 238
Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
Ort: Norrköping

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av SPW »

Ooff shit, bra jobbat!
Vad kuuul att det äntligen gick!
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av RobbanSJ »

Stort jävla grattis! Underbart!
T_Hedman
Tändkabel
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 02 jun 2012, 11:50
Ort: Falun

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av T_Hedman »

10.97 repan var det 1.84 60 fot. repan innan var det 1.77 men då hoppa en tryckslang av... det finns alltså mer o ta !
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Inlägg av Erik »

Tack alla!!! Ja är så sjukt nöjd och glad så de finns inte :D Äntligen fick man korka upp 10
Sek champagne
http://instagr.am/p/N6fWUoxWk0/
Skriv svar