Robban vet inte om ja är trög å inte fattar nått eller om du fått i dig några för många kalla...RobbanSJ skrev:På xenonlyse som som fan men måste ju vrta om du kört.av vevaxeln än?? Hur ser tiderna ut hittillss?
//robban
Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Kom du dit VWallin? Träffa rätt många men vetti fan om nån var du? eller?VWallin skrev:Håll oss uppdaterade! Men vänta med rekordrepan till imorgon när jag är där
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Nä tyvärr så var jag snorbakis hela lördagen så kom aldrig iväg
-
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 238
- Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
- Ort: Norrköping
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Hur går det?
Hittat och bestämt dig för några nya lösningar i uppgraderingarna?
*spännande.
Hittat och bestämt dig för några nya lösningar i uppgraderingarna?
*spännande.
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Här kommer några snabba uppdates.
Har köpt nya dragrace däck denna gång blev det M&H Racemaster liksom tidigare men i dimension 13" alltså 24,5-9,5-13" Med andra ord lika höga som tidigare 1" bredare och 2" högre däckprofil. Detta innebar givetvis stora bromsproblem och näst intill helt omöjligt att hitta fälgar, såvida man inte vill lägga x antal tusen på ett par smidda weld racing fälgar
Men problem är ju till för att lösas, även om man får slita arselet av sig för att komma dit man vill. Så även i detta fallet.
Hitta efter lite letande 13" plåtfälgar med 5 bult anpassade för släpvagnar eller biltrailer. Problem 1 dom var bara 4,5" breda, till mina nya ostar rekomenderas 8" bred fälg
Fattas alltså 3,5"... hm vad göra?
Bara leta upp ett ämnesrör av större modell å kapa upp. Bara att dela detta var ett helvete sågen klara inte så stor dimesion Å vem fan vågar sticka av dessa monster bitar i svarven? inte ja iaf.. Blev en kombo av svarvning å vinkelslipande. En förmiddags jobb typ..
Börjar lika nått, tog ju sin lilla tid då man är en rookie i svarven.
Blev helt ok efter en hel arbetsdag på semestern...Fälgarna satt ja upp i fräsen å delade så de blev rakt å bra. Till vänster ser ni ett par orginal gamla vr6 skivor nedfrästa till 256mm mer om de snart.
Efter svetsning å blästring blev de såhär. Ja fräste även upp en extra bultdelning, som senare visade sig vara önödig så nu kallar ja de lättning
För att ha nån chans till att få dit frambromsar så krävdes en stabil spacer, blev en 60mm tjock egen tillverkad bastard av 7075 alu, endast de bästa är gott nog..
Sug på den ni fälgb#gar där ute hehe
Här är "nya" frambromsarna, blev ett par gammla sletna passat ok från skroten som bjöds på en pensel renovering. För att säkra upp att dom inte skulle ta i fälgen så fräste ja ner dom lite. Känns de tryggt?? neeee inte direkt.
Provmontering. Efter lite pulverlack så såg dom nästan orginal ut ovan i bild kan ni skymta lite av mitt quattro bygge. Har även renoverat bakaxeln på golfen men mer om de sen.
Vem fan är så dum att gå från 312mm audi TT bromsar till äckliga gamla 256 mm passat bromsar... En viss skillnad på storlek, men storleken har ju ingen betydelse eller hur var det nu??
Jahapp de verkar kunna funka
Var ute och provbromsade lite igår å de känndes väldigt sketchy.. aja de ska nog funka för lite stripp körning. Mer om bakaxel bygget i nästa uppdate.
Nu ska ja tvätta bilen å dra till orsa på ppf´s årliga rejs. Så har ni tråkigt i helgen så vet ni vad ni ska åka om ni vill se många snabba turbo bilar.
Å håll tummarna för en rekord repa! Tack på förhand Mer om träffen: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... dcd68187d1" onclick="window.open(this.href);return false;
Om nån vill köpa mina gamla slicks med eller utan fälgar, tveka inte på att höra av er dom är till salu.
//Erik
Har köpt nya dragrace däck denna gång blev det M&H Racemaster liksom tidigare men i dimension 13" alltså 24,5-9,5-13" Med andra ord lika höga som tidigare 1" bredare och 2" högre däckprofil. Detta innebar givetvis stora bromsproblem och näst intill helt omöjligt att hitta fälgar, såvida man inte vill lägga x antal tusen på ett par smidda weld racing fälgar
Men problem är ju till för att lösas, även om man får slita arselet av sig för att komma dit man vill. Så även i detta fallet.
Hitta efter lite letande 13" plåtfälgar med 5 bult anpassade för släpvagnar eller biltrailer. Problem 1 dom var bara 4,5" breda, till mina nya ostar rekomenderas 8" bred fälg
Fattas alltså 3,5"... hm vad göra?
Bara leta upp ett ämnesrör av större modell å kapa upp. Bara att dela detta var ett helvete sågen klara inte så stor dimesion Å vem fan vågar sticka av dessa monster bitar i svarven? inte ja iaf.. Blev en kombo av svarvning å vinkelslipande. En förmiddags jobb typ..
Börjar lika nått, tog ju sin lilla tid då man är en rookie i svarven.
Blev helt ok efter en hel arbetsdag på semestern...Fälgarna satt ja upp i fräsen å delade så de blev rakt å bra. Till vänster ser ni ett par orginal gamla vr6 skivor nedfrästa till 256mm mer om de snart.
Efter svetsning å blästring blev de såhär. Ja fräste även upp en extra bultdelning, som senare visade sig vara önödig så nu kallar ja de lättning
För att ha nån chans till att få dit frambromsar så krävdes en stabil spacer, blev en 60mm tjock egen tillverkad bastard av 7075 alu, endast de bästa är gott nog..
Sug på den ni fälgb#gar där ute hehe
Här är "nya" frambromsarna, blev ett par gammla sletna passat ok från skroten som bjöds på en pensel renovering. För att säkra upp att dom inte skulle ta i fälgen så fräste ja ner dom lite. Känns de tryggt?? neeee inte direkt.
Provmontering. Efter lite pulverlack så såg dom nästan orginal ut ovan i bild kan ni skymta lite av mitt quattro bygge. Har även renoverat bakaxeln på golfen men mer om de sen.
Vem fan är så dum att gå från 312mm audi TT bromsar till äckliga gamla 256 mm passat bromsar... En viss skillnad på storlek, men storleken har ju ingen betydelse eller hur var det nu??
Jahapp de verkar kunna funka
Var ute och provbromsade lite igår å de känndes väldigt sketchy.. aja de ska nog funka för lite stripp körning. Mer om bakaxel bygget i nästa uppdate.
Nu ska ja tvätta bilen å dra till orsa på ppf´s årliga rejs. Så har ni tråkigt i helgen så vet ni vad ni ska åka om ni vill se många snabba turbo bilar.
Å håll tummarna för en rekord repa! Tack på förhand Mer om träffen: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... dcd68187d1" onclick="window.open(this.href);return false;
Om nån vill köpa mina gamla slicks med eller utan fälgar, tveka inte på att höra av er dom är till salu.
//Erik
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Idolen erik millberg. Så jävla bra jobbat! Sätt 10an nu!
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
underbart jobbat! vore ju fan om du inte fick grepp med dom feta sulorna!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Tack grabbar! Nu ligger jag, lumpan å blasse å myser i husvagnen i orsa skogen. I morgon blire åka av!
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Uppdate??
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Precis! hur går de ?
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
10.97 222km/h
Stort grattis Erik!!!
Stort grattis Erik!!!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 238
- Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
- Ort: Norrköping
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Ooff shit, bra jobbat!
Vad kuuul att det äntligen gick!
Vad kuuul att det äntligen gick!
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Stort jävla grattis! Underbart!
-
- Tändkabel
- Inlägg: 8
- Blev medlem: lör 02 jun 2012, 11:50
- Ort: Falun
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
10.97 repan var det 1.84 60 fot. repan innan var det 1.77 men då hoppa en tryckslang av... det finns alltså mer o ta !
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)
Tack alla!!! Ja är så sjukt nöjd och glad så de finns inte Äntligen fick man korka upp 10
Sek champagne
http://instagr.am/p/N6fWUoxWk0/
Sek champagne
http://instagr.am/p/N6fWUoxWk0/