Skee^s Bil. vR6 Makeover, Slut men ändå inte! :D

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Hopp då vart ny bakspoiler beställd, blev en från zender, mer mjukare form som jag hoppas ska passsa in bättre, vad tycker ni?
BildBild Bild
Avgassystem fick jag köpa till så det betyder att jag har ett över och det ser ut så här och är 2,5tum. Det är kromat men min kamera fångar inte upp det något vidare, Pm om ni är nyfikna, osäker på märke dock, lite trångt och så regnar de ute.
Senast redigerad av Skee^ den tis 09 jan 2007, 01:57, redigerad totalt 1 gånger.
Gamla bilen!
Bild
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Japp då vart sidobackspeglarna beställda, fick ta till ett knep, Köpte dom från wickedbodies.net som köper dom från erebunicorp.com, erebuni skulle skicka dom för 216+85(frakt)=$301 sen kommer tullen till 25%moms+1%behandlinsavgift= $380.
Jag bad istället wickedbodies.net att sända dom till sig själva i usa och sedan får han skicka dom till mig med billigare frakt och ändra tulldeklarationen, så total kostnad blev $286 till min dörr, så total besparning blev ca 660kr.

Ni kanske tycker jag bara pratar(jag vet ölen är så god) men jag vill vända på varenda krona och 660kr var bra gjort tycker jag, kunde köpt dom på dalhmes för 2495+ frakt men istället betalade jag 2000kr och 60öre.
Bild Bild
Gamla bilen!
Bild
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Japp då fick jag idag monterat lite bilstereo, Baslutsteget monterat i bageluckan och även 4" installerade i instrumentpanelen.

Fick just reda på att den specialanpassade solfilmtoningen som köpt från foliatec i tyskland är skickad, den kallas proshape och är redan formad efter rutorna så det är bara att sätta på den på sidorna och bakrutan, ingent skärande eller värmande :)

Bild BildBild Bild Bild
Första två bilderna visar lite bättre hur det ser ut, dock är sidorna nu klädda i tyg.
Gamla bilen!
Bild
h0lle
Hardcore VR6:are
Inlägg: 295
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 02:08
Ort: Värnamo

Inlägg av h0lle »

snyggt! vad kostade toningen?
"-JÄÄÄVLAR va den går! Dånar gött gör den ju också! Är det en sån där TDI eller?"
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

För mig kostade den €130 för 5rutor. http://www.proshape.de Blev mettalisk toning, den lokala solfilm killen vill ha 3500kr för att göra allt själv, hoppas detta går bättre.
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
Janne
Vr6 Beroende
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 17 jun 2004, 00:38
Ort: Ängelholm

Inlägg av Janne »

:D Herregud vad du handlar..hehe. Jag hänger knappt med längre i svängarna..
Kul att du fångar med allt på bild. Följer detta tills det blir färdigt.

Törs man fråga hur hög din budget för detta projekt är..?
*¤ Sharan VR6 ¤*
Tillbaks på forumet
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Fick lön från nya jobbet och gamla samma månad(dom betalar olika månader) sen semesterersättningen på det och ytterligare en lön från gamla jobbet(ska betalas tebax), sen sålt en del gamla bildelar som fälgarna so satt på när jag köpte bilen, kontrar det hela med en medecinstudie jag får 20000 brutto för att vara med i februari.

Har mekat med bilen igen, har installerat högtalarna i framdörrarna och satt asfaltsmatta på dörrarna med.

Hitta ett så fint ställa o sätta tweetern på(inga sladdar syns) :) var en del mek innan jag fick på dessa jätte högtalare.
Bild Bild Bild Bild

Tog även loss listerna på utsidan dörren då dessa ska lackas tillsammans med bilen kjolpaket, idag ska jag ta loss skärmbreddarna med.

Ska också dra fram remotesladden från basen.

Just ja jag körde ju igång stereon igår, iof bara 4" i instrumentpanalen men det var en underbar känsla :P

Edit: nu gick mobilen sönder så bilderna blev ännu sämre med lånetelefonen.
Gamla bilen!
Bild
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Inlägg av mathias »

Ja gött att du satsar pengar på bilen! :D jag har nakamichi som huvudenhet i min vr6a: kostar massor men man slipper ju byta upp sig senare. Köp det du verkligen vill ha från början och ge oss mer bilder. mvh mathias
Show us the meaning of haste
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

mathias skrev:Ja gött att du satsar pengar på bilen! :D jag har nakamichi som huvudenhet i min vr6a: kostar massor men man slipper ju byta upp sig senare. Köp det du verkligen vill ha från början och ge oss mer bilder. mvh mathias
Nakamichi?

Så har jag tänkt man ska fan ge sig in helhjärtat, köpa det man vill ha och inte halvägs för sen vill du ändå ha det där du ville ha från början = mer kostnad.

Just nu har jag kört igång min bas, 10" på 900rms watt, dock mjukkör jag henne :twisted:
Gamla bilen!
Bild
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Inlägg av mathias »

Nakamichi är ett av det "finaste" man kan stoppa in i stereo väg. Sjuka priser men en kvalitet som slår ALLT! är ett gammalt HiFi märke som är större på hemma stereo fronten.

Jag blandar det med DLS ultimate steg och framsystem högtalare för att slippa byta upp sig någonsin
Show us the meaning of haste
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

Det där Nakamichi kanske nog är bra men jag skulle inte välja det, passar inte min smak riktigt.

Iaf som det är nu så väntar jag på lönen ska komma, måste betala för frakten på alla saker som ligger i tyskland och ska upp till mig, backspeglarna ligger nu på frakt på väg så som mina sista dörrhögtalare gör med.

Jag ringde Audiobahn teknisk support då jag inte vart nöjd med basen från min 3000kr bas, dom berätta följande att det är en en bra till dålig bas att montera reverse och att den nog skulle låta mer i en portad låda.
Det är några saker jag inte testat än som jag vill göra innan jag går vidare, man kunde tydligen vända på polerna från steget till basen när den sitter reversed, sen läste jag på nårdik att man ska inte stå i garaget och testspela basen första gången för då blir man garanterad missnöjd(Jag vet) sen fick även inhandlat dämpull som jag tänkte sätta på insidan av baslådan med, nårdik tyckte men skulle lägga in mycket av det i slutna lådor, även att vissa basar låter riktigt dåligt när dom inte är inspelade.

Någon som är kunnig inom ljud som har tips eller åsikter?

Fråga min vän lackeran om att lacka listerna runt om, enligt han var det inte bara att lacka dom utan dom skulle primas med mer, väldigt tid konsumerande då det inte var plan yta på listerna.

Så nu är det ett litet dödläge innan resten av delarna kommer, när de kommer så ska jag palla upp bilen höja den fram och bak, sedan och testa montering av alla saker som ska lackas och få solfilmen monterad, ooooh orkar inte vänta.
Gamla bilen!
Bild
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

varifrån beställde du toningen? Från den hemsidan eller? för ja fattade d som att man bara kunde beställa från tyskland å österrike..och har du testat den än?
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

www.proshape.de

Ang det du säger om tyskland o österrike så har det med deras lagar att göra, välj österrike om du ska köra onlinebeställningen.
Dom skickar till sverige med, testa ring dom på Tel.: +49/ 911/ 97544-0 dom hjälper dig gärna, du måste dock göra en banköverföring då dom inte tar kort och det tar 5 arbetsdagar.

Nix jag har ett stort paket som jag skickat en hel hög med saker till som ligger nere i tyskland som jag ska betala frakten på, dock får jag inte pengar förän på fredag.

Har förmodligen bestämt mig vilken färg jag ska ha på Bakspoiler, framspoiler, sidokjol, dörrlister och skärmbreddare.
Bild
Blir denna oranga färgen.
Sen blir det mattsvart på grillen och på diffusorn på bakspoilern.
Senast redigerad av Skee^ den ons 24 jan 2007, 02:08, redigerad totalt 2 gång.
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Angående ljudet så säger jag bara att du skall vara väldigt väldigt noga när du spelar in basen. Gärna runt 20-30 timmar för att vara riktigt säker och volymen kan du variera lite med min inte dra på fullt ;)
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

eMiL skrev:Angående ljudet så säger jag bara att du skall vara väldigt väldigt noga när du spelar in basen. Gärna runt 20-30 timmar för att vara riktigt säker och volymen kan du variera lite med min inte dra på fullt ;)
Skall göra det, men behövs det så lång tid alltså, ojoj.

Idag Tisdag fick jag dom sista dörrhögtalarna levererade och fick mitt paketet med lyktor och annat gott skickat från Tyskland, så imorgon Onsdag blir det montering av högtalarna i bakdörrarna.
Kommer slänga upp lite bilder för dom som vill se.

Ska kolla vilket i interiören jag ska lacka samtidigt som jag lackar spoilern, ska man göra sådant?
Gamla bilen!
Bild
Skriv svar