NeXens bil
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
NeXen skrev:"Varför inte henkes supersprint?"
Hade jag haft pengar för det så hade jag köpt den för länge sen
skee = vad har du för ljuddämpare till salu?
NEXEN
Rör inte avgasystemet om du inte har en bra plan.
Enbart 2.5tum med valfri dämpare ger dih MINUS 10hk.
Simons system mm är ren skit.
Det du ska uppnå är ju att det ska flöda bra för det registret/effekt du vill ha .
Dvs rör ej förtillfället.
Om du kollar tex supersprint så kör dom orginal tum på systemet dvs typ 2.25
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
foffa : ok men sitter ett org system på den nu och den är inte i det bästa skicket.
Typ bara den bakre dämpare så är ok.
Det dumma är ju att dom har bara 2, 2 1/2, 3 tum på mekonomen.
så jag tänkte att fixa en stor dämpare på meko och med 2 1/2tum el ska jag köra på 2tum och en stor dämpare?
vad tycker du jag ska göra?
Köpa helt nytt på VAG efter katten och skita i den dämparen som sitter direkt efter katten?
(blir så här istället katt + rör + dämpare + dämpare?)
"Det du ska uppnå är ju att det ska flöda bra för det registret/effekt du vill ha."
Vill ha effekt mellan 4000 - 7000varv
Där ligger den nu iallafall
Typ bara den bakre dämpare så är ok.
Det dumma är ju att dom har bara 2, 2 1/2, 3 tum på mekonomen.
så jag tänkte att fixa en stor dämpare på meko och med 2 1/2tum el ska jag köra på 2tum och en stor dämpare?
vad tycker du jag ska göra?
Köpa helt nytt på VAG efter katten och skita i den dämparen som sitter direkt efter katten?
(blir så här istället katt + rör + dämpare + dämpare?)
"Det du ska uppnå är ju att det ska flöda bra för det registret/effekt du vill ha."
Vill ha effekt mellan 4000 - 7000varv
Där ligger den nu iallafall
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
Turbocenter har Appel dämpNeXen skrev:foffa : ok men sitter ett org system på den nu och den är inte i det bästa skicket.
Typ bara den bakre dämpare så är ok.
Det dumma är ju att dom har bara 2, 2 1/2, 3 tum på mekonomen.
så jag tänkte att fixa en stor dämpare på meko och med 2 1/2tum el ska jag köra på 2tum och en stor dämpare?
vad tycker du jag ska göra?
Köpa helt nytt på VAG efter katten och skita i den dämparen som sitter direkt efter katten?
(blir så här istället katt + rör + dämpare + dämpare?)
"Det du ska uppnå är ju att det ska flöda bra för det registret/effekt du vill ha."
Vill ha effekt mellan 4000 - 7000varv
Där ligger den nu iallafall
en sån 2.5tum på slutet med bara fina böjar i 2.5 tum innan.
Dvs inga fula skarvar inga fula böja etc
helst aldrig över 45*
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Ja du Nexen...
du kan ju köpa orginal från VAG om du vill men det kostar...... MASSOR. Och den första dämparen efter katten bromsar inte direkt mycket, fullflödes till 100%. . Däremot är dämparen precis framför bakaxeln en riktigt stoppkorv. Vill du ha bättre flöde köper du ett rör som ersätter den dämparen från tyskland eller vart nu dem går få tag i.
Hör med foffa för vidare tips
du kan ju köpa orginal från VAG om du vill men det kostar...... MASSOR. Och den första dämparen efter katten bromsar inte direkt mycket, fullflödes till 100%. . Däremot är dämparen precis framför bakaxeln en riktigt stoppkorv. Vill du ha bättre flöde köper du ett rör som ersätter den dämparen från tyskland eller vart nu dem går få tag i.
Hör med foffa för vidare tips
Show us the meaning of haste
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
- foffa2002
- VR6-mentor
- Inlägg: 530
- Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39
vadå vilket bränsletryck ?NeXen skrev:På mina org spridare (210cc)
I vilket bränsletryck bottnar dom i?
kan fråga samma om dom jag har nu (315cc)
Finns det någon sida där man kan kolla sånt?
Typ 7bar.
Men då har din pump dött långt innan.
PÅ turbobil kan du köra 3-4bar FPR
På sugmotor kan 5bar fungera på bra pump.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Köp Henkes system du har du perfekt grej och sätta ditt utan hållar med
Msasa skarvar.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Msasa skarvar.
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
ja för f.n köp mitt supersprint system 2.25" ,blir perfekt
0706-903247
0706-903247
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/