bytt framskärm

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
Användarens profilbild
KloN
Turbo VR6a
Inlägg: 95
Blev medlem: sön 15 maj 2005, 01:16
Ort: Köping, Västmanland
Kontakt:

bytt framskärm

Inlägg av KloN »

Nu är jag nöjd.

Har sedan jag köpte golfen haft rost på vänster framskärm. Inget ovanligt för golf har jag hört, men eftersom det gått igenom skärmen såg det hemskt ut. Detta är den enda, synliga, rosten jag har på min bil eftersom andra skärmen är fin och bakluckan åtgärdad.
Måste bara säga att det verkligen var värt det, rost hatar jag och för 3000 fick jag ny skärm, lack (drakgrön metallic pearl) och monterat.
VAG ville ha 6800, vilket hade säkert vart värt det, men nu var det trots allt samma skärm + samma lackering då det är exakt samma firma som lackade skärmen.
Monteringen var via en plåtslagare jag har kontakter med.

Men synd att jag inte hade något bra före och efter foto. Kan ju ta ett nu, men det är inget att jämföra med.
Dock var nästan halva skärmen rostig, på insidan, och blämmor upp till listen på utsidan.
Enda jobbiga är självklart ett miiiiiniliten nyansskillnad på lacken, jag ska bona lite i helgen så får vi se om det blir bättre, annars får jag lov att lacka in lite på dörren för att "tona" färgen. Då får jag bort lite stenskott så det kan vara värt det.

Heeeeej....
Användarens profilbild
Paavonen
VR6 Guide
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 00:04
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Paavonen »

Tänk på att metallic är skitsvårt att "skarva". Metallicflarnen lägger sig annorlunda och skarven syns väldigt väl.
:: Blinka med blåljusen om du vill rejsa ::
2003 MG ZR160
(Byebye Golf VR6 -93)
Skriv svar