VR6 Syncro

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
Nicklasth
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 22:46

VR6 Syncro

Inlägg av Nicklasth »

Hej!

Jag är i färd och skall köpa en Golf Variant VR6 Syncro av 1998 års modell. Bilen har rullat 7900mil.. Bilen är importerad och har varit i Sverige sedan 2001 som jag förstår... Har synat servicebok och dokumentationen, allt verkar i sin ordning.

Min kännedom om dessa bilar är begränsad och jag skulle därför vilja ha lite allmänna köptips, finns det kända fel på dessa bilar? Brukar 4-hjulsdrivningen krångla? ja, allt är av intresse, även andra rubriker!

Tacksam för alla tänkbara tips!

Mvh,

Nicklas
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

Nicklas eftersom jag tror att du menar en bil som finns i Luleå (som jag tyvärr aldrig ha sett på vägen här).

Som vanligt gäller checklistan som finns i den här tråden:

http://www.vr6.nu/forum/viewtopic.php?t=1653

Det som jag såg på denna bilen var att sätena inte var original, så jag föreslår att du kollar om det över huvudtaget går några kablar under framsäterna till luftkuddarna.

Sen säger jag det gammla vanliga: TESTA ALLT!

testa blinkers, testa all form av belysning, kolla efter fukt i ljusen, osv... Testa elhissarna, missljus osv, pruta för allt du tycker är i ett undermåttligt skick. Kolla under bilen, det är ju allt för allt en Lulebil.
motorn ska du lukta och lyssna på.

Det jag kan säga att syncrodriviningen inte går sönder om man kör normalt. Det går sönder när man misshandlar den med felaktiga däcktimensioner, osv. Byta visco = DYRT!
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklasth
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 22:46

Inlägg av Nicklasth »

Hej,

Tack för svaret. Jag har synat de allra flesta funktionerna... Skall förbi idag igen för att kolla bilen en gång till... Stolarna... Mönstret på dessa verkar stämma överrens med baksätet.. Skall dubbelkolla det också..

Annars var den riktigt fin.. Tänkte ta den på en runda till och prova att trampa ur koppling, kolla drivknutar osv.

Tack för tipsen!!

Mvh,

Nicklas
Skriv svar