SiNcii's Golf 3 VR6 Projekt Update 10/4 Skriftligt

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
SiNcii
Polerat insug
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 11 mar 2011, 12:15
Ort: Norrtälje

SiNcii's Golf 3 VR6 Projekt Update 10/4 Skriftligt

Inlägg av SiNcii »

Hallå alla, tänkte efter att ha hängt så länge på detta forum borde de nog vara dags för en projekt tråd på min dagliga brukis som jag nyligen införskaffade!

Kan ju börja med att introducera mig lite så folk har lite hum om vem man är, är en grabb på 19år från Norrtälje trakten, väldigt bilintresserad och sysslar väl i princip bara med Volkswagen (ärvt utav far ;) ) Min första bil var en Golf 3 VR6 som jag aldrig fick ut på gatan av diverse anledningar, så därför åkte jag en Passat VR6 istället ett tag, sen testade jag på lite olika bilmärken och nu slutade de med att jag blev med VR6 igen!

Projektet kommer uppdateras vart efter jag gjort saker på bilen, förvänta er inga värsting grejjer, kommer va lite bilder på olika saker som görs på bilen och förhoppningsvis lite puts inför BugRun 2013 vilket även blir mitt första år där. Nog om de, lite specs på bilen :

Golf 3 -93 VR6
- Trimchip av Fast-chip.se , ska leverera från 174HK/235NM -> 190HK/255 NM på 98oktan
- 2.5" hela vägen med Japsdämpare
- Massa ljud ;)
- Öppet filter.
Och lite mer!

Bilen när vi precis skottat fram den, stått på en gräsmatta i 2år och samlat lite rost, startade ganska omgående! :) Notera att de är väldigt passande att heta Pär och ha REG NMR PER ;)
Bild

Bilen framifrån när jag kommit hem!
Bild
Senast redigerad av SiNcii den ons 10 apr 2013, 22:16, redigerad totalt 2 gång.
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Re: SiNcii's Golf 3 VR6 Projekt

Inlägg av heika_ »

Kul!
Lycka till!
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: SiNcii's Golf 3 VR6 Projekt

Inlägg av VanDamage »

good luck!, men chippet anser jag vara myt !
SiNcii
Polerat insug
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 11 mar 2011, 12:15
Ort: Norrtälje

Re: SiNcii's Golf 3 VR6 Projekt

Inlägg av SiNcii »

VanDamage skrev:good luck!, men chippet anser jag vara myt !
Tackar, jag vet inte om siffrorna stämmer 100% men de är taget enligt deras hemsida iallafall :)
SiNcii
Polerat insug
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 11 mar 2011, 12:15
Ort: Norrtälje

Re: SiNcii's Golf 3 VR6 Projekt | Update 25/3

Inlägg av SiNcii »

Liten update!

Alla lyftar i skolan var ju självklart upptagna både idag och imorgon då man planerat in att börja byta bromsrör.. Iallafall, lyckades roa mig med nånting, fick tillgång till tvätt hallen sen även prova på att polera lite med maskinen och kan ju klart och tydligt säga att jag e nöjd med resultatet! Tog ingen bild innan men lacken va matt som på bilderna ovan och resultatet blev såhär!

Skärmkant
Bild

Sidan
Bild

Helhet
Bild

Notera även att original grill nu sitter på med VR6 emblem, tycker de blev betydligt snyggare än den andra som satt på när jag köpte den!
SiNcii
Polerat insug
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 11 mar 2011, 12:15
Ort: Norrtälje

Re: SiNcii's Golf 3 VR6 Projekt

Inlägg av SiNcii »

Kan även passa på att länka lite andra byggbilder till bilen som jag och en polare hållt på med senaste veckan så de lockar lite mer intresse :)

Började självklart med att få in min varvräknare som jag är gudomligt kär i, efter mycket surfande på detta forum lyckades jag hitta hur man kopplade in den och den syncar perfekt med original varvräknare!
Bild

Började lite lätt med att koppla in min vanliga baslåda och ett par diskanter jag hade liggandes och se hur de blev
Bild

Självklart tog det inte lång tid innan vi lessnade och behövde mer ljud, slutade med detta - frontsystemet som skulle in :
Bild

Inmåttning av högtalare, blev bara att vi använde oss av dom båda 8" basarna samt 10" basen
Bild

Bild

Bild

Och slutresultatet blev såhär, grymt nöjd! Budget bygge till max, tog saker som låg i garaget - ända som införskaffades var en plyfa skiva samt 4st 60amp glassäkringar, total kostnad 140;-
Bild
SiNcii
Polerat insug
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 11 mar 2011, 12:15
Ort: Norrtälje

Re: SiNcii's Golf 3 VR6 Projekt Update 10/4 skriftligt

Inlägg av SiNcii »

Var ett tag sen nu jag uppdaterade men blir en skriftlig uppdatering ikväll! Så vad är de som hänt sen sist?

Var ner till Elmia och åkte i Uppsala Street Crew's karavan ner dit, var riktigt kul och bilen fick sin första riktiga långfärd, fungerade klockrent. Snittade 0.9l/mil med fullpackad bil (5p inkl. förare)

Besiktning har runnit ut så nu börjar de "roliga" :) Har varit under och kollat på bilen då båda sparklådor behövs lagas bl.a, visade sig komma fram mer rost vart efter så blev inget 2 dagars jobb längre :P Nu kommer bilen åka upp på pallbockar i garaget och få sig ett par seriöst svetsade nya sparklådor och lite mer rostlagning i golvet samt blir nya bromsrör/slangar på hela bilen, så blir mycket jobb framför mig nu men det menas även mer bilder!

Mvh, SiNcii.
Skriv svar