J.J´s Murdered E34 Turbo (fungerar numera som en dagbok)
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
du får nog stadga upp turbonmed något stag så inte grenröret spricker sen jeppe, turbobon din vägen ändå nåra kg
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
mjo har funderat på det! någon ide hur ? och mot vad ?bossebud skrev:du får nog stadga upp turbonmed något stag så inte grenröret spricker sen jeppe, turbobon din vägen ändå nåra kg
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Svetsa ett stag som går från undersidan av turbon till något ledigt skruvhål på blocket
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
aah men svetsa i turbon då menar du ?bossebud skrev:Svetsa ett stag som går från undersidan av turbon till något ledigt skruvhål på blocket
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
NEJ NEJ NEJ skruva dit en ett stag på samma pinnbultar som downpipen kommer sitta me
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Alright då har jag gjort klart Tryckrören till IC på Turbo sidan!
blev riktigt bra inga snäva böjjar alls
satte även dit LMM och Luftfiltret på plats, MEN kan man ha LMM så tätt inpå filtret?
sen har jag fått tag i WG´n , frågan är måste man ha nippel eller plugg i toppen ? för det räcker väll med den på sidan? nån som har koll `?
Håller just nu på att bygga DP, updaterar lite som PAUS bara
Mer update ikväll!
PS hur nära Turbon kan man sätta Lambazonden ? typ 30 cm? MVH J.J
blev riktigt bra inga snäva böjjar alls
satte även dit LMM och Luftfiltret på plats, MEN kan man ha LMM så tätt inpå filtret?
sen har jag fått tag i WG´n , frågan är måste man ha nippel eller plugg i toppen ? för det räcker väll med den på sidan? nån som har koll `?
Håller just nu på att bygga DP, updaterar lite som PAUS bara
Mer update ikväll!
PS hur nära Turbon kan man sätta Lambazonden ? typ 30 cm? MVH J.J
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
gör så som affa gjort så du kan styra laddet
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
börjar gå undan nu körde lite DP också!
inget mästerverk men jag säger bara det är SKILLNAD på svets och svets! blev bra tycker jag nog (om man jämför med mitt första till VR6:an )
måste ev kapas av några CM då jag inte tänkte på att avgas bandet byggde dryga 5cm
men det spelar ju ingen roll när det ändå ska avgast bandage över det
inget mästerverk men jag säger bara det är SKILLNAD på svets och svets! blev bra tycker jag nog (om man jämför med mitt första till VR6:an )
måste ev kapas av några CM då jag inte tänkte på att avgas bandet byggde dryga 5cm
men det spelar ju ingen roll när det ändå ska avgast bandage över det
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
sista klämmorna + oljepress och temp från Sportstolen.se
Biltema 3" avgast system
Downpipe
hur den går upp/ned lambda sonden sitter också ganska lagom ?
Avgasystemet , sitter helt stumt i sitt nya fäste (ingen vacker syn men vem tittar under?)
Väntar på slut dämparen
WG med screamer pipe när jag trodde det var klart! såklart hade jag satt wg´n åt fel håll TRÖTT som jag var
Men ändrade det och allt kom på plats , inte heller så snygga svetsar men var ganska lack när jag var tvungen att göra om allt men kommer ju avgas bandage på grejjerna ändå
Screamer Sidepipe
NU ÅTERSTÅR BARA ;
* klocka turbon rätt (sitter som berget måste värma med gassvets eller nått)
* Olje systemet till turbon T-kors slangar o dyl (min kontakt på hydroscand är på semester)
* Spridarna är på väg
* E85 Soppa pump
* Fekzen chippet (han håller på med det)
* BredbandsLamba (inte hittat nån prisvärd)
* Dra Vacuum slangarna
* också lacka IC samt tryckrör men det är ju inte viktigt just nu
SNART UPPSTART!
Biltema 3" avgast system
Downpipe
hur den går upp/ned lambda sonden sitter också ganska lagom ?
Avgasystemet , sitter helt stumt i sitt nya fäste (ingen vacker syn men vem tittar under?)
Väntar på slut dämparen
WG med screamer pipe när jag trodde det var klart! såklart hade jag satt wg´n åt fel håll TRÖTT som jag var
Men ändrade det och allt kom på plats , inte heller så snygga svetsar men var ganska lack när jag var tvungen att göra om allt men kommer ju avgas bandage på grejjerna ändå
Screamer Sidepipe
NU ÅTERSTÅR BARA ;
* klocka turbon rätt (sitter som berget måste värma med gassvets eller nått)
* Olje systemet till turbon T-kors slangar o dyl (min kontakt på hydroscand är på semester)
* Spridarna är på väg
* E85 Soppa pump
* Fekzen chippet (han håller på med det)
* BredbandsLamba (inte hittat nån prisvärd)
* Dra Vacuum slangarna
* också lacka IC samt tryckrör men det är ju inte viktigt just nu
SNART UPPSTART!
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 485
- Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
- Ort: ängelholm
- Kontakt:
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Gött! Bra jobbat!
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Grabbhalvan, jag kommer med kritik hela tiden jag vet, men enbart för att du inte ska behöva göra om saker senare, du kan inte ha hela avgassystemet stumt för då spricker den svagaste länken , dvs svetsen, du måste ha den gummiupphängd nånstans, tro mig motorn vrider sig en del när man gasar på fullt och dessa rörelser kommer få ditt avgassystem at slitas, flexröret tar givetvis upp lite av rörelsen men nte allt! Annars se de bra ut kämpa på!
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Som han sa. försök använda original fästningar med gummibussningar.bossebud skrev:Grabbhalvan, jag kommer med kritik hela tiden jag vet, men enbart för att du inte ska behöva göra om saker senare, du kan inte ha hela avgassystemet stumt för då spricker den svagaste länken , dvs svetsen, du måste ha den gummiupphängd nånstans, tro mig motorn vrider sig en del när man gasar på fullt och dessa rörelser kommer få ditt avgassystem at slitas, flexröret tar givetvis upp lite av rörelsen men nte allt! Annars se de bra ut kämpa på!
Sen tänkte ja på hur långt ner screamerpipen gick så att den inte lätt tar i back vid gupp farthinder etc. såg bara ut o sitta långt ner men man kanske såg fel!
Snyggt jobbat! Gillar inte BMW men svarta bilar med stor motor o turbo e coolt!
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Kört på ganska hårt idag ! fått klart både ett och annat sen MEGA PROBLEM
Började med att plocka ned allt för att sätta dit packningar till alla WG flensar och Linda viktiga delar med avgasBandage
Tappert försök att klocka turbon då det är det ända som är kvar att ljustera (samt olja in och out)
värmde hela helvetet ordenkligt efter att fått tips om att det "ska gå då"
Slutade med att det ser ut såhär nu och fortfarande ingen klockning
så nu undrar jag om nån som känner till HX40 modellen vet om båda dem trasiga öppningarna är vatten gångar eller om någon är Olja för då har jag ju förstört hela turbon
Dock så fick jag till slutdämparen alldeles perfekt!
Nån som har tips ang TURBON ? nån som känner till nån inärheten av norrköping eller så som man EV kan lämna in till ?!
MVH J.J
Började med att plocka ned allt för att sätta dit packningar till alla WG flensar och Linda viktiga delar med avgasBandage
Tappert försök att klocka turbon då det är det ända som är kvar att ljustera (samt olja in och out)
värmde hela helvetet ordenkligt efter att fått tips om att det "ska gå då"
Slutade med att det ser ut såhär nu och fortfarande ingen klockning
så nu undrar jag om nån som känner till HX40 modellen vet om båda dem trasiga öppningarna är vatten gångar eller om någon är Olja för då har jag ju förstört hela turbon
Dock så fick jag till slutdämparen alldeles perfekt!
Nån som har tips ang TURBON ? nån som känner till nån inärheten av norrköping eller så som man EV kan lämna in till ?!
MVH J.J
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Finns att få tag i super hx 40 nya för drygt 6500-7000kr hör av dig om jag ska ordna fram en