Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Skitarg? Jag var väl glad som få mest hela kvällen! Erik och jag hade ju hur kul som helst!
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Jahapp va ska man börja? Som Blasse sa så försökte ja skriva några inlägg häromnatten men va hände? Skit jävla dator helvete hängde sig 2ggr i rad Så mina monsterinlägg försvann, fundera ett tag på att enbart läsa papperstidningar å sluta med internet. Fick vila mig några dagar å nu känns de bättre.
Så nå info från bugrun 2013 är väl inte aktuellt. Kan bara sammanfatta de lite kort. De var en kanon helg på alla vis! Vädret kunde inte varit bättre. Lumpans bil presterade bättre än väntat 11,32@200 km/h var mer än vi räknat med å vinsten i fwd överladd bara bonus. Så grattis igen till Lumpan! Allt med tanke på att de stressmekades in i de sista, Tobbe Hedman fick göra en hjälteinsats med bromsning natten innan vi skulle åka, vart klara kl 7 på torsdag morgon. Skönt att hårt arbete betalar sig ibland.
Sen fick jag ju även nöjet att uppleva lite gamla minnen genom att hjälpa Wallin med ett växellådsbyte, 02A mög. Been there done that. Men så jävla roligt hade vi.
Tack alla som våga sig fram å snacka lite skit!!
Satan va inspirerad man blev när man såg din bil!
Lillen>> Absolut! alltid kul att få ett ansikte bakom forumsanhängarna. Fler borde praktisera lite fältmek ont i kroppen en vecka men de var de värt.
Timbertaz>> Trevligt att du kikar in här i mellanåt! Ska inte göra dig besviken Tack! Såg dig på br. men han inte med å hejja.
Visst är den charmig?? Tom. garage dammet fick vara kvar
Så nå info från bugrun 2013 är väl inte aktuellt. Kan bara sammanfatta de lite kort. De var en kanon helg på alla vis! Vädret kunde inte varit bättre. Lumpans bil presterade bättre än väntat 11,32@200 km/h var mer än vi räknat med å vinsten i fwd överladd bara bonus. Så grattis igen till Lumpan! Allt med tanke på att de stressmekades in i de sista, Tobbe Hedman fick göra en hjälteinsats med bromsning natten innan vi skulle åka, vart klara kl 7 på torsdag morgon. Skönt att hårt arbete betalar sig ibland.
Sen fick jag ju även nöjet att uppleva lite gamla minnen genom att hjälpa Wallin med ett växellådsbyte, 02A mög. Been there done that. Men så jävla roligt hade vi.
Tack alla som våga sig fram å snacka lite skit!!
Fram kommer ja köra mina gamla dss axlar, på ena sidan ska den kortas. Visar väl sig om den håller. Har varit mycket strul med dss den sista tiden så ja våga inte handla nå från dom.Whistler skrev:Synd med bugrun ja. Så du kommer til å kjøre standard kortet akslinger på denne, frister ikke med DSS akslinger?
Det var riktigt kul att ses! Synd att jag hade fullt upp mest hela tiden, vi får snacka mer nästa år. Kanske vi hinner med nån öl också.VR6-GT42RS skrev:Fedt at møde dig Erik og andre folk med samme interesse som en selv
Jeg syns at bugrun 2013 var rigtig cool.. dog vil jeg komme fredag næste år så der er mere tid til at se alt og hygge.
Jeg ser frem til at se din fine mk2 Erik!
Satan va inspirerad man blev när man såg din bil!
Lillen>> Absolut! alltid kul att få ett ansikte bakom forumsanhängarna. Fler borde praktisera lite fältmek ont i kroppen en vecka men de var de värt.
Timbertaz>> Trevligt att du kikar in här i mellanåt! Ska inte göra dig besviken Tack! Såg dig på br. men han inte med å hejja.
Visst är den charmig?? Tom. garage dammet fick vara kvar
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Lite byggbilder igen då.
3,5" rör blev duktigt tajt överallt.
Om ni undrar vad som behövs för att bygga en 3,5" dp på en syncro bil utan att få psykiska besvär så har ni hela kittet här.
Britney, sen lördagkväll och några nödraketer. OBS de funkar inte med en bränd skiva måste vara OEM, Helst gammal med omslag
Ser enkelt ut när den ligger på bänken men de är många timmars utprövande innan den passa som jag ville.
Tyckte skivorna såg lite trevligare ut med ytbehandling.
Modifierad hardyskiva från någon Porsche om ja minns rätt. Kardan testmonterad och punkad än så länge.
Bakre kardanröret är helt bytt då de behövde vara längre. Fick beställa specialrör från en kardanaxelfirma. Främre delen är enbart kortad.
Stödlagret krävde också lite modifiering innan de passa.
Pendelstaget till växellådan. Blanka delen är tagen från en mk4 så de ser rätt orginal ut.
Inge flex i mitt spakställ, så lite som möjligt iaf.
3,5" rör blev duktigt tajt överallt.
Om ni undrar vad som behövs för att bygga en 3,5" dp på en syncro bil utan att få psykiska besvär så har ni hela kittet här.
Britney, sen lördagkväll och några nödraketer. OBS de funkar inte med en bränd skiva måste vara OEM, Helst gammal med omslag
Ser enkelt ut när den ligger på bänken men de är många timmars utprövande innan den passa som jag ville.
Tyckte skivorna såg lite trevligare ut med ytbehandling.
Modifierad hardyskiva från någon Porsche om ja minns rätt. Kardan testmonterad och punkad än så länge.
Bakre kardanröret är helt bytt då de behövde vara längre. Fick beställa specialrör från en kardanaxelfirma. Främre delen är enbart kortad.
Stödlagret krävde också lite modifiering innan de passa.
Pendelstaget till växellådan. Blanka delen är tagen från en mk4 så de ser rätt orginal ut.
Inge flex i mitt spakställ, så lite som möjligt iaf.
-
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 238
- Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
- Ort: Norrköping
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Ooh wow! Hit me baby one more timme!
Finns det inga befintliga rörritningar till en mk2 a la special liggandes på YITs kontor?!?!
Snyggt inpassat!
Ska du ha 3,5 hela vägen?
Kul att ses som hastigast på bugrun.
Vart vänder du dig nu om du inte litar på DSS?
Vad är det de misslyckas med allt som oftast?
Finns det inga befintliga rörritningar till en mk2 a la special liggandes på YITs kontor?!?!
Snyggt inpassat!
Ska du ha 3,5 hela vägen?
Kul att ses som hastigast på bugrun.
Vart vänder du dig nu om du inte litar på DSS?
Vad är det de misslyckas med allt som oftast?
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
-
- Polerat insug
- Inlägg: 31
- Blev medlem: tis 16 sep 2008, 20:23
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Jeg er klar på mere snak og lidt øl næste gang Erik.. kul film af min 9.23 repa Det ser godt ud med alle de fine detaljer på din bil..keep up the good Work.
11.3 var ret godt gået med 16vt og fwd
11.3 var ret godt gået med 16vt og fwd
GOLF 2 R36 AWD
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Saknar uppdateringar!!!
Känner vi dig rätt Erik så skruvas det varje dag efter jobbet fram till små timmarna, klart du inte har tid att sitta vid en dator när det byggs bil.
Men du, ta med tex Blasse så fixar han uppdateringar bilder mm (vi forums anhängare kan ju hoppas iallafall)
Ett litet tips när du skriver långa inlägg, tryck på skicka med jämna mellanrum och gå in i inlägget och editera och skriv vidare.
Sitter man och laddar upp bilder, dricker kaffe, kliar sig på pungen och annat som kan ta lite tid så är det cp tråkigt att ett monster långt inlägg försvinner
för att det tog för lång tid.
Väntar med spänning på nästa uppdatering, enormt fint arbete du gör.
Känner vi dig rätt Erik så skruvas det varje dag efter jobbet fram till små timmarna, klart du inte har tid att sitta vid en dator när det byggs bil.
Men du, ta med tex Blasse så fixar han uppdateringar bilder mm (vi forums anhängare kan ju hoppas iallafall)
Ett litet tips när du skriver långa inlägg, tryck på skicka med jämna mellanrum och gå in i inlägget och editera och skriv vidare.
Sitter man och laddar upp bilder, dricker kaffe, kliar sig på pungen och annat som kan ta lite tid så är det cp tråkigt att ett monster långt inlägg försvinner
för att det tog för lång tid.
Väntar med spänning på nästa uppdatering, enormt fint arbete du gör.
Show us the meaning of haste
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Vet att han har mycket på jobbet nu innan semester så det är nog rätt lugnt i garaget nu.
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 59
- Blev medlem: ons 16 feb 2005, 17:33
- Ort: Falun
- Kontakt:
-
- Polerat insug
- Inlägg: 33
- Blev medlem: tor 02 apr 2009, 16:37
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Fan du är där oftare än jag blasse, köpa bilen av mig?
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Känns som de är dags för mig att sluta slöa och börja göra nått igen Semestern bjöd på många soltimmar i år så de var helt enkelt skönare att åka båt, dricka öl, bada, sola, grilla och umgås med vänner än och stänga in sig i garaget och svettas.
Vet att ni är många som väntat på lite action här och de är givetsvis skitkul! Denna update dedikerar jag till Fredriksson som de nyfikna och trogna fan han är <3
Avgassystem är en av de grejor som stått på schemat den sista tiden. Det kommer bestå av 3,5" dp och katalysator som delar upp sig till 2 st 2,5" rör för att sedan gå ihop i en 3,5" ljuddämpare. Givetvis rostfria mejeri böjar och lite simons delar och en halv förmögenhet i v-bands klammer. Skulle de få plats?? Trodde knappt de själv ett tag men fan den som ger sig utan att försöka.
Började med att bygga mig 2 st byxrör, här är det främre.
Trångt så in i helve...
Nej den upphängningen är inte permanent.
Inpassningen tog sin lilla tid, blev många vändor å provmonteringar innan ja blev nöjd.
Utblåset har jag inte gått lös på än men de kommer.
En katalysator fast de egentigen inte behövs men besiktningen blir nog glada.
Än så länge är allt bara "punktat" så bara hålla tummarna att de inte slår sig allt för mycket när de ska helbrännas, för de finns de inte ytrymme för.
Eftersom de är 2 st rör så kan man ju säga att de var som att bygga 2 st avgassystem. Dubbelt så dyrt och dubbelt så mycket jobb och sedan mindre plats.
Hursom så tycker ja de ser rätt ballt ut, vem nu som ska se det? Om ni undrar varför ja inte byggde större enkelrör så kan ja medela att den markfrigången finns inte under denna bil, ja så länge man inte ska bygga en stadsjeep då
Vet att ni är många som väntat på lite action här och de är givetsvis skitkul! Denna update dedikerar jag till Fredriksson som de nyfikna och trogna fan han är <3
Avgassystem är en av de grejor som stått på schemat den sista tiden. Det kommer bestå av 3,5" dp och katalysator som delar upp sig till 2 st 2,5" rör för att sedan gå ihop i en 3,5" ljuddämpare. Givetvis rostfria mejeri böjar och lite simons delar och en halv förmögenhet i v-bands klammer. Skulle de få plats?? Trodde knappt de själv ett tag men fan den som ger sig utan att försöka.
Började med att bygga mig 2 st byxrör, här är det främre.
Trångt så in i helve...
Nej den upphängningen är inte permanent.
Inpassningen tog sin lilla tid, blev många vändor å provmonteringar innan ja blev nöjd.
Utblåset har jag inte gått lös på än men de kommer.
En katalysator fast de egentigen inte behövs men besiktningen blir nog glada.
Än så länge är allt bara "punktat" så bara hålla tummarna att de inte slår sig allt för mycket när de ska helbrännas, för de finns de inte ytrymme för.
Eftersom de är 2 st rör så kan man ju säga att de var som att bygga 2 st avgassystem. Dubbelt så dyrt och dubbelt så mycket jobb och sedan mindre plats.
Hursom så tycker ja de ser rätt ballt ut, vem nu som ska se det? Om ni undrar varför ja inte byggde större enkelrör så kan ja medela att den markfrigången finns inte under denna bil, ja så länge man inte ska bygga en stadsjeep då
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Ser förjävligt ut! Tillbaka till ritbordet med dig! Nädå grymt som vanligt.
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Haha tack! jag hoppades på att du skulle gå igång på lite svettig rördragning och nu vet du att de är genomförbart också när du kommer till avgasbygge. Ett tips är att förbereda kaross med lite massage innan så slipper man svära så mycket som jag behövde.VWallin skrev:Ser förjävligt ut! Tillbaka till ritbordet med dig! Nädå grymt som vanligt.
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Är katalysatorn nått som bara kommer sitta på vid besiktning eller är det en permanent lösning?
Och som vanligt: Förbannat bra hantverk
Och som vanligt: Förbannat bra hantverk
Show us the meaning of haste
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Ja för fan! Vissa har youporn osv men jag drar i den till fabrication trådar
Har redan funderat på att göra lite mer plats vid torpeden och bakaxeln. Hatar
avgassystem som ligger mot karossen överallt!
Har redan funderat på att göra lite mer plats vid torpeden och bakaxeln. Hatar
avgassystem som ligger mot karossen överallt!
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)
Som du ser på bilderna så är de byggt så att den går att ersätta med en bit rör, men hej! den tanken skulle jag väl inte komma på Man vill ju inte åka in för ett mijöbrott, det är ju mer kriminellt än knarksmuggling. Hursom så sitter den mest för besiktningens skull, avgasvärden inom godkända värden går det säkert att klara utan katt med e85. Men förklara de för bilbekämpningen är väl att hoppas på för mycket.mathias skrev:Är katalysatorn nått som bara kommer sitta på vid besiktning eller är det en permanent lösning?
Och som vanligt: Förbannat bra hantverk
Tack!
Du kanske är min bror från en annan mor Wallin hahaVWallin skrev:Ja för fan! Vissa har youporn osv men jag drar i den till fabrication trådar
Har redan funderat på att göra lite mer plats vid torpeden och bakaxeln. Hatar
avgassystem som ligger mot karossen överallt!