Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av VWallin »

är det turbogockel axlar? hur är det med spårvidden bak numera? är det "pluschassie" där också
eller är det original g60? många frågor nu :P
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av Erik »

Fredriksson84 skrev:Du får säga till om du ska ha hjälp upp med bakvagnen så du kan prova axlarna :-P
Provmontera axlar gör jag innan ja hänger upp hela paketet, men när allt ska upp sen kan du få vara med å köra bänkpress ;)
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av Erik »

VWallin skrev:är det turbogockel axlar? hur är det med spårvidden bak numera? är det "pluschassie" där också
eller är det original g60? många frågor nu :P
Axlarna kommer från: http://crc-performance.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja de ska vara anpassade för + chassie, mk3 vr6 bärarmar på mk2 brygga. Breddar ca: 10mm på varje sida.

+ chassie både fram och bak med andra ord.
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av VWallin »

Sweet! ska bli intressant att se hur det passar :)
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av Erik »

I kväll har ja umgåtts några timmar med svarven. Köpte på mig lite POM-C, mer kännt som delrin.
Bild
Här ser ni resultatet, många bussningar blev det. Nu återstår de bara att se om de passar.
Bild
Till dessa saknas de lite grejor men ni kan ju gissa va de ska bli.
Bild
Nu till bakre drivaxel historien. Jag hade ju som sagt tänkt köra r32 främre yttre knutar bak, men den planen gick de ju inte så bra med eftersom
mina nya drivaxlar hade för liten diameter :( Önskar ja vore tydligare och att ja hade förklarat nogrannare vilka knutar ja ville köra men men...
Hade ett par mk4 gti främre yttre knutar i garaget som jag tog isär, dessa är lite mindre och passade perfekt och även splines passa i navet.
Lite tråkigt att behöva köra klenare grejor än va ja tänkt från början men å andra sidan så har haldexen bara 100mm innre knutar och funkar
de för andra med mycket mos så ska de väl duga till mig med. Blir ändå fetare grejor än orginal :D

Bilden luras lite för den högra mindre gti knuten står lite högre upp så den ser nästan större ut men så är inte fallet.
Bild
MK4 R32 vs MK4 GTI
Bild
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av RobbanSJ »

hej erik!

har för mig att jag skrivit till dig förrut när du gjort nått som jag också vill ha, men är inte säker på de så jag skriver en gång till....

om, dina bakre länkarmsbussningar passar... så får du gärna göra 4st till då dom inte går att köpa från PF. desamma gäller ju stora balkbussningen, men där har vi ju olika tyvär...

förövrigt fint jobb som fan, som vanligt och trevlig helg!
Användarens profilbild
Maiden-VR6
Hardcore VR6:are
Inlägg: 291
Blev medlem: lör 26 nov 2005, 18:18
Ort: Jevnaker, Norge

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av Maiden-VR6 »

Du kan starte et eget foretag og selge custom deler i Europa / USA. Veldig imponert over deg. Flink du.
12V, 35R/1.06, 02M, 630cc Pro Maf.
VR6-GT42RS
Polerat insug
Inlägg: 31
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 20:23

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av VR6-GT42RS »

billedet under de sorte bussninga må være til bagerst i de forreste(front) bærearme til ball joints præncip?? det har jeg også lige lavet til min 2er :)
GOLF 2 R36 AWD
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av Erik »

RobbanSJ skrev:hej erik!

har för mig att jag skrivit till dig förrut när du gjort nått som jag också vill ha, men är inte säker på de så jag skriver en gång till....

om, dina bakre länkarmsbussningar passar... så får du gärna göra 4st till då dom inte går att köpa från PF. desamma gäller ju stora balkbussningen, men där har vi ju olika tyvär...

förövrigt fint jobb som fan, som vanligt och trevlig helg!
Japp maila du så löser vi de där 8) Tack!
Maiden-VR6 skrev:Du kan starte et eget foretag og selge custom deler i Europa / USA. Veldig imponert over deg. Flink du.
Tack Kristian! Svår marknad att slå sig in på och de känns som man måste ha riktigt bra produkter och ett stort utbud om de ska funka.
Får väl se vad de leder. Mitt ritningsarkiv är under ständig utbyggnad :D
VR6-GT42RS skrev:billedet under de sorte bussninga må være til bagerst i de forreste(front) bærearme til ball joints præncip?? det har jeg også lige lavet til min 2er :)
Stämmer bra de Michael! Jag väntar bara på ett par ledlager sen ska de sättas ihop.

Kör du lika yttre bakre knutar som jag tänkt använda?? alltså främre mk4 gti knutar/vr6 främre knutar? (357 498 099E) Tycker de ser klent ut, men funkar de på din bil så bör de ju göra det för mig med.
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av Erik »

I helgen passerade min video på tuben 100 000 visningar! Känner mig rätt nöjd så jag firar med en repost om någon här skulle missat den :D

http://www.youtube.com/watch?v=H1GbyYK1VoE" onclick="window.open(this.href);return false;

Så lite mer bilder på bussnigarna också. Jepp, dom passa utan att allt för mycket våld. Fick däremot brotcha dom lite på plats
då de vart lite tajta mot hylsan. Som ni ser har jag även fått lite pulverlack på grejorna, blev en mellan mattsvart.
Ska bli kul att skruva ihop bakvagnen och de börjar närma sig även om de är ett antal timmar kvar.
Bild
Bild
Bild
vwracingvr6
VR6 Guide
Inlägg: 126
Blev medlem: fre 26 okt 2012, 12:17
Ort: Östersund

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av vwracingvr6 »

Det ser riktigt snyggt ut.. Och grattis till 100.000 visningar :)
Vento VR6 2.9 4WD -2013
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av Banzai! »

Grattis grattis till 100 000! :) Det är en riktigt bra kortfilm, motiverande och inspirerande :)

mvh Florian
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av VWallin »

Jag är nog skyldig till 90000 av dom som kollat :P Kommer det någon film från 2012 tro?
VR6-GT42RS
Polerat insug
Inlägg: 31
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 20:23

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av VR6-GT42RS »

det er en fin upgrade med led lejer foran.
Jeg kører oem 4motion for og bag ... bag yderst er det samme som alm vr6 frem. Jeg valgte disse for at have abs intakt i sin tid. ellers havde jeg taget de store aksler og led fra foran og lavet en adapter flange inden på diffen fra 100mm til 18mm...yderste splines passer jo.(Men ingen problemer efter 3 år..så det fungere :) )

Det ser godt ud med lak og nye bøsninger..keep up the good work
GOLF 2 R36 AWD
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Stahlherz 4-motion (Golf mk2 vr6 turbo)

Inlägg av Erik »

Tack grabbar!

Wallin>> Hehe, det finns lite film material som ja kanske borde se om de går att göra nått med :) Annars spar ja det så blir det en edit med både svart och blå, bara ja får ihop bitarna...

VR6-GT42RS>> Känns bra att veta att de funkar så många år för dig. Även bra att veta att om de inte håller så finns fortfarande alternativet att gå på ännu fetare prylar :D
Tack!
Skriv svar