Kamkedjebyte Golf Mk4 V6 4-Motion -01?

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
mwestberg
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 28 feb 2010, 17:52
Ort: Orust (stora ön i väst)

Kamkedjebyte Golf Mk4 V6 4-Motion -01?

Inlägg av mwestberg »

Hallå mina damer och herrar!

Jag var iväg och köpte mig en V6 4-Motion igår. Och ögnade igenom alla servicepapper och liknande, men kunde inte hitta någonstans om kamkedjebyte har gjorts på den.
Bilen har rullat 25000 mil, så det känns som att det hade varit bra att göra. Hellre göra det nu, än att det börjar rassla.

Den är privatimporterad från Tyskland, så den ger en fina meddelanden på tyska i instrumenten, bla när man startar den så kommer meddelandet "Ölsensor Werkstatt!". Min tyska är väl inte den bästa, men antar att det betyder Oljesensor av något slag? Får nog lämna in den för det. Samt att antispinn-lampan lyser. Förra ägaren sa att detta hände när något byttes, att det är någon sensor som blivit kass?

Men för att återkomma till första grejen, är det någon i gbg-området som kan fixa kedjebyte på min bil? Och som kanske även har en vag-com?

Tack på förhand, en aningens okunnig Mathias!
VW Golf MkIV V6 4-Motion -01
VW Golf MkIII VR6 -93
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Re: Kamkedjebyte Golf Mk4 V6 4-Motion -01?

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Till Varberg är det ju inte så fasligt långt och där har du Henke som kanske kan hjälpa dig om du ber snällt ;)
Nej han bits inte och är en sjutusan till trevlig kille/man/gubbe :P

Profil, http://www.vr6.nu/memberlist.php?mode=viewprofile&u=5" onclick="window.open(this.href);return false;
mwestberg
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 28 feb 2010, 17:52
Ort: Orust (stora ön i väst)

Re: Kamkedjebyte Golf Mk4 V6 4-Motion -01?

Inlägg av mwestberg »

Nej det har du ju rätt i! :)
Får fråga honom. Tack för tipset! :)
VW Golf MkIV V6 4-Motion -01
VW Golf MkIII VR6 -93
Skriv svar