Robbans Vr6T #2 RWD! | 12/5 mallmotorn sitter i

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 4/3 Hänt lite mer

Inlägg av RobbanSJ »

Säger de igen, ingen post i denna tråd är onödig, allt kommer till nytta vid nått tillfälle så skriv på!

Japp tack tony jag har hållt på hela dagen, lägger upp ikväll om jag hinner!
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 4/3 Hänt lite mer

Inlägg av RobbanSJ »

i de stora hela så är bakvagnen klar, eller ja. iaf provmonterad. ska göras lite mer fästen osv men idag har jag måttat in allt och tillverkat drivaxlar, även lyckats hitta mina gamla bälten från min första bil. den har nog ingen här sett, kanske lika bra :). bytte bälten för att slipa bältessträckare.

Bild

Bild

även uppgraderat naven i bak. de känndes som att de var den svagaste länken i drivlinan hittills så jag satte dit framnaven ifrån golfen i bärarmarna. =fetare grejjer (som bilden visar)

Bild

Bild

Bild

de va allt, tjo
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 9/3 bakvagn

Inlägg av heika_ »

Kommer bli bra de där :)
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 9/3 bakvagn

Inlägg av VanDamage »

fyfan ser riktigt nice ut!
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 9/3 bakvagn

Inlägg av RobbanSJ »

tack hörni!

kan tillägga att drivaxlarna på bilderna inte kommer att användas utan dom är bara mallar för sviktstålsaxlar. så de kommer inte krävas många nm på de svetsarna som är gjorda :)
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 9/3 bakvagn

Inlägg av z-vr6nitrous »

RobbanSJ skrev:tack hörni!

kan tillägga att drivaxlarna på bilderna inte kommer att användas utan dom är bara mallar för sviktstålsaxlar. så de kommer inte krävas många nm på de svetsarna som är gjorda :)
Fint som snus! Vart ifrån köper du axlarna? Min leverantör strular som fan å är sega så måste ha en plan B snart.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 9/3 bakvagn

Inlägg av RobbanSJ »

En polare här i uppsala som tillverkar. Vart lite trött på att alla ställen skulle ha minst 2500kr st och hellst ville göra 30st. Så kunde polaren ordna till de.
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 9/3 bakvagn

Inlägg av z-vr6nitrous »

RobbanSJ skrev:En polare här i uppsala som tillverkar. Vart lite trött på att alla ställen skulle ha minst 2500kr st och hellst ville göra 30st. Så kunde polaren ordna till de.
Fixar han en till tror du?
Pma isåfall.
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 9/3 bakvagn

Inlägg av RobbanSJ »

hänt lite,

drivaxlar tillverkas i detta nu, motorblocket som va borrat och deckat fick åka i skrotkontainern :'( , kommer ett nytt block imorgon hoppas jag. dragit elsystem för baklysen, rostskyddat svetsar, byggt skyddslåda för catchtank då den kommer stå i bagaget, då vill sfro hellst att de ska vara en brandvägg emellan tank och cupe, men jag kapslade in skiten istället, byggt batterikåpa, byggt om baklucka, fixat länkage och tillverkat växelspak, helrenoverat en bubbla, byggt rattfästen och annat småtjafs :)

Bild

Bild

provmonterade stancet
Bild

tur att man har en valsjävel
Bild

länkaget för växelspaken
Bild

en bild på vad som kan hänga i sitt verktygsskåp när man kommer tillbaka från sjukledigheten....
Bild

bygga lite lådor...
Bild

har man inte tillgång till exotiska verktyg som laser etc får man ta plasmaskärare, blir skapliga snitt endå
Bild

batterilåda
Bild

catchtank
Bild

catchtanklåda (allt är migsvetsat)
Bild
Bild


allt för idag!
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 31/3

Inlägg av bossebud »

schnyggt
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 31/3

Inlägg av RobbanSJ »

bossebud skrev:schnyggt
tackarr!

pallade du med mitt pm? :D
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 31/3

Inlägg av bossebud »

RobbanSJ skrev:
bossebud skrev:schnyggt
tackarr!

pallade du med mitt pm? :D

Ja då men hittade inte det du sökte dessvärre , men 2 av lagren finns den tredje e på väg
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 31/3

Inlägg av RobbanSJ »

bossebud skrev:
RobbanSJ skrev:
bossebud skrev:schnyggt
tackarr!

pallade du med mitt pm? :D

Ja då men hittade inte det du sökte dessvärre , men 2 av lagren finns den tredje e på väg
okejj gött tack!
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 31/3

Inlägg av RobbanSJ »

jaadu här har inte hänt så mycke mer än i planeringsväg, Bugrun känns ju mer eller mindre kört då tiden inte riktigt räcker till, mycke jobb och många som vill ha hjälp med sina bilar så projektet har fått lida lite. men försöker endå vara i garaget all ledig tid. har fått storspons ifrån http://www.streetpower.se" onclick="window.open(this.href);return false; som kommer bidra med en hel del goa grejjer (schyssta priser) så som ett linksprut, soppaledningar, soppapumpar, koppling, tändspolar, nukefuelrail, nukefilter, handbromsventiler och mycket mer. så snart kommer det att ske en stororder därifrån.

meanwhile så kommer det förmodligen att ske ett garagebyte inom 5veckor. till ett som ligger mycket närmare och är på ca400m2. riktigt fin lokal som är en tidigare bilverkstad. så har lite lyftar, däckmaskiner och kompressor som kommer kosta lite så en del pengar kommer gå till det men det ska bli riktigt kul!

på bilen har det somsagt inte hänt mycket. inväntar en del grejjer, typ drivaxlar, min nya motor som är på borrning, hjullager, bromsskivor fram och dyligt. har dragit lite soppaledningar till catchtank för byggbes. fått hem en spritt ny org. stötfångare fram, väntar bara på läppen så ska detta moddas. blir lite blandning av oem+ och usa-style. fått hem två nya framskärmar med, dock så hade båda dessa riktigt fula repor vilket jag tyckte var lite drygt. så två nya är förhoppningsvis påväg imorgon. fått hem en ny axeltapp till bärarmen höger bak då den tidigares lagerbana var delvis söndersvarvad (har spunnit i lagrets inre bana på nå vänster) fått hem bagageluckeöppnare då bakluckan är delvis igenlagd. fått hem hydrauliska handbromsen och bromscylindrar (willwood) fått hem bromsskivorna till bakvagnen, blev 288mm, ventilerade bremboskivor med octavia rs-bromsok. (ska svarva ner skivan så den inre delen som inte klossen täcker inte längre blir en del av slitytan) fick även hem en prototypadapter till bromsoket bak av erik milberg för att måtta lite, efter lite schimsning så stämmde allt finfint! ska blästra och lacka bakbromsarna så fort allt är klart.


Bild

Bild

Bild

Bild
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 28/4

Inlägg av mathias »

Härligt det lät med nya garaget du har på g. Gött med spons också, lycka till med fortsättningen på bygget
Show us the meaning of haste
Skriv svar