Robbans Vr6T #2 RWD! | 12/5 mallmotorn sitter i
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans Vr6T #2 | Kött på benen, aldrig mer dumsnål.
hehe va lite kul att höra allas olika ideer, kanske byter setup nu... fast nääe avslöjar allt såfort drivlinan har kommit hem
tack alla för responsen
//R
tack alla för responsen
//R
- Silver_Style
- VR6-mentor
- Inlägg: 683
- Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
- Ort: Perstorp
Re: Robbans Vr6T #2 | Kött på benen, aldrig mer dumsnål.
kom igen nu, en hjuls drift med fiat motor då?
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
Re: Robbans Vr6T #2 | Kött på benen, aldrig mer dumsnål.
nytt sprut räcker väl
host! vet om en r32 drivlina om det är av intresse, från låda å bakåt komplett
host! vet om en r32 drivlina om det är av intresse, från låda å bakåt komplett
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Robbans Vr6T #2 | Kött på benen, aldrig mer dumsnål.
Låt mig gissa de är pissnisses grejor som ligger kvar i källaren Hoppas han inte blir sur när ja kallar han för det, fast minns ja rätt sist så kalla han sig själv pissnissez-vr6nitrous skrev:nytt sprut räcker väl
host! vet om en r32 drivlina om det är av intresse, från låda å bakåt komplett
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans Vr6T #2 | Kött på benen, aldrig mer dumsnål.
näe nu har erik breakat sin hemlighet och jag gjorde ju upp dealen att jag med skulle göra de så here goes.
sfro besiktad, gatreggad, vr6 12v, etanol turbo.
de mumsiga är att motorn kommer ha lite annan vinkel än org, alltså blir de rwd med zf låda ifrån bmw med bmwns diff och specialtillverkade drivaxlar som kommer passas in i syncrons baknav. allt har jag fått ok på av sfro. godiset som väntar är bland annat fullbur, överdimensionerade bromsar, glasfiberstolar, eget elsystem, kw steg 3 coilovers, styrsystem av märket emerald (större inom rally än gata) har fått schyssta priser på mappning av am-racing i västerås, förmodligen ny motor, ny turbo tb eller precision... ja där är ett axplock av vad som väntar. bilen kommer åka ner i molekyler och sedan byggas upp på nytt. kul ska de bli! drivlinan kommer till verkstan om 2 veckor
har fått en del hjälp av nosisfun då detta är en liten kopia på hans bygge, så vill tacka honom för lite bilder och info han skickat. och tack igen heika som bilen kommer ifrån
och jaaa jag vet att smartaste sättet att få ner kraften i backen är nog inte att bygga rwd men jag kan verkligen inte låta bli
dålig eller bra kritik, vilket som spelar ingen roll. hjälp och ideer uppskattas och gå gärna offtopic i tråden
nu kör vi!
//robban sjelin & erik lundmark - team mendtech
sfro besiktad, gatreggad, vr6 12v, etanol turbo.
de mumsiga är att motorn kommer ha lite annan vinkel än org, alltså blir de rwd med zf låda ifrån bmw med bmwns diff och specialtillverkade drivaxlar som kommer passas in i syncrons baknav. allt har jag fått ok på av sfro. godiset som väntar är bland annat fullbur, överdimensionerade bromsar, glasfiberstolar, eget elsystem, kw steg 3 coilovers, styrsystem av märket emerald (större inom rally än gata) har fått schyssta priser på mappning av am-racing i västerås, förmodligen ny motor, ny turbo tb eller precision... ja där är ett axplock av vad som väntar. bilen kommer åka ner i molekyler och sedan byggas upp på nytt. kul ska de bli! drivlinan kommer till verkstan om 2 veckor
har fått en del hjälp av nosisfun då detta är en liten kopia på hans bygge, så vill tacka honom för lite bilder och info han skickat. och tack igen heika som bilen kommer ifrån
och jaaa jag vet att smartaste sättet att få ner kraften i backen är nog inte att bygga rwd men jag kan verkligen inte låta bli
dålig eller bra kritik, vilket som spelar ingen roll. hjälp och ideer uppskattas och gå gärna offtopic i tråden
nu kör vi!
//robban sjelin & erik lundmark - team mendtech
- Erik
- VR6-mentor
- Inlägg: 441
- Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
- Ort: Falun
- Kontakt:
Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2
De kommer bli ballt Robban! Tur att du är ung å har energi för de kommer gå åt en hel del till ett sånt där bygge.
Jo att köra rwd är är absolut de smartaste sättet att få ner kraften i backen, kolla bara på topfuel bilarna.
Dom som säger nå annat ljuger. Är du ute efter att köra fort så bygg 4 link direkt. Kör hårt å håll oss uppdaterade!
Jo att köra rwd är är absolut de smartaste sättet att få ner kraften i backen, kolla bara på topfuel bilarna.
Dom som säger nå annat ljuger. Är du ute efter att köra fort så bygg 4 link direkt. Kör hårt å håll oss uppdaterade!
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 485
- Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
- Ort: ängelholm
- Kontakt:
Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2
Fyfan va ballt detta kommer bli ska följas
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2
Såja Robban du bygger min dröm nu! jag körde sneak versionen med VR6 i annan bil för att komma åt vr6 RWD , men detta är awesome! hoppas att det kommer gå bra! MYCKKKKET bilder när du sätter igång sen! Respect för att du ger dig på detta
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2
Svincoolt! Skönt att du inte gör som alla andra vr6 rwd och bara flyttar bak hela motorpaketet...våga vägra fakeporsche! Har haft liknande ide fast med en jetta mk2, vr5 och turbo Bra val av låda också, hållbart och finns i uppsjöar!
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2
Tack! Jo de ska bli riktigr kul att försöka ro dehär i land japp lådan är myysig och de ligger en skrot 1km från garaget med 3 sånna lådor
// r
// r
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2
Ballt !
Kommer garanterat följa det här
Kommer garanterat följa det här
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala
Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2
jaahhooopp!
de har tyvär inte hänt så jättemycke med själva bilen men mycke mind-prep och annat har gjorts, bollat med lite ideer om hur framvagnen kommer bli utformad och lite sånt. har gjort första steget iaf och de är ju självklart att ha hämtat drivlinan!
vart som sagt zf lådan ifrån 325 e36 och lite kardan + komplett bakdiff. (kommer i en mysig diff i det huset)
men på sistonde har det bollats en hel del ideér om hur växellådsbiten kommer vara. allas våran egen erik milberg har nu fått bmwlådan på halsen att göra det bästa av! tog trippen upp till falun med frida på lördagen och lämnade av bmwlådan + lite framvagnsbalk som han var i behov av.
på lördagkvällen vart det skandic men då man gick på krycka med förskjutet bäcken så vart de en lugn kväll på alla fronter
bjuder på den aa hon e 1,50.. men åldern är inne så tro inte fel om mig
förnärvarande går tankarna i att köra med ett helt handgjort svänghjul med sachs 765 tryckplatta och kep lamell. allt detta för att kunna köra 240mm koppling. men vi får se vart vi landar. stort tack har han fått men vill säga de en gång till, tack som faaen erik och riktigt imponerande grejjer du har där i garaget, verkligen!
somsagt så har det inte hänt något med själva bilen eftersom jag lovat mig själv att få iväg en bil på försäljning först så projekten även får ett slut men planen är att släpa in syncron i garaget till helgen och börja riva
även fått lite språkande gjort med sfro så de kanske blir nått tillslut ska ni se!
och om ni undrar hur de går med vr6-t så för första gången har jag fått skiten att gå bra med ladd över 0,8 med org styrsystem och chipp. laddar nu 1,6 bar och ligger fint på alla varv! kommer film på lite körning så fort jag lärt mig hur man ändrar format på gopro filmerna.
bjuppar på en bild på vr6-turbon som även fick nya fälgar i veckan. azev a 8,5x17 med 205-40
på återseende, stort tack erik för lådhjälpen och som vanligt tack bosse för ditt eviga kunnande
//R
de har tyvär inte hänt så jättemycke med själva bilen men mycke mind-prep och annat har gjorts, bollat med lite ideer om hur framvagnen kommer bli utformad och lite sånt. har gjort första steget iaf och de är ju självklart att ha hämtat drivlinan!
vart som sagt zf lådan ifrån 325 e36 och lite kardan + komplett bakdiff. (kommer i en mysig diff i det huset)
men på sistonde har det bollats en hel del ideér om hur växellådsbiten kommer vara. allas våran egen erik milberg har nu fått bmwlådan på halsen att göra det bästa av! tog trippen upp till falun med frida på lördagen och lämnade av bmwlådan + lite framvagnsbalk som han var i behov av.
på lördagkvällen vart det skandic men då man gick på krycka med förskjutet bäcken så vart de en lugn kväll på alla fronter
bjuder på den aa hon e 1,50.. men åldern är inne så tro inte fel om mig
förnärvarande går tankarna i att köra med ett helt handgjort svänghjul med sachs 765 tryckplatta och kep lamell. allt detta för att kunna köra 240mm koppling. men vi får se vart vi landar. stort tack har han fått men vill säga de en gång till, tack som faaen erik och riktigt imponerande grejjer du har där i garaget, verkligen!
somsagt så har det inte hänt något med själva bilen eftersom jag lovat mig själv att få iväg en bil på försäljning först så projekten även får ett slut men planen är att släpa in syncron i garaget till helgen och börja riva
även fått lite språkande gjort med sfro så de kanske blir nått tillslut ska ni se!
och om ni undrar hur de går med vr6-t så för första gången har jag fått skiten att gå bra med ladd över 0,8 med org styrsystem och chipp. laddar nu 1,6 bar och ligger fint på alla varv! kommer film på lite körning så fort jag lärt mig hur man ändrar format på gopro filmerna.
bjuppar på en bild på vr6-turbon som även fick nya fälgar i veckan. azev a 8,5x17 med 205-40
på återseende, stort tack erik för lådhjälpen och som vanligt tack bosse för ditt eviga kunnande
//R
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 23/9 Falun bidrar med drivlinemec
Kul o se att de börjar ta fart nu
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 23/9 Falun bidrar med drivlinemec
Framtiden Ser bra ut robbz!
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1128
- Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
- Ort: Uppsala