Robbans Vr6T #2 RWD! | 12/5 mallmotorn sitter i

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 | Kött på benen, aldrig mer dumsnål.

Inlägg av RobbanSJ »

hehe va lite kul att höra allas olika ideer, kanske byter setup nu... fast nääe :) avslöjar allt såfort drivlinan har kommit hem ;)

tack alla för responsen :)

//R
Användarens profilbild
Silver_Style
VR6-mentor
Inlägg: 683
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
Ort: Perstorp

Re: Robbans Vr6T #2 | Kött på benen, aldrig mer dumsnål.

Inlägg av Silver_Style »

kom igen nu, en hjuls drift med fiat motor då?
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: Robbans Vr6T #2 | Kött på benen, aldrig mer dumsnål.

Inlägg av z-vr6nitrous »

nytt sprut räcker väl :)

host! vet om en r32 drivlina om det är av intresse, från låda å bakåt komplett :)
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Robbans Vr6T #2 | Kött på benen, aldrig mer dumsnål.

Inlägg av Erik »

z-vr6nitrous skrev:nytt sprut räcker väl :)

host! vet om en r32 drivlina om det är av intresse, från låda å bakåt komplett :)
Låt mig gissa de är pissnisses grejor som ligger kvar i källaren :) Hoppas han inte blir sur när ja kallar han för det, fast minns ja rätt sist så kalla han sig själv pissnisse :lol:
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 | Kött på benen, aldrig mer dumsnål.

Inlägg av RobbanSJ »

näe nu har erik breakat sin hemlighet och jag gjorde ju upp dealen att jag med skulle göra de så here goes.

sfro besiktad, gatreggad, vr6 12v, etanol turbo.

de mumsiga är att motorn kommer ha lite annan vinkel än org, alltså blir de rwd med zf låda ifrån bmw med bmwns diff och specialtillverkade drivaxlar som kommer passas in i syncrons baknav. allt har jag fått ok på av sfro. godiset som väntar är bland annat fullbur, överdimensionerade bromsar, glasfiberstolar, eget elsystem, kw steg 3 coilovers, styrsystem av märket emerald (större inom rally än gata) har fått schyssta priser på mappning av am-racing i västerås, förmodligen ny motor, ny turbo tb eller precision... ja där är ett axplock av vad som väntar. bilen kommer åka ner i molekyler och sedan byggas upp på nytt. kul ska de bli! drivlinan kommer till verkstan om 2 veckor :)

har fått en del hjälp av nosisfun då detta är en liten kopia på hans bygge, så vill tacka honom för lite bilder och info han skickat. och tack igen heika som bilen kommer ifrån :)

och jaaa jag vet att smartaste sättet att få ner kraften i backen är nog inte att bygga rwd men jag kan verkligen inte låta bli :)

dålig eller bra kritik, vilket som spelar ingen roll. hjälp och ideer uppskattas och gå gärna offtopic i tråden :)

nu kör vi!

//robban sjelin & erik lundmark - team mendtech
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2

Inlägg av Erik »

De kommer bli ballt Robban! Tur att du är ung å har energi för de kommer gå åt en hel del till ett sånt där bygge.

Jo att köra rwd är är absolut de smartaste sättet att få ner kraften i backen, kolla bara på topfuel bilarna.
Dom som säger nå annat ljuger. Är du ute efter att köra fort så bygg 4 link direkt. Kör hårt å håll oss uppdaterade!
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2

Inlägg av david_malax »

Fyfan va ballt detta kommer bli :-) ska följas :)
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2

Inlägg av VanDamage »

Såja Robban du bygger min dröm nu! jag körde sneak versionen med VR6 i annan bil för att komma åt vr6 RWD , men detta är awesome! hoppas att det kommer gå bra! MYCKKKKET bilder när du sätter igång sen! Respect för att du ger dig på detta :)
VWallin
VR6-mentor
Inlägg: 860
Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
Ort: Östersund

Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2

Inlägg av VWallin »

Svincoolt! Skönt att du inte gör som alla andra vr6 rwd och bara flyttar bak hela motorpaketet...våga vägra fakeporsche! Har haft liknande ide fast med en jetta mk2, vr5 och turbo :) Bra val av låda också, hållbart och finns i uppsjöar!
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2

Inlägg av RobbanSJ »

Tack! Jo de ska bli riktigr kul att försöka ro dehär i land :) japp lådan är myysig och de ligger en skrot 1km från garaget med 3 sånna lådor :)

// r
areez
VR6-mentor
Inlägg: 545
Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
Ort: Märsta

Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2

Inlägg av areez »

Ballt !

Kommer garanterat följa det här :)
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 | Hemligheten avslöjad, info på sida 2

Inlägg av RobbanSJ »

jaahhooopp!

de har tyvär inte hänt så jättemycke med själva bilen men mycke mind-prep och annat har gjorts, bollat med lite ideer om hur framvagnen kommer bli utformad och lite sånt. har gjort första steget iaf och de är ju självklart att ha hämtat drivlinan!

Bild

vart som sagt zf lådan ifrån 325 e36 och lite kardan + komplett bakdiff. (kommer i en mysig diff i det huset)

men på sistonde har det bollats en hel del ideér om hur växellådsbiten kommer vara. allas våran egen erik milberg har nu fått bmwlådan på halsen att göra det bästa av! tog trippen upp till falun med frida på lördagen och lämnade av bmwlådan + lite framvagnsbalk som han var i behov av.

på lördagkvällen vart det skandic men då man gick på krycka med förskjutet bäcken så vart de en lugn kväll på alla fronter ;)
Bild
bjuder på den ;) aa hon e 1,50.. men åldern är inne så tro inte fel om mig :)

förnärvarande går tankarna i att köra med ett helt handgjort svänghjul med sachs 765 tryckplatta och kep lamell. allt detta för att kunna köra 240mm koppling. men vi får se vart vi landar. stort tack har han fått men vill säga de en gång till, tack som faaen erik och riktigt imponerande grejjer du har där i garaget, verkligen!

somsagt så har det inte hänt något med själva bilen eftersom jag lovat mig själv att få iväg en bil på försäljning först så projekten även får ett slut :) men planen är att släpa in syncron i garaget till helgen och börja riva :)

även fått lite språkande gjort med sfro så de kanske blir nått tillslut ska ni se!

och om ni undrar hur de går med vr6-t så för första gången har jag fått skiten att gå bra med ladd över 0,8 med org styrsystem och chipp. laddar nu 1,6 bar och ligger fint på alla varv! kommer film på lite körning så fort jag lärt mig hur man ändrar format på gopro filmerna.

bjuppar på en bild på vr6-turbon som även fick nya fälgar i veckan. azev a 8,5x17 med 205-40 :)
Bild

på återseende, stort tack erik för lådhjälpen och som vanligt tack bosse för ditt eviga kunnande :)

//R
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 23/9 Falun bidrar med drivlinemec

Inlägg av bossebud »

Kul o se att de börjar ta fart nu :)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 23/9 Falun bidrar med drivlinemec

Inlägg av VanDamage »

Framtiden Ser bra ut robbz!
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Robbans Vr6T #2 RWD! | 23/9 Falun bidrar med drivlinemec

Inlägg av RobbanSJ »

Tack grabbar!
Skriv svar