Vanlig vento till Vento Vr6 lagligt?

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Vanlig vento till Vento Vr6 lagligt?

Inlägg av Banzai! »

Tjena vad måste jag göra och byta för att göra om en Vento till en laglig VR6'a?

Dvs bromsar osv och snacka med VAG och intyg? Beskriv gärna punkt för punkt :) (inte allt för invecklat).

Tack på förhand!

Mvh Florian Larsson
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Vanlig vento till Vento Vr6 lagligt?

Inlägg av bossebud »

för att få den laglig så måste du byta motr o låda bromsar runtom huvudbromscylinder, och du måste ha orginalmotorstyrning till bilen dvs katalysatorstyrd, sen så ska det gå , men det kostar antagligen mer än o bara köpa en vento vr6
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Vanlig vento till Vento Vr6 lagligt?

Inlägg av Banzai! »

bossebud skrev:för att få den laglig så måste du byta motr o låda bromsar runtom huvudbromscylinder, och du måste ha orginalmotorstyrning till bilen dvs katalysatorstyrd, sen så ska det gå , men det kostar antagligen mer än o bara köpa en vento vr6
Tack tack! underbart lätt läst :) Okej, jo men har haft svårt att hitta en vento vr6 på blocket och jag har enbart en motor som jag jobbar på och den är la klar till Juni och då behöver jag en vento VR6 som jag kan sänka ner min VR6'a i. :P

Mvh Florian Larsson
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: Vanlig vento till Vento Vr6 lagligt?

Inlägg av VanDamage »

Banzai! skrev:
bossebud skrev:för att få den laglig så måste du byta motr o låda bromsar runtom huvudbromscylinder, och du måste ha orginalmotorstyrning till bilen dvs katalysatorstyrd, sen så ska det gå , men det kostar antagligen mer än o bara köpa en vento vr6
Tack tack! underbart lätt läst :) Okej, jo men har haft svårt att hitta en vento vr6 på blocket och jag har enbart en motor som jag jobbar på och den är la klar till Juni och då behöver jag en vento VR6 som jag kan sänka ner min VR6'a i. :P

Mvh Florian Larsson
http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=27&t=4620" onclick="window.open(this.href);return false;

tror att han har kvar sitt chassi , fett vaktert och snnyggggt!
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Vanlig vento till Vento Vr6 lagligt?

Inlägg av Banzai! »

VanDamage skrev:
Banzai! skrev:
bossebud skrev:för att få den laglig så måste du byta motr o låda bromsar runtom huvudbromscylinder, och du måste ha orginalmotorstyrning till bilen dvs katalysatorstyrd, sen så ska det gå , men det kostar antagligen mer än o bara köpa en vento vr6
Tack tack! underbart lätt läst :) Okej, jo men har haft svårt att hitta en vento vr6 på blocket och jag har enbart en motor som jag jobbar på och den är la klar till Juni och då behöver jag en vento VR6 som jag kan sänka ner min VR6'a i. :P

Mvh Florian Larsson
http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=27&t=4620" onclick="window.open(this.href);return false;

tror att han har kvar sitt chassi , fett vaktert och snnyggggt!
Tack! :D
Skriv svar