J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Här skriver du om ditt projekt
Låst
ultima2k
Hardcore VR6:are
Inlägg: 227
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 10:09
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av ultima2k »

Ja titt på fan det var du ju :P

Nae min är vinröd med angeleyes kan man väl säga, sen brukar jag inte vara med på bilträffar. Lade till en garaget-länk i signaturen :)
http://www.garaget.org/?car=201217" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

ultima2k skrev:Ja titt på fan det var du ju :P

Nae min är vinröd med angeleyes kan man väl säga, sen brukar jag inte vara med på bilträffar. Lade till en garaget-länk i signaturen :)
jag har aldrig varit på nån bilträff ^^ då mitt bil intresse precis har uppståt !, men nu jävlar turbo och styling allt på en gång , kanske blir nån till sommaren vem vet!
Användarens profilbild
Silver_Style
VR6-mentor
Inlägg: 683
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
Ort: Perstorp

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av Silver_Style »

VanDamage skrev:
ultima2k skrev:Ja titt på fan det var du ju :P

Nae min är vinröd med angeleyes kan man väl säga, sen brukar jag inte vara med på bilträffar. Lade till en garaget-länk i signaturen :)
jag har aldrig varit på nån bilträff ^^ då mitt bil intresse precis har uppståt !, men nu jävlar turbo och styling allt på en gång , kanske blir nån till sommaren vem vet!
Mer brudar då ;) de firrar du =)
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

hemkommen från Verkstaden precis ,Idag har jag fått mina bosch Spridare 440,C2 Stage 3 och lmm hus etc från Mathias här på Vr6 Forumet!
så har alltså bytt styrbox idag, bytt spridarna, svetsat klart downpipe till avgassystemet och passat allting! bara borra lamban och svetsa på den sen kvar!
sedan kom en polare med sin Civic över så hjälptes han och Thina åt att TÖMMA den! medans jag gjorde mitt!

C2 Stage 3!
Bild

flex till downpipe/catback
Bild
Bild
Bild

spridarbytet
Bild
Bild
Bosch 440
Bild
nya
Bild
spräckt Civic som är tänkt att bli ban/gatuvåldtagare
Bild
Bild
två idioter som tycker det är as roligt att plocka ut skit att dem råkat ta bort så mycket så framrutorna ramlar in!
Bild
Bild

det var allt för idag!
imorgon blir det att sätta dit avgastsystemet med downpipe:en samt borra/svetsa lamban!
samt sätta ditt oljeflödet till turbon och borra tråget för returen
nån som kan säga vilken olja och hur mycket jag ska fylla upp bilen med sen ?
tack för mig GODNATT!
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

Lång natt idag igen mådde skit ibörjan så jag sov ett tag i verkstaden men efter det då jävlar var jag igång igen! körde lamba i downpipe och satte dit alla packningar i turbon och taightade upp allt! satte även dit tryckrör i form av Silicon slang! hade med mig Thina som hjälpte till när jag var fucked där i början också :)

hål för Lamba Sonden!
Bild
Mutter som ska svetsas dit!
Bild
Done!
Bild
Thina Taightar upp alla skruvar och allt annat runt turbon(då jag då är så stark så jag skulle dragit av allt av misstag!) och lägger dit packningar!
Bild
Bild
Finishar upp allt
Bild
tryckröret som går helt fritt från downpipe
Bild
Bild
började även på oljetråget! inte klart då jag var helt förstörd runt 04.00 har typ gjort såhär i en vecka i sträck nu :(
Bild
ÄNTLIGEN börjar allt falla på plats ! har bara några få frågetecken kvar som jag behöver svar på ASAP!;
vad är detta ? måste det återslutas ? eller kan jag sätta på ett filter bara ?
Bild
är det härifrån jag ska ta oljan och isånt fall vilken(jag antar den högra?) och T-korset jag ska använda mig av vilken diameter ? och nån som kan visa mig ett kort eller linka nån guide?
Bild
på måndag åker jag in till hydroscan eller vad det heter och fixar stålomspunnen slang till Oljereturen då tänkte jag även passa på att få tag i detta omtalade T-KORS!(därför jag måste veta exakt vad det är jag ska ha!)
SNART KLAR för TEST! JIPPIE!
Användarens profilbild
Silver_Style
VR6-mentor
Inlägg: 683
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
Ort: Perstorp

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av Silver_Style »

satan va du meckar påga jävel =) ta en dag när allt e klart och kolla över allt känn på allat så de är tätt osv innan du startar upp, så lävla tråkit när de läcker olja avgaser osv.
Kul med brudar som gillar å mecka också såna finns de inte många av, men fan har ni 40 grader i garaget eller för sist jag hade shorts i garaget de måste vatt i juni ;)
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

Silver_Style skrev:satan va du meckar påga jävel =) ta en dag när allt e klart och kolla över allt känn på allat så de är tätt osv innan du startar upp, så lävla tråkit när de läcker olja avgaser osv.
Kul med brudar som gillar å mecka också såna finns de inte många av, men fan har ni 40 grader i garaget eller för sist jag hade shorts i garaget de måste vatt i juni ;)
Jo ska göra en koll innan startup efterdra allt etc
Haha yes vill bli klar så jag kan ta en sväng!! Kanske är 20-25 men efter typ 5 timmar aktivt tänkande svetsande kapande så bli det varmt! Själv kör jag alltid i Linne men glömde det igår så tog min tröjja och vände den utochin :p

Men du vet inte svaret på mina två frågor ? Ang Tkors och den där ventil öppningen ? :)
Användarens profilbild
Silver_Style
VR6-mentor
Inlägg: 683
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
Ort: Perstorp

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av Silver_Style »

Jo då, Gängan där givaren sitter heter M10 x 1mm alltså givaren är tio mm utanpå gängorna och det är en mm i stigning mellan gängorna, e du med nu??
Sen ska du då ha en hane m10x1 som går ner i filter hållaren, ett t kors med samma gänga på sidan så du kan sätta givaren där istället och sen valfri gänga rakt upp med en slang och sen där efter gänga som passar på turbon =)
Ta det vänstra hålet.
och diametern på invändigt behöver inte va mer än 3mm
Hoppas du förstår =)

Tyvärr ser jag inte vad det andra är på bilden :(
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

Silver_Style skrev:Jo då, Gängan där givaren sitter heter M10 x 1mm alltså givaren är tio mm utanpå gängorna och det är en mm i stigning mellan gängorna, e du med nu??
Sen ska du då ha en hane m10x1 som går ner i filter hållaren, ett t kors med samma gänga på sidan så du kan sätta givaren där istället och sen valfri gänga rakt upp med en slang och sen där efter gänga som passar på turbon =)
Ta det vänstra hålet.
och diametern på invändigt behöver inte va mer än 3mm
Hoppas du förstår =)

Tyvärr ser jag inte vad det andra är på bilden :(
yes jag förstår! jag sätter Tkorset på den vänstra , alltså längst ifrån växellåda hållet liksom?

här är en bättre bild på vart det andra är kanske du vet då ? :)
Bild
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av Pouzar »

Vevhusventilationen behöver inte nödvändigtvis återslutas, du kan använda dig av en catchtank istället och ett filter. Annars drar du bara in den till inloppsröret som org.

Jag har tagit oljetillförseln till turbon från den vä givaren dvs längst Mot växellådan. (Man utgår Alltid från förarperspektiv när man snackar sidor på bilen..)
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar.
PM el Tel: 076-8224087

www.oijoij-society.com
VW Golf VR6T Syncro Variant -95
Audi RS4 B7 V8 -07 ++
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

Pouzar skrev:Vevhusventilationen behöver inte nödvändigtvis återslutas, du kan använda dig av en catchtank istället och ett filter. Annars drar du bara in den till inloppsröret som org.

Jag har tagit oljetillförseln till turbon från den vä givaren dvs längst Mot växellådan. (Man utgår Alltid från förarperspektiv när man snackar sidor på bilen..)
tack så mycket för svaren ! haha det där med förarperspektivet var nått nytt för mig MKT bra att veta :P men catch tank har jag ingen just nu :( kan jag bara leda ned det så det droppar ut på marken så länge? eller kommer jag förlora mycket olja på det in the long run?
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

Pouzar skrev:Vevhusventilationen behöver inte nödvändigtvis återslutas, du kan använda dig av en catchtank istället och ett filter. Annars drar du bara in den till inloppsröret som org.

Jag har tagit oljetillförseln till turbon från den vä givaren dvs längst Mot växellådan. (Man utgår Alltid från förarperspektiv när man snackar sidor på bilen..)
tack så mycket för svaren ! haha det där med förarperspektivet var nått nytt för mig MKT bra att veta :P men catch tank har jag ingen just nu :( kan jag bara leda ned det så det droppar ut på marken så länge? eller kommer jag förlora mycket olja på det in the long run?
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av z-vr6nitrous »

miljömässigt inte så bra kanske, det bästa är en återcirkulerande med catch tank, motorn tycker om det också då det
bara e bra med pcv (Positive Crankcase Ventilation)

1.8t har en bra ventil för det
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

är på väg till skolan en snabbis efter det så är det att inhandla olja och lite småsaker så jag hoppas på en TEST RUN ikväll/natt och då kommer även ett litet video klipp :)
STAY TUNED!
Användarens profilbild
VanDamage
VR6 Till 1000
Inlägg: 1165
Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
Ort: Norrköping

Re: J.J´s Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Inlägg av VanDamage »

Olje tillförseln som går till Turbo´n!
Bild
Olje Returen (den är tät :P)
Bild
Slangen som går mellan turbon och oljetråget inlindad i en strumpa som klarar direkt eldsvåda i 5 minuter :P
Bild
sista delarna! som gör så att systemet sluts! ska ut NU och sätta dit allt , sedan lovar jag en TEST RUN video inatt :)
Bild
WISH ME GOOD LUCK! tycker alla som följer ska Lägga en comment för Lyckans skull!
Låst