Kabelbrott (generator) samt frågor kring lösa kablar

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
Fallan
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 16 jun 2011, 15:31

Kabelbrott (generator) samt frågor kring lösa kablar

Inlägg av Fallan »

Hej där!

Håller på med brorsans vr6'a -95 då han haft problem med laddningen.
I nuläget får vi generatorn att ladda om vi gör en tjuvis och drar ström direkt från polen till den rödmarkerade kabeln på följande bild.

Bild

Kabeln fortsätter i höljet o ner till tillslaget på generatorn och frågan är då vart den andra änden kan tänkas vara eller ska dras vidare någonstans? Min egna gissning är ju att den skall dras vidare till lampan på något vänsters. Kan tillägga att laddningslampan inte lyser öht (inte heller när man vrider på tändningen)


Det är uppenbart att de är någon tattare som varit i farten o dragit ful-el till höger o vänster så jag har även lite funderingar på om ni vet vart följande inringade kablar är till?

Bild
Bild

Den grönmarkerade kabeln går in i torpeden på bild 1 och fortsätter sedan till en förgrening med den bruna kabeln på kontaktstycket på bild 2, bredvid kylfläkten.
Den blåmarkerade kabeln är går in i torpeden och är sedan dragen direkt till +polen
Den gulmarkerade kabeln med en sko på sticker även den in i torpeden

Förstår om dessa är hemmadragningar men tänkte att ni kanske visste om fallet inte var så.


EDIT: Tänkte även passa på att fråga var denna kontakt hör hemma? Den går in i stammen som fortsätter mot torpedväggen.
Bild

Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar / Daniel
Fallan
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 16 jun 2011, 15:31

Re: Kabelbrott (generator) samt frågor kring lösa kablar

Inlägg av Fallan »

Kan nu vackert meddela att jag löst alla problem och bilen är up and running igen.. Tack ändå. :)
Skriv svar