Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
seif
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 24 maj 2011, 19:23
Ort: Täby

Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av seif »

Tjabba alla! Som rubrikem säger så bluddrar den under 2000 varv på alla växlar förutom 1an. Tändkablar + tändstift byttes för 2 veckor sedan och bilen har gått tokfint tills nu! Är inne på att det kan vara rotor och fördelarlock som är risiga. Men tänkte kolla med er först om ni har varit med om liknande och kan ge tips.
seif
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 24 maj 2011, 19:23
Ort: Täby

Inlägg av seif »

kan även tillägga att vi svetsade nytt avgas från katten och bakåt. Ytterst tveksamt att det borde störa något, men slänger in det ändå!
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

Kolla upp din fördelarlock och rotor då.



[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vw-Andreas
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1420
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
Ort: Ljungby

Inlägg av Vw-Andreas »

byt fördelarlock och rotor som ovan säger
horus-gigantus
Drivknut
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 21 dec 2010, 17:30
Ort: kågeröd

Re: Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av horus-gigantus »

hade samma problem på min och det visade sig vara en tändhatt som inte satt som den skulle. det typiska "efterklicket"
megaslayer
Tändkabel
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 24 jan 2011, 18:23
Ort: visby

Re: Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av megaslayer »

hade liknande symtom på min efter jag bytt avgassystem från katten och bak, den blöddrade och va orkes lös. bytte allt som de kunde tänkas vara men gick inte ändå, så rev ner katten, fick då se att halva katten låg som en boll där i och täppte till avgasröret bakåt så avgaserna inte kom någon stans, slog sönder keramiken och rensade den, nu går bilen som ett spjut igen,
golf mk3 vr6-92 "import"
tycker alla kör sakta som ligger framför
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Re: Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av Kroll »

megaslayer skrev:hade liknande symtom på min efter jag bytt avgassystem från katten och bak, den blöddrade och va orkes lös. bytte allt som de kunde tänkas vara men gick inte ändå, så rev ner katten, fick då se att halva katten låg som en boll där i och täppte till avgasröret bakåt så avgaserna inte kom någon stans, slog sönder keramiken och rensade den, nu går bilen som ett spjut igen,
för att kolla detta så lägg dig under och banka lite på katten och lyssna om du hör ngt som skramlar.
Jag hade likadant fel på en bil med coilpack då var det den som bråkade, alltså skulle det mkt väl kunna vara din rotor och fördelare.
seif
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 24 maj 2011, 19:23
Ort: Täby

Re: Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av seif »

Okej ska kolla upp katten!

Grejen är att den smäller till endast på passagerarsidan så vi funderar på om det kan vara drivaxeln?
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Re: Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av Kroll »

Det kan tyvärr ingen av oss här inne svara på. Lossa på hjulet och känn efter. Lägg dig under bilen och börja felsöka ;)
seif
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 24 maj 2011, 19:23
Ort: Täby

Re: Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av seif »

Har gått ett tag nu och vi har kollat genom och försökt se vad det är. Det känns mer som att det är avgaset som det är fel på. Trodde på att det var katten så rev ner och kollade. Men katten såg fint ut och inget som täppte. Däremot så kör jag med katt-dämpare-raka. I den dämparen finns något som ser ut som en "strypning" sjukt svårt att förklara, men den har ju ändå funnits där när den gick bra, så då känns det inte som att det är den. Kan det bli bättre om man sätter dit en till dämpare i slutet, så att man kör med två?

För bilen gick bra innan vi svetsade nytt från katten och bak och tog bort en dämpare..

Annars undrar jag om det finns någon som har ett colipack över här i norrort så man bara kan få testa och se om det kan vara det som krånglar.
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Re: Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av Kroll »

kolla på coilpacken när det är mörkt ute och bilen är igång. Bör vara riktigt jävla mörkt, då kan du leta efter gnistor ifrån coilpacken.
seif
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 24 maj 2011, 19:23
Ort: Täby

Re: Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av seif »

Nu är det äntligen fixat och ett Stort tack till polomannen som la ner tid på att hjälpa till att fixa problemet!
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av RobbanSJ »

seif skrev:Nu är det äntligen fixat och ett Stort tack till polomannen som la ner tid på att hjälpa till att fixa problemet!
skriv gärna vad felet var så vi andra lär oss någonting också :)

//robban
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Re: Bluddrar/hackig mellan 1000-2000 rpm

Inlägg av veärsex »

seif skrev:Nu är det äntligen fixat och ett Stort tack till polomannen som la ner tid på att hjälpa till att fixa problemet!

Vilket problem vad det han fixade?
Golf vr6-93
Skriv svar