Startspärr/larm!?!

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
Whoaster
Drivknut
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 16 okt 2010, 20:34

Startspärr/larm!?!

Inlägg av Whoaster »

Tjo, behöver hjälp med urkoppling/förbikoppling av larm/startspärr på min passat vr6 -95, sägs att det inte skall sitta någon startspärr på den, men det är en importbil så förmodligen sitter det ändå något liknande.

Har skrivit ett par trådar tidigare ang mina problem med att bilen dör, har därefter bytt allt möjligt, relän, coilpack, lmm, samt felsökt med Autocom osv. idag så fick jag inte igång bilen, efter ett tag så fick jag idén att dra ut kontakten till brytaren för motorhuven, då startade bilen, kom en bit, sen dog biljäveln och startade inte, tände inte ens, fick bogsera, när vi kom fram så startade den.

Av allt detta att döma så är min tanke att startspärren strular, någonting med larmet iaf.

Är det någon som är kunnig kring larmen som sitter på dessa bilar och skulle kunna förklara lite snabbt vart jag skall leta samt hur jag kopplar förbi det?

Om någon kan hjälpa mig med detta så är jag evigt tacksam, jag håller på få spel och kör ner bilen i pressen snart.
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Inlägg av polomannen »

Kan sitta tillbehörs starspärr på och då måste du veta vilken modell det är.

Annars om du inte vet det...så följ kablarna till startspärren och försök koppla ur den.

[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Whoaster
Drivknut
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 16 okt 2010, 20:34

Inlägg av Whoaster »

Verkar inte vara någon startspärr som jävlas inte, testade att dra en ny plus till soppapumpen, och än har jag inte lyckats få bilen att dö.

Kollade om pumpen gick som den satt innan och typ varannan gång jag startade bilen så startade inte pumpen med bilen, så något jävulskap verkar det vara.

Satte nu en lampa på plussen från relät, och utan pumpen inkopplad så har jag 12volt konstant där (med bilen igång), kanske relät slår ifrån av belastningen från pumpen?

Någon idé?
Skriv svar