Golf vr6 -94 går dåligt när den är varm och tjuvstannar
-
- Polerat insug
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tis 22 mar 2011, 08:15
- Ort: Malmberget
Golf vr6 -94 går dåligt när den är varm och tjuvstannar
Köpte en golf vr6 av en bekant som haft strul under lång tid med den så han valde att avyttra den. Han har haft detta problem under hela tiden och bytt ny Hallgivare ny vevaxelgivare ny lmm nytt bränslepumpsrelä ny bränslepump motorstyrdon och ny tändplatta i tändningslåset är nu bytt men felet återstår. När man pluggar in en felkodsläsare så säger den ännu att felet är vevaxelgivaren fast den som sagt ska vara bytt och ser inga synliga skador. Är det någon som vet om den kan indikera på vevaxelgivaren fast det är fel i något annat exempelvis i coilpacket? Tacksam för tips Mvh
Christian Hörning 0730438298
-
- Polerat insug
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tis 22 mar 2011, 08:15
- Ort: Malmberget
Nu har jag tagit lös mitt coilpack , var lite sprucket i ena hörnet vid en infästning enligt bild.
Vart lite nyfiken om det går att skruva upp dessa skruvar på baksidan och kika hur det ser ut. Är det en dålig ide eller hittar jag inget intressant där inne? Jag är som vanligt tacksam för både synpunkter och tips.
Vart lite nyfiken om det går att skruva upp dessa skruvar på baksidan och kika hur det ser ut. Är det en dålig ide eller hittar jag inget intressant där inne? Jag är som vanligt tacksam för både synpunkter och tips.
-
- Polerat insug
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tis 22 mar 2011, 08:15
- Ort: Malmberget
Jodå visst går det, har gjort det innan varje provkörning. Som sagt jag får den inte att tjuvstanna som skulle vara det relevanta problemet men när den är uppe i riktig drifttemp om jag varvar den så rycker den lite och samma om jag belastar den med hög växel i en uppförsbacke eller om den går lite tungt. Sen när den väl börjat så går den uppskattningsvis inte riktigt på alla cylindrar. Börjar snart fundera på att beställa ett ford coilpack och bygga om men det som stör mig är att jag får felkod på hallgivaren som ska vara bytt... Kanske är läge att kolla upp den igen men vet inte om jag vill hålla med om att det är ett hallgivare-symptom men dom kanske kan spöka på olika sätt..
Christian Hörning 0730438298
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
Kan ju vara lite långsökt med koppla bort lambdan (givarkabeln) o se om bilen går sämre eller bättre. vi hade inga felkoder på den förrän efter ett tag. så vi bytte allt mellan himmel och jord innan vi kom på att de var lambdan.
vad använder du för felsökningsverktyg ?
vad använder du för felsökningsverktyg ?
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
-
- Polerat insug
- Inlägg: 21
- Blev medlem: tis 22 mar 2011, 08:15
- Ort: Malmberget
Har grejat lite idag igen med golfen, hade lös hallgivaren torkade av och kikade lite. Körde på tomgång en stund stannade och läste av felkoder... Men nu mitt i allt så är det felkod på luftmasse mätare och bränslepumpsrelä (som båda är bytta) Skulle nu starta bilen efter jag raderat igen då dog den efter någon sekund(inget bränsle förmodligen) Kikade felkoder igen och lmm och bp-relä ännu en gång raderade dom och startade igen sen körde jag en halvmil utan problem och nu är det inga felkoder... Verkar som att dra på lyckohjulet detta felkodsläsande :/
Christian Hörning 0730438298