Golf MK2 VR6 Turbo 4motion
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Ett steg närmare. toppen dragen, insug och grenrör/turbo provmonterat.
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 67
- Blev medlem: ons 31 mar 2010, 08:34
- Ort: Vallentuna
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Ser jävlig bra ut.
Är tanken med detta att köra på strippen? kan man få ngn körbarhet med detta på gata?
Är tanken med detta att köra på strippen? kan man få ngn körbarhet med detta på gata?
Corrado vr6
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Nja stripp blir det nog sparsamt med, det är mer ett expriment för att se hur länge original botten orkar med
- Silver_Style
- VR6-mentor
- Inlägg: 683
- Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
- Ort: Perstorp
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
nej nej såg bara ut å va väldigt grovt honat tänkte om du kör med borrmaskin och ett honingsverktyg med tre armar om du vet vilket jag menar, undra om de funkar så man kan göra de självVWallin skrev:Nope lämnade bort, tänkte göra det själv först men det kostade så lite pengar så det
var inte värt o göra själv Om du tänkte på missfärgningen längst upp i loppen så blev det kvar
efter sotkhinnan som var där, loppen är helt jämn och fin.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 936
- Blev medlem: tis 21 jul 2009, 15:32
- Ort: Västerås
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Problemet när du honar med ett sådant verktyg är att du kan hona loppen ovala
http://www.teamhb.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/teamhbmotorsport" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/teamhbmotorsport" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Visst kan man hona själv, det gäller bara att vara rapp i upp och ned rörelsen för att få rätt vinkel på reporna.
jag har gjort det själv på ett par bilar tidigare vid kolvringsbyte och dom går mig veterligen än
jag har gjort det själv på ett par bilar tidigare vid kolvringsbyte och dom går mig veterligen än
- Silver_Style
- VR6-mentor
- Inlägg: 683
- Blev medlem: fre 01 jun 2007, 15:03
- Ort: Perstorp
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
aa fan där ser man hur många grader är de typ 30?VWallin skrev:Visst kan man hona själv, det gäller bara att vara rapp i upp och ned rörelsen för att få rätt vinkel på reporna.
jag har gjort det själv på ett par bilar tidigare vid kolvringsbyte och dom går mig veterligen än
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
30 grader i horisontell för bästa oljefäste. Typ 60 grader vertikalt. då är det skitbra. lite grövre stenar för lång och lugn inkörning, finare för lite snabbare och brutalare inkörning
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Fick lite gjort den här helgen också. Har pressat slang till oljematningen (inga äckliga an kopplingar!) fixat flänsar för matning och retur och svetsat nippel/rör på dom. Svetsat i uttag på tråget men ska göra om det eftersom vinkeln inte blev så bra. monterat bröstkåpor, remhjul, kamkedjor och skenor. Dragit kamdrev, överfall. Lite bilder.
Fick vrida motorn i stativet för hela stativet ville gärna tippa när motorn hängde
rakt
Fick vrida motorn i stativet för hela stativet ville gärna tippa när motorn hängde
rakt
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Inte hänt så mycket här....monterat returslang ,putsat turbon och påbörjat ventilkåpan.
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Har du provmonterat motorn med turbon på i motor utrymmet?
Jag har en mindre snurra än vad du har men har ca: 1 cm frigång mellan torpeden och kompressorhuset. Jag har också atp grenrör.
Men det är klart, slägga eller skära ut lite plåt i torpeden så går ju kompressorhuset fritt.
Trevligt projekt du har, lycka till med skruvningen.
Jag har en mindre snurra än vad du har men har ca: 1 cm frigång mellan torpeden och kompressorhuset. Jag har också atp grenrör.
Men det är klart, slägga eller skära ut lite plåt i torpeden så går ju kompressorhuset fritt.
Trevligt projekt du har, lycka till med skruvningen.
Show us the meaning of haste
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 67
- Blev medlem: ons 31 mar 2010, 08:34
- Ort: Vallentuna
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Ser bra ut, en jäkla snurra.
Hoppas man kan se bilen på BR i sommar.
Hoppas man kan se bilen på BR i sommar.
Corrado vr6
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Självklart kommer bilen på bugrun! Mathias kör du också mk2? Har inte monterat den än men jag har mätt och det verkar bli bra med plats över
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Idag kom det grejor igen. Ett MS2 v3 en wastegate och en 02a låda som jag fixade
förra veckan. Var dock lite skit i diffen eftersom det saknades en drivfläns så jag rev isär den
och sen fick sambon rengöra Nu saknas bara en koppling för att kunna lyfta i motorn! Då blir det
downpipe och tryckrörsbygge.
förra veckan. Var dock lite skit i diffen eftersom det saknades en drivfläns så jag rev isär den
och sen fick sambon rengöra Nu saknas bara en koppling för att kunna lyfta i motorn! Då blir det
downpipe och tryckrörsbygge.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: Golf MK2 VR6 Turbo
Polerat ventilkåpan i brist på annat....usch vad tråkigt!
Måste vänta och se om det blir jobb i fortsättningen. tills dess
är det köpstopp
Måste vänta och se om det blir jobb i fortsättningen. tills dess
är det köpstopp