VR6rr

Här skriver du om ditt projekt
LiLO
VR6 guru
Inlägg: 319
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
Ort: Tingsryd

Inlägg av LiLO »

dessutom spar jag ju in typ 20kg på den nya tanken :lol:

o att klura med org. tank o armaturen när man sedan uppgraderar e ju jobbigt.

nästa helg blir d nog bland annat att klä bagaget i teak..

förresten skulle d bli problem med tank vid bes får jag väl göra en alu. låda runt!

ngn som vet ngt om regler med slutsteg o tank i samma utrymme?
inget konstigt va?
LiLO
VR6 guru
Inlägg: 319
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
Ort: Tingsryd

Inlägg av LiLO »

jaha då har man slipat det förbannade glasfiber spacklet i 3h idag pallar inte mer har innebandy snart. man längtar ju efter dom nya delarna nu prylbög som man e!! :roll:
LiLO
VR6 guru
Inlägg: 319
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
Ort: Tingsryd

Inlägg av LiLO »

skiljer sig 2 o 4dörrars tröskel längd?

d kan d väl inte göra? att dörrarna e längre på kupé ser man ju..

om d inte skiljer o jag fått fel så handla aldrig på guptuning!!!!

gör d inte ändå för d e piss!!

jag la en order o betalade undrade vart fan min delar tagit vägen
efter flera månader x antal hot o könsglosor till dom så gav jag upp
o insåg att jag blivit blåst av öststatarna..
halvår senare får jag paket avi hem.. konstigt tycker jag som inte
beställt ngt 2st jättepaket som inhöll en st frontspoiler + 2st sidkjolar
niiiice! men sen insåg jag att dom var 3cm förlånga o täckte bara halva trösklen!? frontspoilern har bra passform men inga fästen som passar men det är ju värdsligt...
SPW
Hardcore VR6:are
Inlägg: 238
Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
Ort: Norrköping

Inlägg av SPW »

Hur tycker du tarox bromsarna är?
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
LiLO
VR6 guru
Inlägg: 319
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
Ort: Tingsryd

Inlägg av LiLO »

riktigt bra när dom e varma. sämre när dom e kalla + att dom skriker utav helvete då!
SPW
Hardcore VR6:are
Inlägg: 238
Blev medlem: tor 28 apr 2005, 11:20
Ort: Norrköping

Inlägg av SPW »

Så pass, låter ju inte så värst roligt.
Hur går det med motorn?
...gasar så hårt att lacken blir vååågig
mina småtrick ger en effekt av hård kick!
LiLO
VR6 guru
Inlägg: 319
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
Ort: Tingsryd

Inlägg av LiLO »

med motorn?

menar du min 6a? gör inget med den för tillfället...
LiLO
VR6 guru
Inlägg: 319
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
Ort: Tingsryd

Inlägg av LiLO »

har fått hem lite delar nu!

20110225354.jpg
LiLO
VR6 guru
Inlägg: 319
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
Ort: Tingsryd

Inlägg av LiLO »

d gick ju bra? :evil:
LiLO
VR6 guru
Inlägg: 319
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
Ort: Tingsryd

Inlägg av LiLO »

lite frågor bara..
avluftningen e inget man behöver pilla med va?

det finns ingen retur i tanken, ska borra o sätta en genomföring.
var i tanken bör jag sätta den?

bästa sättet att kapa stålomspunnen slang?

har aldrig jobbat med dessa slangkopplingar.
hur gör man?? :oops: gängar?
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

LiLO skrev:lite frågor bara..
avluftningen e inget man behöver pilla med va?

det finns ingen retur i tanken, ska borra o sätta en genomföring.
var i tanken bör jag sätta den?

bästa sättet att kapa stålomspunnen slang?

har aldrig jobbat med dessa slangkopplingar.
hur gör man?? :oops: gängar?
luftning i locket men det e inget du vill ha i kupen så borra och backventil så det ej läcker ut vid en krasch och ner i backen ,returen kan du ta på en av anslutningarna i botten för du skulle bara köra med en pump va?

men tänk dock på att du bör ha en catch tank till denna tanken då endast skum i den hjälper inte ,man e tvungen att ha halv tank annars suger d torrt ,hade själv problem med det

tejpa änden och slå av den med ett vasst järn är snabbaste och bästa sättet ,men går att köra med bågfil också men fransar sig gärna lite då

edit: där sitter en an6 på toppen va? då kan du ha den till avluftningen
och sen returen som jag sa innan så slipper du borrra i tanken
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
LiLO
VR6 guru
Inlägg: 319
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
Ort: Tingsryd

Inlägg av LiLO »

z-vr6nitrous skrev:
LiLO skrev:lite frågor bara..
avluftningen e inget man behöver pilla med va?

det finns ingen retur i tanken, ska borra o sätta en genomföring.
var i tanken bör jag sätta den?

bästa sättet att kapa stålomspunnen slang?

har aldrig jobbat med dessa slangkopplingar.
hur gör man?? :oops: gängar?
luftning i locket men det e inget du vill ha i kupen så borra och backventil så det ej läcker ut vid en krasch och ner i backen ,returen kan du ta på en av anslutningarna i botten för du skulle bara köra med en pump va?

men tänk dock på att du bör ha en catch tank till denna tanken då endast skum i den hjälper inte ,man e tvungen att ha halv tank annars suger d torrt ,hade själv problem med det

tejpa änden och slå av den med ett vasst järn är snabbaste och bästa sättet ,men går att köra med bågfil också men fransar sig gärna lite då

edit: där sitter en an6 på toppen va? då kan du ha den till avluftningen
och sen returen som jag sa innan så slipper du borrra i tanken
det sitter redan en sådan i toppen på tanken behöver jag inte göra ngt
med den då? det är en backventil i den sa dom. man behöver inte ta en slang där o ut för ångornas skull?

hur menar du med catch tanken?

jag pressade o gängade på deen röda slangkopplingen på slangen, den blå delen ska den gängas hela vägen in? man måste dra rätt hårt då!

jasså så jag kan köra returen i andra utgången. jag frågade o dom sa att jag får borra o köpa genomföring så jag köpte en sådan??
LiLO
VR6 guru
Inlägg: 319
Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
Ort: Tingsryd

Inlägg av LiLO »

och så fick jag köpa en plugg till andra utgången??
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

returen kan du kör in i botten ,smidigast så
.luftning kör på an6 som sitter i toppen till backventil å sen ner i backen
,öppna inte orginal luftningen vid tanklocket ,då kommer d lukta soppa i hela bilen
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Skriv svar