sprut + soppasystem!!
-
- VR6 guru
- Inlägg: 319
- Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
- Ort: Tingsryd
sprut + soppasystem!!
lite bakgrund först: fick ett bränslefilter av min tjej i present ett sånt här
http://www.collexstyling.se/Shop/Image/ ... TER01..jpg
och att sätta ihop d med org. system verkar hopplöst o meningslöst..
så nu blir d uppgradering!!
denna tanken blir d nog
http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui ... d3010ec108
kommer att handla från dalhems så behöver bara råd o tips om deras produkter.
hur funkar d med den tanken (vet att den inte e godkänd i en golf men skiter i d) den har 2 an8 utgångar måste jag köra dubbla filter o pumpar? e inte d lite overkill räcker d inte som d e?
ska säga att jag har planer på etanol ev. i framtiden.
returen då hur gör jag med den? o avluftning hur fungerar d?
denna soppa pumpen blir d:
http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui ... 1cf98af1db
vilka nipplar e d jag behöver?
har hittat en firma som snickrar fuelrails!
vilka spridare ska jag ha?
ska ha stålomspunna bränsle slangar men vilka e d jag ska ha?
http://www.dalhems.com/ProductList.aspx ... c0c5cb5916
vilka nipplar o klämmor behöver jag??
BTR?
har säkert glömt ngt mer man behöver!?
måste jag mappa även om jag fortsätter o kör på 98?
förlåt om d e många frågor men har inte så mkt "hum" om bränslesystem..
tusen tack till er som orkar angasera (hur fan stavar man till d??) sig!!
ni som säger att d e onödigt bör veta att vr6an e min hobby o ger mig lugn o harmoni, fast ibland känns den jävligt stressande då man aldrig får köra den, e min projekt bil i livet.
ska för hoppnings vis bli ett monster i framtiden med vassare kammar kompressor lustgas uppborrad o fan vet allt.
http://www.collexstyling.se/Shop/Image/ ... TER01..jpg
och att sätta ihop d med org. system verkar hopplöst o meningslöst..
så nu blir d uppgradering!!
denna tanken blir d nog
http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui ... d3010ec108
kommer att handla från dalhems så behöver bara råd o tips om deras produkter.
hur funkar d med den tanken (vet att den inte e godkänd i en golf men skiter i d) den har 2 an8 utgångar måste jag köra dubbla filter o pumpar? e inte d lite overkill räcker d inte som d e?
ska säga att jag har planer på etanol ev. i framtiden.
returen då hur gör jag med den? o avluftning hur fungerar d?
denna soppa pumpen blir d:
http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui ... 1cf98af1db
vilka nipplar e d jag behöver?
har hittat en firma som snickrar fuelrails!
vilka spridare ska jag ha?
ska ha stålomspunna bränsle slangar men vilka e d jag ska ha?
http://www.dalhems.com/ProductList.aspx ... c0c5cb5916
vilka nipplar o klämmor behöver jag??
BTR?
har säkert glömt ngt mer man behöver!?
måste jag mappa även om jag fortsätter o kör på 98?
förlåt om d e många frågor men har inte så mkt "hum" om bränslesystem..
tusen tack till er som orkar angasera (hur fan stavar man till d??) sig!!
ni som säger att d e onödigt bör veta att vr6an e min hobby o ger mig lugn o harmoni, fast ibland känns den jävligt stressande då man aldrig får köra den, e min projekt bil i livet.
ska för hoppnings vis bli ett monster i framtiden med vassare kammar kompressor lustgas uppborrad o fan vet allt.
-
- V.I.P
- Inlägg: 1420
- Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
- Ort: Ljungby
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
turbo, kompressor eller sugis motor? effekt mål?
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- VR6 guru
- Inlägg: 319
- Blev medlem: sön 11 mar 2007, 10:48
- Ort: Tingsryd
sugis så länge men ev. kompressor i framtiden när plånboken tillåter!
effekten, ja? så mycket syncron tillåter.. är beredd att byta axlar o kardan o diffa m.m som sagt det här blir mitt livs projekt. kostar bygget en halv mille så får det göra d.. har inte råd att göra allt på en gång bara nu e d bränslesystemets tur!
gecco som sagt jag skiter i att tanken inte e godkänd, dom kollar väl inte i bagaget ändå vid bes? ev. så bygger jag en alu. låda runt.
effekten, ja? så mycket syncron tillåter.. är beredd att byta axlar o kardan o diffa m.m som sagt det här blir mitt livs projekt. kostar bygget en halv mille så får det göra d.. har inte råd att göra allt på en gång bara nu e d bränslesystemets tur!
gecco som sagt jag skiter i att tanken inte e godkänd, dom kollar väl inte i bagaget ändå vid bes? ev. så bygger jag en alu. låda runt.
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
tanken är godkänd i skuffen
att sätta ihop ett soppa system så måste man veta max hk
,jag menar det e ju ingen ide att sätta dit dubbla 044 pumpar om man bara ska ha 500hk på vanlig soppa
att sätta ihop ett soppa system så måste man veta max hk
,jag menar det e ju ingen ide att sätta dit dubbla 044 pumpar om man bara ska ha 500hk på vanlig soppa
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
du har pm
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/