Seriös hjälp med köpråd för VAG com (bråttom)

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
kai3
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 05 jan 2011, 14:11
Ort: Njurunda

Seriös hjälp med köpråd för VAG com (bråttom)

Inlägg av kai3 »

Jag har en Passat VR5 -02 som jag behöver läsa av felkoder och släcka oljeserviceindikering. Tänkte jag skulle handla de prylar jag behöver men lyckas inte lista ut precis vad jag behöver köpa så HJÄLP!
Kan någon/några tala om precis vad som behövs. Seriösa tips på grejor som är prisvärda och som ni vet funkar. Har pc men vet inte vilka program som behövs och var man laddar ner. Är det olika grejor för felkoder/ servicelampa?
Tacksam för snabbt svar.
Mvh Kai i Sundsvall
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

har du pc kan du fixa vagcom, men bero klart på vilka summor du vill lägga på det ? finns annars OBD2 handenheter som både läser/radera felkoder och släcker service, finns rad olika för under 1000 lappen. ingen erfarenhet alls av dessa då jag arbetar med riktiga VAG prylar och går ju inte direkt jämföra med. men hört en hel del som skaffat sånna så ska la funka. bruka finnas många annonser på blocket med firmor som säljer, även biltema har
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Exige
Polerat insug
Inlägg: 26
Blev medlem: tis 07 sep 2010, 09:50
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Exige »

Jag skulle gärn också ta del av tips om VAG COM då jag själv vill ha det, då dem andra inte kan läsa allt i bilen.

Mvh Liw
"Alla barnen gick över vägen förutom Rolf för han satt i grillen på en Golf."

Kör GOLF MK4 VARIANT GTI & GOLF VR6
kai3
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 05 jan 2011, 14:11
Ort: Njurunda

Inlägg av kai3 »

Ok men som sagt, det vär tips på VAD jag ska köpasom jag behöver, jag vet inte ens vilken typ av kontakt jag har, är helt novis på VW.
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

kai3 skrev:Ok men som sagt, det vär tips på VAD jag ska köpasom jag behöver, jag vet inte ens vilken typ av kontakt jag har, är helt novis på VW.
http://vag-com.se/index.php?page=shop.p ... &Itemid=66

Det är vad du behöver.
du kan alltid leta fram på ebay, crackat program och kabel, men inget jag skulle rekommendera. däremot kan du ju nämna var du e ifrån så kanske nån i närheten av dig kan läsa åt dig.
Sen kan du ju googla efter var uttaget finns på din obd2 dvs.
kanske finns på detta forum med, de vet man aldrig.
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
Skriv svar