Badtab-Tillbaka i Vr6 träsket..

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
badtab
Turbo VR6a
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 10 aug 2006, 23:41
Ort: Haninge
Kontakt:

Badtab-Tillbaka i Vr6 träsket..

Inlägg av badtab »

Det sägs ju att once you go vr6 you never go back..

Har haft en -92 vr6 fwd, efter det blev det en -97 Vr6 syncro variant!

Sålde varren och köpte en Lupo Gti, men nu blev saknaden av bottendrag och fyrkrafs för stort, så nu har jag köpt en -03 Golf mk4 R32..;)

Tanken med bilen är att köra Oem-stuket på den, alltså att den ska se original ut fast ändå ser man att nåt är gjort, men inte nödvändigtvis vad..:)
Golf mk4 R32 -03 Deepblue pearl a.k.a Smurfan

Roligare att svänga än att åka fort raktfram... =)
Vw-Andreas
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1420
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
Ort: Ljungby

Inlägg av Vw-Andreas »

härligt :D
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Hoppas den kommer bli lika fin som din gamle syncro!
Hört något av han som köpte din röda?

Var längesen men hörde något men sist har jag för mig att han hade kört sönder något :lol:
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Användarens profilbild
p.buggy
VR6 Guide
Inlägg: 145
Blev medlem: tis 19 sep 2006, 14:44
Ort: Haninge, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av p.buggy »

just nu är den avställd och obesiktaf vad jag hörde... Och frontläppen va i bitar... Och allmänt skabbig... tycker synd om Tobbe som får se sin bil förfalla... Men Mk4an blir nog kanon... Gick fint iaf...
Vento VR6 -92
Vento VR6 -93
Vento VR6 -94
Vento VR6 -97
Jetta VR6 -98
Golf 1.6 MF -10
Caddy TDI -13
badtab
Turbo VR6a
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 10 aug 2006, 23:41
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av badtab »

eMiL skrev:Hoppas den kommer bli lika fin som din gamle syncro!
Hört något av han som köpte din röda?

Var längesen men hörde något men sist har jag för mig att han hade kört sönder något :lol:
Jag har pratat lite till och från med honom, men det verkar vara lite si och så med vad som händer, planer finns ju iaf, och det känns bra!
Har dock frågat om han vill sälja tillbaka audi-fälgarna, så jag kan ha dem som vinterfälgar, får se hur det tar sig med det.. Den kommer iaf bli minst lika väl omhändertagen, det kan jag lova!
Golf mk4 R32 -03 Deepblue pearl a.k.a Smurfan

Roligare att svänga än att åka fort raktfram... =)
hazze
VR6 Guide
Inlägg: 156
Blev medlem: tis 15 apr 2008, 14:39
Ort: Vimmerby, Småland

Inlägg av hazze »

lånar tråden lite, hoppas de är ok :)
läste lite om just mk4 r32 på wikipedia o där stod de att man kan byta luftmassemätaren till en audi tt 3,2s luftmassemätare o då få ut lite mer effekt då den ska va större på audin. stämmer detta? finns de nåt sånt man kan göra på en mk3 vr6? nån sån lätt grej som skulle kunna öka effekten lite?

"The North American variant of the R32 shared the same mass flow sensor (MAF) as the original Audi TT 3.2, which was slightly larger (¼") than the European spec R32's MAF. This is said to have increased horsepower to that of the Audi TT 3.2, at about 250hp."
Mvh Hazze

Garaget
badtab
Turbo VR6a
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 10 aug 2006, 23:41
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av badtab »

Det jag läst mig till, precis som du är att det är större diameter på LMM från tt:n, dock misstänker jag att man lär åka på att porta spjällhus och lite sånt..
Golf mk4 R32 -03 Deepblue pearl a.k.a Smurfan

Roligare att svänga än att åka fort raktfram... =)
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

lmm mäter mängden luft som passerar ,man kan inte få ut mera effekt genom att bara byta den ,motorn suger inte i sig mera luft för det

men man brukar gå upp i lmm storlek om man tex turbo konverterar då kan en för liten inte mäta fullt ut ,e ni med?
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
hazze
VR6 Guide
Inlägg: 156
Blev medlem: tis 15 apr 2008, 14:39
Ort: Vimmerby, Småland

Inlägg av hazze »

ok då är jag me :) va inte mening att förstöra din tråd. ber om ursäkt badtab.

men tillbaks till snacket om din bil, får vi se några bilder? som alltid är en tråd om bilar värdelös utan bilder!! :)
Mvh Hazze

Garaget
badtab
Turbo VR6a
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 10 aug 2006, 23:41
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av badtab »

Då har R:en fått bekänna lite färg iallafall, har ju varit ett par dagar med ordentligt snökaos.. Har inte blivit besviken iallafall!
Har gjort några små modifieringar än så länge, vw-emblemen är utytta mot svarta diton, antennen är bytt mot en kortare från nyaste Polon. R32 loggan i grillen är bortplockad också.. Det som kommer härnäst är att .:R emlemet på bakluckan kommer bli rött..

Våren är ju i antågande, och sommarhjulen är på G.. Köpte på mig en uppsättning org. fälgar som var i riktigt dåligt skick lackmässigt, dock var de raka och runda. Dessa har fått lite ny färg på sig, de ligger just nu på däckverkstan och ska bli skodda med Nankang Ns2 i 225/40-18.

Det var allt än så länge.. Mer kommer..;)
Golf mk4 R32 -03 Deepblue pearl a.k.a Smurfan

Roligare att svänga än att åka fort raktfram... =)
Skriv svar